Lemming Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Her er ingen passkontor her jeg bor, så når gutten min skal på vinterferie til pappan sin tenkte jeg og sende med han fullmakt og legitimasjon. Så kan pappan ordne pass. :D Men hva er egentlig "Offentlig bekreftet kopi av legitimasjon" ? Har jeg forstått det riktig at alle offentlige kontorer kan stemple og signere på at det er rett kopi? Er det slik at jeg må til politikontor eller skatteetaten, eller holder det med f.eks en vanlig skole?
Sulosi Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Når vi har bestilt pass til ungene har vi møtt opp på passkontoret begge to. Evt kan den politiet vente med å behandle søknaden til begge foreldrene har skrevet under dvs at du feks går inn og skriver under dagen før.
Lemming Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2016 Som sagt, så finnes ikke passkontor her jeg bor. Det vil si, at hvis jeg skal på passkontoret, må jeg ta fri fra jobb, bestille flybillett tur/retur byen som er 40 mil unna her, og reise dit for å gå innom et kontor og signere noe. Noe som er ganske unødvendig når faren hans kan ordne det uten meg så lenge han har med seg en fullmakt fra meg. Men for at en fullmakt skal være gyldig må han også ha med seg min legitimasjon, eller offentlig bekreftet kopi av min legitimasjon. Så er det litt vanskelig for meg å komme meg til politistasjonen i dag før de stenger, og gutten reiser i ettermiddag. Derfor lurer jeg på hvilke andre offentlige folk kan bekrefte en kopi av min legitimasjon? Kan en skole gjøre det? Nav? Rådhuset? Posten? Lurer veldig på om en skole kan gjøre det, for det hadde vært det aller enkleste for meg å rekke innen arbeidsdagens slutt i dag. Noen som vet?
Mis(s)Understood Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Har dere bibliotek? Om dere har det så hør med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå