AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 For å være ærlig er jeg lei av sosiale medier. Jeg har absolutt ingenting i mot det og jeg bruker det vanligvis daglig, men jeg er bare lei av det. Jeg blir stresset av å hele tiden være tilgjengelig, og jeg føler meg fri når jeg logger meg av alt. Men det går ut over folk. Venner. Folk blir irriterte hvis de ikke får svar på en melding i løpet av dagen, de synes det er frekt å ikke svare. Men jeg liker å være avlogget, jeg liker å slippe å svare på alt hele tiden. Det er så godt å kunne ha en pause fra folk og meninger for en dag, og så komme tilbake til det etterpå. Hvis det er så viktig tenker jeg at de kan ringe i stedet. Skjønner ikke hvorfor folk blir så irriterte - forventer de virkelig at man skal være på nett KONSTANT? Eller er jeg bare unormal? Har prøvd å si at jeg ikke liker å være pålogget hele tiden. Men fikk da som svar: "ja, men har du ikke messenger?"..... Er det flere som meg der ute - som er lei av det presset, og som liker å ta seg pauser fra internett? Anonymkode: 839ee...109 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Ja, bortsett fra at jeg heller føler meg stresset av å gå glipp av ting når jeg logger av enn at jeg føler meg avslappet, heh. Er generelt lei av den konstante bruken av sosiale medier, og forstår ikke hvordan folk orker å bruke f.eks snapchat. Hvis folk bare kunne roet ned litt Anonymkode: 35eb3...00f 1
Gjest Badebuksa Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Jeg kjenner jeg har Facebook litt opp i halsen. Er en jeg kjenner der som driver og kranger med andre hele tiden, idiotiske diskusjoner som sørger for sosialt selvmord. Folk som egentlig er greie venner IRL som krangler på nett og ødelegger for seg selv. Trist. Men pauser..jo, det har hendt. Er mest på nett om jeg er litt deprimert eller kjeder meg, litt enkel underholdning. Men det gir meg jo ikke noe, sånn egentlig.
LucyLiu Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For å være ærlig er jeg lei av sosiale medier. Jeg har absolutt ingenting i mot det og jeg bruker det vanligvis daglig, men jeg er bare lei av det. Jeg blir stresset av å hele tiden være tilgjengelig, og jeg føler meg fri når jeg logger meg av alt. Men det går ut over folk. Venner. Folk blir irriterte hvis de ikke får svar på en melding i løpet av dagen, de synes det er frekt å ikke svare. Men jeg liker å være avlogget, jeg liker å slippe å svare på alt hele tiden. Det er så godt å kunne ha en pause fra folk og meninger for en dag, og så komme tilbake til det etterpå. Hvis det er så viktig tenker jeg at de kan ringe i stedet. Skjønner ikke hvorfor folk blir så irriterte - forventer de virkelig at man skal være på nett KONSTANT? Eller er jeg bare unormal? Har prøvd å si at jeg ikke liker å være pålogget hele tiden. Men fikk da som svar: "ja, men har du ikke messenger?"..... Er det flere som meg der ute - som er lei av det presset, og som liker å ta seg pauser fra internett? Anonymkode: 839ee...109 Jeg kjenner litt på det samme selv. Hvorfor må folk sende melding på messenger eller Instagram i stedet for å ringe? Det er sikkert min egen feil, siden jeg har de tingene, men jeg kan liksom ikke stoppe å bruke det på grunn av det. Da stopper jo det sosiale livet opp 😅 Men ja - jeg er enig, noen ganger vil jeg bare slappe av. En helg for ikke lenge siden slo jeg av alt av smart-telefoner, MAC og gudene vet hva. Det var utrolig digg! 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 Samme her! Helt enig i det dere skriver. Folk er så utrolig opphengt i facebook, instagram, snapchat og alt annet jeg har mistet kontroll over, og alle skal ha meg med. Haha! Føler ikke at jeg lever ordentlig, når alt skal skje over mobilen eller pc-skjermen. Jeg blir "lettere" når jeg har vært noen dager uten sosiale medier. Men, føler meg også stresset på samme tid fordi folk forventer at man skal være pålogget hele tiden og svare på meldinga innen minutter. Blir sliten bare av tanken, jeg. I jula lot jeg være å ta med pc-en hjem til familien, for å få skikkelig kvalitetstid med dem. Glemte av alt som het internett og det er fantastisk! Skulle ønske flere gjorde sånt, men det virker