Gå til innhold

får ikke i meg nok mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endret kosten ganske drastisk siste mnd ca. Ikke gått ned så mye ennå, 2-3 kg, men jeg er vel bare utålmodig...
Men sliter med å få i meg nok.... ennå etter «utskeielse» ikveld: Chiapudding, noen biter sukkerfri sjokolade og en halv quest bar er jeg ennå såvidt på 800 kcal totalt idag..
Stort sett aldri mere enn 1000 om dagen.. Føler det er rart jeg ikke har gått ned mere?? Ligger jeg på for lite.. eller ja, det vet jeg at jeg gjør. Men kan det stoppe meg i å gå ned? Å spise for lite.
Prøver alltid spise frokost. Ofte jeg skipper lunch. Eller tar noe veldig lite. Frukt, shake e.l...
Middag består ofte av fisk,kylling, magert kjøtt osv med masse grønnsaker+salat. Nesten aldri ris,potet ellernoe, da jeg ikke e så gla i da.
Noen ganger søtpotet eller kålrabistabbe osv...
Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få i meg mer.. er jo stappa.....

Anonymkode: 00e19...578

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært overvektig? Spiste du mer da? Hva spiste du da? Hvor mange kalorier har du spist i gjennomsnitt hver dag den siste måneden?

Skrevet
7 timer siden, Pringle skrev:

Har du vært overvektig? Spiste du mer da? Hva spiste du da? Hvor mange kalorier har du spist i gjennomsnitt hver dag den siste måneden?

Nei ikke noe mere enn «alle andre». Lubben og litt svangerskapsvekt. Men lite. Har veid 15 for mye for mange år siden. Siste årene kanskje 10. Men godt fordelt, om man kan si det slik.
Jeg har og høy hvileforbenning eller hva det kalles. Ligger på ca 1800 om jeg så ligger i soffaen hele dagen, har jeg blitt fortalt.... utifra slik bodyscan. Har mye muskelmasse, tror jeg. ellernoe. (ikke døm.. jeg kan ikke dette) haha.
Tja siste mnd kan det ikke ha vært mer enn i gjennomsnitt litt over 1000. Har ikke skeiet ut noe nesten og kan ikke huske å ha vært over 1200 ihvertfall.
Men ja spiste mye mere før.. ikke så mye mat, har alltisd vært småspist. Men ekstrem på å snacke.. en liten bit her, og litt (mye)sjokolade på kvelden. Og tillegg mye brus, juice, saft, osv. Aldri vann.
Tror ikke jeg skjønte det, men må jo ha ligget på 2000-2500kcal om dane før.. ikke mye godis/sjokolade og fete tunge middager før man kommer dit.
Så trodde jeg skulle orke mere mat nå som småspisingen er helt slutt.. 
Trodde jeg drev med det pga lavt blodsukker og fysen hele tiden.. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har endret kosten ganske drastisk siste mnd ca. Ikke gått ned så mye ennå, 2-3 kg, men jeg er vel bare utålmodig...
Men sliter med å få i meg nok.... ennå etter «utskeielse» ikveld: Chiapudding, noen biter sukkerfri sjokolade og en halv quest bar er jeg ennå såvidt på 800 kcal totalt idag..
Stort sett aldri mere enn 1000 om dagen.. Føler det er rart jeg ikke har gått ned mere?? Ligger jeg på for lite.. eller ja, det vet jeg at jeg gjør. Men kan det stoppe meg i å gå ned? Å spise for lite.
Prøver alltid spise frokost. Ofte jeg skipper lunch. Eller tar noe veldig lite. Frukt, shake e.l...
Middag består ofte av fisk,kylling, magert kjøtt osv med masse grønnsaker+salat. Nesten aldri ris,potet ellernoe, da jeg ikke e så gla i da.
Noen ganger søtpotet eller kålrabistabbe osv...
Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få i meg mer.. er jo stappa.....

Har loggført alt siste mnd i en app. Gjennomsnittet var på 805kcal og det høyeste 1265. 3 av 30 dager er jeg over 1100. resten under. TS

Gjest Runforit
Skrevet

For det første er det latterlig lite å sulte deg selv på 800 kcal. At du ikke føler sult betyr ikke at kroppen for nok mat. Når du gir kroppen så lite næring så setter kroppen forbrenningen ned og du kommer inn i en ond sirkel. Spis mer og beveg deg mer. 

Nå aner jeg ikke noe om deg. Hva er 15 kg + på hva høyde og alder? 

Du bør uansett ikke ligge under 1500 kcal og spise mer de dagene du trener så vil kroppen begynne å tære på fettet.

Skrevet
3 minutter siden, Runforit skrev:

For det første er det latterlig lite å sulte deg selv på 800 kcal. At du ikke føler sult betyr ikke at kroppen for nok mat. Når du gir kroppen så lite næring så setter kroppen forbrenningen ned og du kommer inn i en ond sirkel. Spis mer og beveg deg mer. 

Nå aner jeg ikke noe om deg. Hva er 15 kg + på hva høyde og alder? 

Du bør uansett ikke ligge under 1500 kcal og spise mer de dagene du trener så vil kroppen begynne å tære på fettet.

Jo takk for at du latteliggjør problemet mitt, som jeg er fullstendig klar over og derfor spør om «råd». Jeg vet jo det?? Sulter meg jo ikke bevvist. DJeg skriver jo selv at det er dumt..... Men jeg klarer jo ikke presse i meg mat heller.

På 173 høy. Er 23 år. Kanksje 18år da jeg var tyngst.
Har alltid hatt høy bmi, selv de gangene jeg har vært skikkelig tynn. Så er generelt gamske tung..

Gjest Runforit
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo takk for at du latteliggjør problemet mitt, som jeg er fullstendig klar over og derfor spør om «råd». Jeg vet jo det?? Sulter meg jo ikke bevvist. DJeg skriver jo selv at det er dumt..... Men jeg klarer jo ikke presse i meg mat heller.

På 173 høy. Er 23 år. Kanksje 18år da jeg var tyngst.
Har alltid hatt høy bmi, selv de gangene jeg har vært skikkelig tynn. Så er generelt gamske tung..

Hvordan latterliggjør jeg problemet ditt? Jeg sier det er latterlig lite mat. Og du har jo klart å spise mer før du startet med dietten så du har jo plass til mer mat. Om du ikke orker store mengde mat akkurat nå så kan du spise kaloririke matgrupper. Et par hundre gram nøtter så er problemet løst uten at du får store mengde mat i magen.

Skrevet
4 minutter siden, Runforit skrev:

Hvordan latterliggjør jeg problemet ditt? Jeg sier det er latterlig lite mat. Og du har jo klart å spise mer før du startet med dietten så du har jo plass til mer mat. Om du ikke orker store mengde mat akkurat nå så kan du spise kaloririke matgrupper. Et par hundre gram nøtter så er problemet løst uten at du får store mengde mat i magen.

ja mere usunn snacking ja??? spist mye kalorier, men ikke i form av mat. I form av brus og sjokolade....
Ja prøver og spise litt nøtter, chia osv som er litt kaloririkt. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du beskriver kosthold som bryter med retningslinjene her på Kostholdsforumet der det står: 

Sitat

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell.

Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller en ernæringsfysiolog for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Nikee, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...