Gå til innhold

Ubetinget kjærlighet - ikke egne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rar tittel, og vet ikke om dette er en brannfakkel eller ikke...

Jeg er en godt voksen kvinne i et stabilt fohold som er frivillig barnløs. Og da har jeg tenkt at en av de tingene jeg ikke kommer til å erfare er den ubetingende kjærlighet en forelder vil ha til sitt barn. 

Men jeg har to nevøer, som jeg har fulgt siden de ble født og frem til i dag når de er voksne og selvstendige. Jeg har et svært nært forhold til dem, noe jeg alltid har hatt, og de har selv sagt til meg at jeg er deres favoritttante. Det jeg føler for dem er ulikt alt annet. Jeg føler det jeg vil kalle en ubetinget kjærlighet. For meg er det helt irrelevant om de har klippet en stygg hårfrisyre, om de har fått seg en tatovering jeg ikke liker eller om de har tatt en avgjørelse jeg synes var tåpelig - jeg føler en kjærlighet for dem som er så sterk og dyp at den er hinsides alle slike trivielle ting.

Selvsagt vil det aldri være det samme, og like sterkt, som hva en mor eller far føler til sitt barn. Men jeg føler jeg har fått det beste fra to verdener - den friheten jeg ønsker i eget liv som barnløs, kombinert med den betingelsesløse kjærligheten jeg føler til mine nevøer.

Noen som har erfart noe lignende?

Anonymkode: f240b...4c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og i tillegg slipper du alt ansvaret som følger med å ha et barn selv. Det er forferdelig koselig, men det er heller ingen ting som binder deg opp mer eller gir deg mer bekymring.

Hvis ikke du savner det så ødelegger du absolutt ingen ting av livskvaliteten din ved å være barnløs. Du er jo så heldig å kunne være "supertante" i tillegg, blir sikkert en kjemperessurs for tantebarna dine. De er kjempeheldige som har deg :) 

Anonymkode: ec1e0...1ef

• Liker 4
Skrevet

Koselig lesing:)

Så heldige de er ;) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble tante før jeg fikk barn selv - og elsker niesene mine ubetinget uavhengig av egne barn ❤️ Jeg vil dermed si at det er noe av det samme kjærligheten :)

Anonymkode: 6d3c8...7b6

Skrevet

TS her, takk for fine svar. :) Var litt redd jeg ville få kjeft. 

Anonymkode: f240b...4c6

Skrevet

Du har det beste fra to verdener, det er jo kjempebra for både deg og dine to nevøer.

Anonymkode: 98398...ae3

Skrevet

Skjønner ikke hva du skulle få kjeft for? Du er heldig som har dem, og ikke minst er nevøene dine heldige som har deg som de vet elsker dem på den måten og som de kan komme til uansett hva det måtte være!

Alle unger burde hatt en sånn tante! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...