som noen glemmer av at det finnes en verden utenfor skjermen. Hehe! Og det er jo forståelig, når man først er blitt avhengig, noe man på en måte blir når alt skjer over nett. Et øyeblikk siden, LucyLiu skrev: Jeg kjenner litt på det samme selv. Hvorfor må folk sende melding på messenger eller Instagram i stedet for å ringe? Det er sikkert min egen feil, siden jeg har de tingene, men jeg kan liksom ikke stoppe å bruke det på grunn av det. Da stopper jo det sosiale livet opp 😅 Men ja - jeg er enig, noen ganger vil jeg bare slappe av. En helg for ikke lenge siden slo jeg av alt av smart-telefoner, MAC og gudene vet hva. Det var utrolig digg! Ja det er akkurat det... Når alle bruker messenger og instagram, da fortsetter man selv. På samme tid forstår jeg ikke de som sier "herregud hvorfor svarer du ikke på meldinga, hvorfor er du så treg; det kunne jo vært viktig!" (har fått den en del ganger fra en av vennene)... Hvis det viktig, så tenker jeg at man ringer hvis man ikke får svar... Hehe. Jaja! Sånn er det blitt! TS Anonymkode: 839ee...109 1
LucyLiu Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her! Helt enig i det dere skriver. Folk er så utrolig opphengt i facebook, instagram, snapchat og alt annet jeg har mistet kontroll over, og alle skal ha meg med. Haha! Føler ikke at jeg lever ordentlig, når alt skal skje over mobilen eller pc-skjermen. Jeg blir "lettere" når jeg har vært noen dager uten sosiale medier. Men, føler meg også stresset på samme tid fordi folk forventer at man skal være pålogget hele tiden og svare på meldinga innen minutter. Blir sliten bare av tanken, jeg. I jula lot jeg være å ta med pc-en hjem til familien, for å få skikkelig kvalitetstid med dem. Glemte av alt som het internett og det er fantastisk! Skulle ønske flere gjorde sånt, men det virker som noen glemmer av at det finnes en verden utenfor skjermen. Hehe! Og det er jo forståelig, når man først er blitt avhengig, noe man på en måte blir når alt skjer over nett. Ja det er akkurat det... Når alle bruker messenger og instagram, da fortsetter man selv. På samme tid forstår jeg ikke de som sier "herregud hvorfor svarer du ikke på meldinga, hvorfor er du så treg; det kunne jo vært viktig!" (har fått den en del ganger fra en av vennene)... Hvis det viktig, så tenker jeg at man ringer hvis man ikke får svar... Hehe. Jaja! Sånn er det blitt! TS Anonymkode: 839ee...109 Enig Hvis noe haster, sender jeg alltid SMS eller ringer. Jeg tar meg selv i å være for avhengig av sosiale medier, ikke mer enn de fleste jeg kjenner, men likevel for mye. Tror jeg skal begynne å praktisere 'joy of missing out', og er det bare meg, eller er det synd at enkelte venner heller skal gratulere på FB enn å ringe? Foruten mine bestevenninner er det stort sett foreldrene mine og bestemor som ringer på bursdagen min. Selv en SMS er mer personlig, for meg. Noen ganger savner jeg gode 'gamle' dager. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For å være ærlig er jeg lei av sosiale medier. Jeg har absolutt ingenting i mot det og jeg bruker det vanligvis daglig, men jeg er bare lei av det. Jeg blir stresset av å hele tiden være tilgjengelig, og jeg føler meg fri når jeg logger meg av alt. Men det går ut over folk. Venner. Folk blir irriterte hvis de ikke får svar på en melding i løpet av dagen, de synes det er frekt å ikke svare. Men jeg liker å være avlogget, jeg liker å slippe å svare på alt hele tiden. Det er så godt å kunne ha en pause fra folk og meninger for en dag, og så komme tilbake til det etterpå. Hvis det er så viktig tenker jeg at de kan ringe i stedet. Skjønner ikke hvorfor folk blir så irriterte - forventer de virkelig at man skal være på nett KONSTANT? Eller er jeg bare unormal? Har prøvd å si at jeg ikke liker å være pålogget hele tiden. Men fikk da som svar: "ja, men har du ikke messenger?"..... Er det flere som meg der ute - som er lei av det presset, og som liker å ta seg pauser fra internett? Anonymkode: 839ee...109 Jøss! Er det noen som fortsatt bruker Messenger? Anonymkode: 15a05...f08
