Gelica Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Etter mange kommentarer på nett om hvor gode disse rundstykkene var, så forsøkte jeg meg. Mine ble så tunge og kompakte at jeg kunne bruke dem som tennisballer. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og forstår ikke hva jeg gjorde galt. De var kjempegode på smak så jeg vil så gjerne få det til. Noen som kan hjelpe? Her er oppskriften jeg brukte http://beritnordstrand.no/nordstrands-glutenfrie-proteinrundstykker/
Zzyzx Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Sånne blir gjerne tunge og kompakte. Jeg lager jevnlig en variant av dette selv, men jeg har ikke oppfattet at de skal være noe annet enn tunge og kompakte.
FantasDick Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Jeg lager de med bare havregryn og de blir tunge og kompakte hver gang. Sier som Zzyzx at jeg har ikke oppfattet at de skal være noe annet heller.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Jeg kan ikke skjønne at de kan bli noe annet enn tunge og kompakte. De inneholder jo ikke noe som helst som kan bidra til heving og luft i bakverket. (Men mye god smak ser det absolutt ut til å være. ) Anonymkode: a3e0b...bfc
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke skjønne at de kan bli noe annet enn tunge og kompakte. De inneholder jo ikke noe som helst som kan bidra til heving og luft i bakverket. (Men mye god smak ser det absolutt ut til å være. ) Anonymkode: a3e0b...bfc Unnskyld! Jeg overså bakepulveret! (Men jeg synes fremdeles det ser ut som bakepulveret har ganske lite å "jobbe med", om du skjønner hva jeg mener.) Anonymkode: a3e0b...bfc
Berit Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 De virket gode. Jeg lager noen rundstykker av forskjellige frø og byggmel. Min mann kaller de granat rundstykker. De blir tunge og kompakte. Det er bla fordi de er uten gjær og uten noe hvitt hvetemel.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 Mitt beste tips er å halvere oppskiften og heller lage de oftere. Tilsett gjerne skinke og vårløk og/eller litt krydder, type pizzakrydder eller bare timian og rosmarin og oregano. Jeg blir fort lei av de så syns det er greit å tilsette smak. Syns ofte at de lukter rå egg når du har de nærme nesen (typisk når du skal ta en bit) og krydder og vårløk kamuflerer denne eggelukten litt. Anonymkode: ea40c...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå