Gå til innhold

Katter og dovaner

~Viva~

Har du toalettkasse til "utekatten" din?  

1. 1. Har du toalettkasse til "utekatten" din?

• Nei, den går på do ute
      5
    • Ja
      4

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer litt på hva som er vanlig. Så snart våre katter var over ungestadiet vente vi dem til at de kun skulle gå på do utendørs. Toalettkassen er jo ikke det mest appetittelige ved å ha katter, og jeg har alltid sett det som en selvfølge at de skal gjøre sitt fornødne ute så lenge de ikke er innekatter. Ser allikevel at det ikke er vanlig hos alle. Dere som har puser som får gå ut og allikevel har sandkasse inne, er det fordi dere er redde for uhell, fordi katten bare får være ute i begrensete perioder eller hva?

Våre er ofte inne om natten, men de holder seg alltid til de får komme ut om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine katter gjør fra seg ute hele dagen.

De er inne hver eneste natt, og derfor har jeg kasse i tillegg.

Helt greit, synes jeg.

Ikke blir det lukt heller, om man bytter sand ofte nok. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kattene dine kommer ikke inn for å gå på do noen ganger da Barbie? Det var det jeg la merke til da vi hadde "begge deler"- de var ute mange timer, så kom de inn og rett i kassen. Derfor kasta vi den heller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt kasse inne lngre enn nødvendig. Dvs til kattunger er så store at de kan gå på do ute selv. Problemet er, som nevnt, at de heller kommer inn og går på do i kassa...

Men vi har de da også ute hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Katten min går på do ute. Eneste gangene vi setter inn kasse er dersom det er et grusomt vær ute eller at vi er borte hele dagen slik at katten ikke kommer seg ut. Har aldri vært noe problem å få den til å gå ut igjen etter en periode med kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kattene dine kommer ikke inn for å gå på do noen ganger da Barbie?

Nei.

De gjorde det av og til når de var mindre, men ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt kattedo til alle våre utekatter. Alle har faktisk stort sett foretrukket å gå på do inne framfor ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min er en merkelig skapning! Hjemme er hun grei, der går hun på do ute, ihvertfall om sommeren, men har også kasse inne.

Men på hytten derimot. :roll: Der kan hun være ute hele natten og når jeg om morgenen slipper henne inn er hun så tissetreng at hun ikke kan komme inn dørene raskt nok! Piler avgårde for å finne doen sin..

Vi forsøkte å ikke ha kasse inne, da tisset pus på gulvet, så den kom fort på plass igjen. Bruker lukket katte-do med kullfilter og god kattesand, og har ingen problemer med lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...