LucyLiu Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss! Er det noen som fortsatt bruker Messenger? Anonymkode: 15a05...f08 Tror hun mener FB Messenger 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 12 timer siden, LucyLiu skrev: Enig Hvis noe haster, sender jeg alltid SMS eller ringer. Jeg tar meg selv i å være for avhengig av sosiale medier, ikke mer enn de fleste jeg kjenner, men likevel for mye. Tror jeg skal begynne å praktisere 'joy of missing out', og er det bare meg, eller er det synd at enkelte venner heller skal gratulere på FB enn å ringe? Foruten mine bestevenninner er det stort sett foreldrene mine og bestemor som ringer på bursdagen min. Selv en SMS er mer personlig, for meg. Noen ganger savner jeg gode 'gamle' dager. Samme her! Jeg er nok ikke avhengig, men bruker vanligvis sosiale medier hver dag pga at jeg må, for å være sosial... Hos meg er det netflix som brukes litt for mye, hehe. Det er nok ikke bare deg... Blir så glad når noen ringer på bursdagen min. Setter pris på det! Alle skal gratulere over FB nå, og alt av kunngjøring, som f.eks. graviditet eller forlovelse blir tatt på FB det og. Husker da min bestefar døde... Hadde jeg ikke blitt ringt av mamma hadde jeg funnet det ut via FB, av et søskenbarn... Det er forferdelig synd! 12 timer siden, LucyLiu skrev: Tror hun mener FB Messenger Ja, det stemmer! TS Anonymkode: 839ee...109
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Jeg kuttet ut Instagram og Snapchat etter jul, kjenner at det faktisk ikke er et savn. Facebook bruker jeg mest for å ha kontakt med familien på andre siden av landet, vi har en lukket familiegruppe. Anonymkode: 95f97...971 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har deaktivert facebooken min. Er ikke på noen usosiale medier. Deilig å slippe. Hvis noen vil ha tak i meg så har de telefonnret mitt, verre er det ikke. Anonymkode: be200...9eb 1
Gjest Snuppi Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 (endret) Skjønner hva du mener ts. Det hender at jeg også tar pause, særlig fra fb. Husker en gang jeg ikke hadde vært aktiv på fb på en god stund, fikk jeg X-antall telefoner om alt var ok da jeg ikke hadde svart på messenger.... Eh... Alt er ok sa jeg. Dere har tydeligvis nr mitt og vet også hvor jeg bor om dere lurer på noe Endret 21. februar 2016 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 Satt på toget jeg, for en stund siden og så meg rundt. To personer snakket til hverandre, mens resten bare satt og stirte i skjermen. Leste nylig et innlegg av Sophie Elise, hvor hun skriver om dette. Vi går glipp av mange øyeblikk. Hva er det vi ser på som er så viktig? Vil vi bare huske en skjerm? Anonymkode: ef32b...283 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 Dere må jo ikke være på sosiale medier. Meningsløst å klage når man selv skaper stresset. Anonymkode: e6c19...168
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #16 Skrevet 21. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt på toget jeg, for en stund siden og så meg rundt. To personer snakket til hverandre, mens resten bare satt og stirte i skjermen. Leste nylig et innlegg av Sophie Elise, hvor hun skriver om dette. Vi går glipp av mange øyeblikk. Hva er det vi ser på som er så viktig? Vil vi bare huske en skjerm? Anonymkode: ef32b...283 Hvem pokker gidder vel å bry seg om hva Sophie Elise og slike idiotiske rosa-bloggere lirer av seg? Anonymkode: 002c1...4db
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #17 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere må jo ikke være på sosiale medier. Meningsløst å klage når man selv skaper stresset. Anonymkode: e6c19...168 Ikke i alle situasjoner. De fleste (unge) er sosiale over nett - facebook, snapchat, hva enn folk bruker til chatting. Hvis jeg er avlogget på sosiale medier føler jeg meg stresset fordi alle vil at jeg skal logge meg på igjen, svare på meldingene, osv. Sier at de kan ringe eller sende sms. Men virker ikke som folk bruker det så ofte. Så jeg er egentlig konstant stresset inni meg - enten er det fordi jeg føler meg for tilgjengelig, eller så er det fordi jeg blir mast på om å logge meg på facebook igjen. Det er det ene eller det andre... men det er visst bare sånn det er blitt. Anonymkode: 839ee...109
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå