AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Jeg gruer meg helt sinnsykt! Jeg får lettere angst av tanken på å holde på med styrkeapparater og å troppe opp i en gruppetime. Jeg er veldig slank fra naturens side, men er helt utrent og har virkelig ikke peiling på hva jeg driver med når jeg prøver å trene for meg selv.. Skal trene på studenttreningssenter og er så redd for hva de andre kommer til å tenke.. Jeg har null kondis, kommer til å begynne å silsvette med én gang osv.. Bare meg som stresser med sånne idiotiske tanker?:( Anonymkode: e874e...537
Gjest Runforit Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Om du ikke aner noe om vekter så ber du en på treningsstudioet å veilede deg så du ikke skader deg selv. Da vil du også lære deg å bruke apparatene rett og du kan sette opp en treningsplan som fungerer for deg og du trenger ikke å føle deg utilpass fordi du vet at du gjør øvelsene riktig Når det kommer til gruppetime så har alle vært nybegynner. Start med å plassere deg bakerst og konsentrer deg om deg selv. De andre er uansett opptatt med seg selv og sin egen trening og vil ikke ofre deg en tanke
Torelli Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg helt sinnsykt! Jeg får lettere angst av tanken på å holde på med styrkeapparater og å troppe opp i en gruppetime. Jeg er veldig slank fra naturens side, men er helt utrent og har virkelig ikke peiling på hva jeg driver med når jeg prøver å trene for meg selv.. Skal trene på studenttreningssenter og er så redd for hva de andre kommer til å tenke.. Jeg har null kondis, kommer til å begynne å silsvette med én gang osv.. Bare meg som stresser med sånne idiotiske tanker?:( Anonymkode: e874e...537 Neida,, godt trente personer svetter gjerne mer enn utrente. Fordi kroppen da er bedre på å varmeregulere seg selv. I tillegg er dette veldig personavhengig og selvsagt avhengig av intensitet i treningen. Start med noen rolig treningsøkter slik at du blir komfotabel med utstyret og så når det er greit gir du jernet. Har du noen venner du kan trene med? I Will Beat My Ass Today to Kick Yours Tomorrow 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg helt sinnsykt! Jeg får lettere angst av tanken på å holde på med styrkeapparater og å troppe opp i en gruppetime. Jeg er veldig slank fra naturens side, men er helt utrent og har virkelig ikke peiling på hva jeg driver med når jeg prøver å trene for meg selv.. Skal trene på studenttreningssenter og er så redd for hva de andre kommer til å tenke.. Jeg har null kondis, kommer til å begynne å silsvette med én gang osv.. Bare meg som stresser med sånne idiotiske tanker?:( Anonymkode: e874e...537 Du må ikke tenke på hva alle andre tenker og jeg pleier selv aldri å analysere andre på treningssenteret der jeg trener. Folk har mer enn nok med seg selv når de trener ,iallefall føler jeg det sånn. Anonymkode: 981e2...869 1
Gjest baremei Skrevet 20. februar 2016 #5 Skrevet 20. februar 2016 Finn noe du synes er morsomt å gjøre av fysisk aktivitet i stedet for å grue deg til trening, da blir det lettere å holde seg til det også. Det er mitt beste tips
ajarRun Skrevet 20. februar 2016 #6 Skrevet 20. februar 2016 Ikke bruk apparater. Stronglift 5x5 eller Starting Strenght. Apparater suger.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #7 Skrevet 20. februar 2016 Løp ute i det fri, og ta øvelser hjemme, så slipper du å forholde deg til andre. Frihetsfølelse! Dessuten får man mye mer trening av å jogge ute i terreng, i oppoverbakker f.eks, kontra mølle. Også får man frisk luft! Anonymkode: 24ae4...1f7
Gjest Spiderman Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Den 19.2.2016 at 4.57, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg helt sinnsykt! Jeg får lettere angst av tanken på å holde på med styrkeapparater og å troppe opp i en gruppetime. Jeg er veldig slank fra naturens side, men er helt utrent og har virkelig ikke peiling på hva jeg driver med når jeg prøver å trene for meg selv.. Skal trene på studenttreningssenter og er så redd for hva de andre kommer til å tenke.. Jeg har null kondis, kommer til å begynne å silsvette med én gang osv.. Bare meg som stresser med sånne idiotiske tanker?:( Anonymkode: e874e...537 Ut i fra måten du beskriver deg selv tror jeg det beste ville være å gå på treingsenteret. Les deg opp på basic øvelser, gå på treningsenteret og få fokuset over på det du gjør der og ikke det som foregår inne i hodet ditt. Så kan du trene på å ikke bry deg om hva andre mener om deg i samme slengen. Vinn vinn
Gjest Plastic Heart Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 8 timer siden, ambivalentReaction skrev: Ikke bruk apparater. Stronglift 5x5 eller Starting Strenght. Apparater suger. 5x5 er da for dem som har kjennskap til baseøvelsene fra før. Å kjøre på med tung bøy og mark når man ikke aner hva man driver med er en fin oppskrift på skader. TS - spør de ansatte på senteret om de kan vise deg rundt og hjelpe deg litt med forskjellige øvelser og apparater, eller enda bedre, book en PT-time! Da slipper du å uroe deg for om du gjør ting feil. Jeg er også enig med de som har anbefalt frivekter fremfor apparater, men om du finner et apparat du liker er det ingenting i veien for å supplere med dem. Bruk litt tid i begynnelsen på å bli kjent med baseløftene før du legger på tung vekt, teknikken her er vanskelig å få til og ikke minst veldig viktig for å unngå skader! Jeg tror de fleste har vært nervøse i en eller annen grad når de begynte på treningssenter. Men det er bare å komme over kneika, så kommer du fort inn i det. Kanskje har du noen du kan trene sammen med de første gangene?
