Gå til innhold

Rød kjole = se- på- meg -kjole?

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Er det slik at røde kjoler er sånne "se på meg" kjoler, og at svart liksom er det sikreste å gå i siden det er elegant, vakkert og trygt?

Jeg har sett på en rød kjole som jeg liker veldig godt. Men jeg liker ikke å fremheve meg selv. Og man sier jo liksom at man skal ta på rød kjole for å få oppmerksomhet. Svart er det tryggelse, en farge jeg pleier å bruke, men den røde var pen.

Til en rød kjole, kan man roe det hele ned med svarte støvletter, svart skjall, svart veste - altså svart tilbehør? Evt en rød blomst i håret for å få det gjennomført? Må man ha rød lebestift i samme farge som kjolen? Jeg er ikke så glad i å fremheve leppene mine med rødt. Hva bruker jeg om jeg ikke bruker rødt?

Dette er til julebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rødt er en farge som mange forbinner med sexualitet og styrke.

Du blir lagt merketil om du går med sterke farger,men det betyr ikke at det er negativt.

Går mye i rødt jeg og føler ikke at det er en se på meg farge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bra å bruke farge! Nordmenn er generelt så trauste og redde for å stikke seg frem at det er en gru...

Kjøp den røde kjolen, jeg kan love deg at alle som legger merke til det vil synes det er positivt!

Du trenger ikke å ha rød leppestift, men velg for all del ikke knall rosa. Bruk en nøytral farge eller en gloss istedet.

Svart tilbehør passer fint til og "roer ned" antrekket litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde kjoler kan være kjempefine :)

Men jeg ville ikke brukt rød lebestift. Hvis den ikke matcher fargen på kjolen helt eksakt, så ser det ikke bra ut. Og grunn to, det er veldig få mennesker som kler knallrød lebestift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke å gå i noe som drar for mye oppmerksomhet, men kan godt kle meg i en rød kjole. Klart det stikker seg litt mer ut enn svart, men på en positiv måte. Det vil si, det ser litt mer spennende og friskt ut, men du skiller deg ikke ut i den store mengden bare ved å velge den fargen. Inntrykket kan som noen sa dempes litt ved å velge detaljer og tilbehør i nøytrale farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

go for it! tenk så kult å bruke den på fest, nyttårsaften etc, hvor 90 % av jentene kler seg i svart. du blir garantert kveldens dronning! (og det uten at noen tenker at du vil at noen skal "se på deg" :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt er sexy og tøft.

Syns ikke du skal bry deg om det er en "se-på-meg-kjole".

Er nok kjempefint :)

Og hvis du ikke vil bruke leppestift i rød kan du f.eks bruke en helt blank lipgloss? Også kan du fremheve øynene i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Skal virkelig vurdere den røde kjolen. Jeg likte den iallefall kjempegodt :)

Lipgloss var ikke dumt, jeg synes det blir så voldsomt nemlig med røde lepper. Øynene sminker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Jeg har endel røde selskapskjoler og jeg styrer langt unna kombinasjonen rød kjole med sorte sko og sort veske. Det er ett sånt kjerring-stylist-råd man får i KK for de som bare tør halvveis å kle seg i rødt.

Når jeg bruker rød kjole sørger jeg for å bruke enten noen pyntede sandaler eller røde sko til, jeg setter gjerne en rød rose i håret og bruker rød leppestift (dette krever at du kan avstemme farger, hvis ikke kommer du til å se ut som en prositiuert).

Når det gjelder om rød kjole er en kom-og-se-på-meg kjole så synes jeg det kommer veldig an på i hvilken sammenheng man bruker den. Jeg synes rødt er en skikkelig party-farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt uvant å ikke bare tenke svart.

Denne kjolen rekker til under kneet/midt på leggen. Hva da med strømpebukse og sko? Jeg har svarte pensko. Kan man ha svart strømpebukse til rød kjole? Svarte støvletter? Svarte sko og brun strømpebukse? Svarte sko uten strømpebukse? Hm, ble ikke så lett dette :-? Det frister jo ikke helt å gå uten strømpebukse siden det er kaldt når det er julebordtid. Brrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rød kjole som jeg bruker til jul og nyttår. Jeg kjøpte et sjal i gull til å ha ved siden av.

Jeg ville valgt å ha høye svarte støvletter til - eller høyhælte svarte sko... Jeg hadde aldri brukt røde sko ellers, så det hadde vært bortkastete penger for meg å kjøpe røde sko. Jeg syns svart passer til rød kjole.

Leppestift bruker jeg ikke - og jeg syns det ser stygt ut med rød leppestift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...