Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opplever at min lille gutt på 6 uker sovner fortere og bedre når jeg legger lavendelpute inntil nesen hans. Legger den etter et par timer vedsidenav ved hode og der ligger den gjennom hele natten. Er det på noen måte giftig/farlig for små babyer å lukte inn dette? 

Anonymkode: 057dd...dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange opplever at babyene blir avslappet og sover bedre med bruk av lavendel så det er et kjent triks vet jeg. Det funket desverre ikke for oss. Nå er jeg usikker på hva slags lavendelpute du bruker? For eksempel dråper med lavendelolje skal ikke være i kontakt med barnet med mindre det er blandet bittelitt med en del olje eller vann!

• Liker 2
Skrevet

R babyennsin del håper jeg dette er en tulletråd.ingen har godt avbå ligge å sniffe på Lavendel og særligmikke luftveiene og hjernen til en liten baby! 

Anonymkode: 7d57d...f14

• Liker 3
Skrevet

Det er vel heller ikke uten grunn at gravide skal unngå lavendel

Anonymkode: 7060e...f35

• Liker 2
Skrevet

Det er en liten pute med ren lave delblomster i. På hvilket grunnlag har du med din siste kommentar kompetanse på å si det du sier ved at det ikke er bra for hjerne og luftveier? Tar vekk puten umiddelbart om det er skadelig på noen måte 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på det lille barnet...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo snakk om olje smurt på huden. For at det ikke sjal komme i morkaken. Det er jo noe helt annet med duft. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at min lille gutt på 6 uker sovner fortere og bedre når jeg legger lavendelpute inntil nesen hans. Legger den etter et par timer vedsidenav ved hode og der ligger den gjennom hele natten. Er det på noen måte giftig/farlig for små babyer å lukte inn dette? 

Beklager, men dette skulle du funnet ut av før du fant på å gjøre noe slikt!

Ikke gjør det mer! OG snakk med lege om dette!!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant dette: Lavendel: Enten lavendeldråper i badevannet eller dryppe et par dråper under hodeputen, (Det er viktig å ikke la barnet få konsentrert lavendelessens direkte på hud eller slimhinner). Du kan eventuelt henge opp lavendelposer i soverommet. Eller du kan gi barnet lavendel som urtete, enten alene eller som tilsetning i annen te.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men dette skulle du funnet ut av før du fant på å gjøre noe slikt!

Ikke gjør det mer! OG snakk med lege om dette!!!

Er du gal? Herregud for et hysteri.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant dette: Lavendel: Enten lavendeldråper i badevannet eller dryppe et par dråper under hodeputen, (Det er viktig å ikke la barnet få konsentrert lavendelessens direkte på hud eller slimhinner). Du kan eventuelt henge opp lavendelposer i soverommet. Eller du kan gi barnet lavendel som urtete, enten alene eller som tilsetning i annen te.

Og hvor fant du dette? 

Verken voksne eller barn og særlig ikke små sårbare barn har godt avbå ligge å sniffe på dofter. Om duften er i badevannet, i olje eller andre ting spiller liten rolle. Luftveier og hjerne er sårbar for kjemi. Hvorfor skal vi ellers unngå krem, skyllemiddel, vaskemidler og alt mulig annet med duft? Hadde lavendel vært ok så hadde alt for babyer luktet lavendel. Gjør de ikke, ikke enda. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

>Ettersom overskriften din lyder slik:

"lavendelpute eller dråpe til spebarn?"

Har du også brukt dråper av lavendelolje på puten eller i andre forbindelser nær barnet ditt? Evt hvor mange dråper og på hvilken måte?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du gal? Herregud for et hysteri.

LavendelBLOMSTer inneholder OGSÅ DRÅPER

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pÅÅ HVILKEN NETTSIDE?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

rENE DRÅPER UNDER HODEPUTEN?! dETTE KAN JO BARNET KOMME I DIREKTE KONTAKT MED

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

LavendelBLOMSTer inneholder OGSÅ DRÅPER

Gå ut av denne tråden er du snill. Dråper skal ikke påføres huden. Lavendelpute/pose er blomster i en lukket pose som avgir duft.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

>Ettersom overskriften din lyder slik:

"lavendelpute eller dråpe til spebarn?"

Har du også brukt dråper av lavendelolje på puten eller i andre forbindelser nær barnet ditt? Evt hvor mange dråper og på hvilken måte?

Nei det har jeg ikke. Men jeg lurte på bryjen av dråper også. Vi har bare en lavendelpose som hun ligger inntil.

Gjest mammanicolene
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor fant du dette? 

Verken voksne eller barn og særlig ikke små sårbare barn har godt avbå ligge å sniffe på dofter. Om duften er i badevannet, i olje eller andre ting spiller liten rolle. Luftveier og hjerne er sårbar for kjemi. Hvorfor skal vi ellers unngå krem, skyllemiddel, vaskemidler og alt mulig annet med duft? Hadde lavendel vært ok så hadde alt for babyer luktet lavendel. Gjør de ikke, ikke enda. 

Vel...Badesåpen vi bruker fra apotek i vannet til baby heter sleeping bath og har lavendelduft. Også bilde av lavendel utenpå. Tror folk skal roe seg littegranne her.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en liten pute med ren lave delblomster i. På hvilket grunnlag har du med din siste kommentar kompetanse på å si det du sier ved at det ikke er bra for hjerne og luftveier? Tar vekk puten umiddelbart om det er skadelig på noen måte 

LavendelBLOMSTER inneholder også LavenldelOLJE...

Fint at du tar den bort. Forhør deg med lege / apotek

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LavendelBLOMSTER inneholder også LavenldelOLJE...

Fint at du tar den bort. Forhør deg med lege / apotek

Hva er det du ikke forstår? Det er ved bruk av olje på HUDEN man ikke bør. Blomster i en pose som er lukket er IKKE i kontakt med huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...