BlendaSensitive Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Spør om en intro time på treningssenteret. Da kan du få opplæring i de viktigste basisappratene. Dette er viktig for å ikke få skader og bruke rett apparater til deg. De fleste som trener har nok med seg selv, det kommer du selv til å merke.
ajarRun Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, Plastic Heart skrev: 5x5 er da for dem som har kjennskap til baseøvelsene fra før. Å kjøre på med tung bøy og mark når man ikke aner hva man driver med er en fin oppskrift på skader. TS - spør de ansatte på senteret om de kan vise deg rundt og hjelpe deg litt med forskjellige øvelser og apparater, eller enda bedre, book en PT-time! Da slipper du å uroe deg for om du gjør ting feil. Jeg er også enig med de som har anbefalt frivekter fremfor apparater, men om du finner et apparat du liker er det ingenting i veien for å supplere med dem. Bruk litt tid i begynnelsen på å bli kjent med baseløftene før du legger på tung vekt, teknikken her er vanskelig å få til og ikke minst veldig viktig for å unngå skader! Jeg tror de fleste har vært nervøse i en eller annen grad når de begynte på treningssenter. Men det er bare å komme over kneika, så kommer du fort inn i det. Kanskje har du noen du kan trene sammen med de første gangene? Tung bøy? Hæ? 5x5 starter med tomme stenger, man får nok av tid til å lære teorien. Du kan alltid finne en gymbro som kan vise deg markløft.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 Jeg slet med sosial angst men meldte meg inn på et treningssenter. Var døden nær i begynnelsen, men nå er jeg 100 % frisk og sliter ikker mer med angsten Trening hjalp meg på alle plan. Begynte med å ta en PT-time så jeg ikke skulle surre rundt uten mål og mening. Anonymkode: 51fea...d24
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 Bare innse at de rundt deg er mer opptatt med å trene selv enn å følge med på hva du gjør. Anonymkode: 5aad8...0da
Gjest morhjertegod Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 De fleste treningssentrene har en veiledningstime, takk ja til den. De setter også opp et treningopplegg til deg om du ønsker det, veldig deilig i førsten å ha en plan og et mål. De fleste som trener har nok med seg selv, og ikke opptatt av andre. Masse lykke til, da en trening av gangen:o)
Gjest Hindenburg Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 Fokuser på deg selv, det gjør alle andre også. Alle er usikre i starten. Prøv deg litt frem, så blir du mer komfortabel etter hvert.
teatimee Skrevet 21. februar 2016 #16 Skrevet 21. februar 2016 (endret) Kjenner meg igjen! Jeg starter alltid å trene, men klarer aldri å fortsette. Nå har jeg trent 3økter i uka i 7 uker (startet første tirsdag i januar). Har fulgt opplegget til "fra sofagris til topptrent" på Facebook :-) Supert å få et opplegg å følge, og masse motivasjon i gruppen på fb:) Lykke til! Endret 21. februar 2016 av teatimee
Gjest anonym2233 Skrevet 21. februar 2016 #17 Skrevet 21. februar 2016 Du, det kommer til å gå kjempe fint Kjenner godt til din problemstilling. Jeg har vært der, og jobber meg igjennom enda. Sett av små mål og bli kjent med senteret/apparatene i første omgang. Som flere tipser, book deg par pt timer, veiledning fra de som jobber på senteret/intro time. Bli kjent med øvelsene, lær deg teknikken underveis. Små mål. Tanker som du nevner, tror jeg mange av oss har vært igjennom, men vi alle kan klare å jobbe oss gjennom de. Alle har vært nybegynnere engang Begynn smått, det første kan kanskje være at du vil prøve å utfordre deg selv på kondisen? Kanskje bli kjent og jobbe med baseøvelser med kroppsvekt, til å begynne med? Er et hav av muligheter der ute. Gruppetime kan du eventuelt vente med, til du føler deg tryggere og ber avslappet Uansett hva enn du begynner med, så spør om hjelp. Det er aldri feil å spørre om hjelp og tips! Lykke til på veien, og husk at du VIL klare dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå