Gå til innhold

Avlivet min katt idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Det kan hende noen av dere leste det jeg skrev istad.. Men nå er det altså gjort.. Nå er babyen min avlivet :( (Katten min) :(:(:(

Så lurte jeg på om noen har noen tips til hvordan man klarer å komme seg gjennom dette... Å takle sorgen..  Jeg freaker ut! Får helt panikk når jeg tenker på at han er borte! Kommer aldri tilbake! Har grått i hele dag.. Så om noen har noen tips hadde jeg blitt veldig veldig glad...

Setter pris på kommentarer :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest chisandra
Skrevet

Det er så inderlig vondt den første tiden uansett hvordan man tenker. Tillat deg å være trist nå i starten, minn deg selv på at det var på tide, for pus sin del. 

Sakte, men sikkert blir det lettere. :hug:

Skrevet
Et øyeblikk siden, chisandra skrev:

Det er så inderlig vondt den første tiden uansett hvordan man tenker. Tillat deg å være trist nå i starten, minn deg selv på at det var på tide, for pus sin del. 

Sakte, men sikkert blir det lettere. :hug:

Ok tusen takk :hjerte: Det hjalp :):hug:

Skrevet

Hold en slags begravelse og plant et tre i hagen(hvis du har hage) til minne om han, som du kan gå og besøke hver dag :) 

Anonymkode: 95848...168

Skrevet

Det var et veldig godt råd.. Jeg og faren min har tenkt å lage et kors og begrave asken hans ved siden av fuglen min som døde for 3 år siden.. :(:) Tusen tusen takk for tipset :) <3

Gjest Belle âme
Skrevet

Du kan kremere den, då får dåkke aska etter den(men det er dyrt.) 

Kondolerer💕 Veit kor inderlig trist det er, og er ingenting eg unner nokon!

Skrevet

Det var leit å høre TS.Har vært igjennom det samme selv,og det er fortsatt et stort savn etter snart 4 år.Jeg synes tiden rett etterpå ble litt lettere da jeg fikk urnen med asken tilbake.Var på en måte som at han kom "hjem" igjen.I en annen form enn før,men likevel.han kom hjem til meg igjen.Klem til deg :klem:

Anonymkode: f043f...2c0

Skrevet

Lull deg inn i teppet hans, ta vare på lekene(vet mange synes det gjør alt ekstra vanskelig men for meg var det faktisk en trøst i de) 

Kondolerer med lille vennen din. Tenk at han/hun er på et bedre sted nå<3  :dagens-rose:

Anonymkode: 5eebd...622

Skrevet

Huff, kondolerer TS!

Jeg avlivet min forrige uke. Han hadde fått en uhelbredelig sykdom og ble ikke tre år gammel en gang. Så, jeg vet litt om hvordan du har det. Vi må ta tiden til hjelp, sorgen over et dyr kan jo oppleves som like sterkt som sorgen over et menneske. Gråt over tapet og savnet, men tenk også på alle de hyggelige (og sikkert morsomme) stundene dere hadde sammen.

Med tiden vil sorgen stilne, men minnene har du jo alltid med deg.

Anonymkode: 7ba4a...14b

Skrevet

Uff, kondolerer så mye! Det er dessverre prisen man alltid må betale når man blir glad i kjæledyret sitt.
La deg sørge, og etterhvert vil forhåpentligvis de gode minnene overskygge sorgen. Tenk på hvor godt han har hatt det, og at du tok en riktig avgjørelse slik at han slapp å lide. Det er ikke noe fasitsvar på hvordan man skal takle det, men jeg lover, det blir bedre etterhvert! Kom deg ut, gjør noe trivelig med venner, hold deg opptatt. :hug:

Skrevet

det er aldri noe godt å ta farvell med et dyr :( min katt ble brått og brutalt borte da han ble påkjørt.... takk gud for chipp! 

jeg begravde han med yndlingsleken sin ved et jorde hos en kompis og der satt jeg i en time etterpå og gråt. vondt som fy er det, å savnet vil ikke bli borte helt, men smerten vil bli lettere å leve med. 

Anonymkode: 542c2...fbf

Skrevet
14 timer siden, Fireproof skrev:

Du kan kremere den, då får dåkke aska etter den(men det er dyrt.) 

Kondolerer💕 Veit kor inderlig trist det er, og er ingenting eg unner nokon!

Ja vi skal kremere han :) <3 Takk for tipset :)

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var leit å høre TS.Har vært igjennom det samme selv,og det er fortsatt et stort savn etter snart 4 år.Jeg synes tiden rett etterpå ble litt lettere da jeg fikk urnen med asken tilbake.Var på en måte som at han kom "hjem" igjen.I en annen form enn før,men likevel.han kom hjem til meg igjen.Klem til deg :klem:

Anonymkode: f043f...2c0

Veldig hyggelig <3 Da "gleder" jeg meg litt til aska kommer :) Synd det med dyret ditt :(:hjerte::klem:

Skrevet
14 timer siden, Stringfellow1 skrev:

:klem:

Skrevet

Lull deg inn i teppet hans, ta vare på lekene(vet mange synes det gjør alt ekstra vanskelig men for meg var det faktisk en trøst i de) 

Kondolerer med lille vennen din. Tenk at han/hun er på et bedre sted nå<3  :dagens-rose:

Anonymkode: 5eebd...622

Tusen takk<3 Betyr veldig mye :) Det skal jeg gjøre! Takk takk

Skrevet

Huff, kondolerer TS!

Jeg avlivet min forrige uke. Han hadde fått en uhelbredelig sykdom og ble ikke tre år gammel en gang. Så, jeg vet litt om hvordan du har det. Vi må ta tiden til hjelp, sorgen over et dyr kan jo oppleves som like sterkt som sorgen over et menneske. Gråt over tapet og savnet, men tenk også på alle de hyggelige (og sikkert morsomme) stundene dere hadde sammen.

Med tiden vil sorgen stilne, men minnene har du jo alltid med deg.

Anonymkode: 7ba4a...14b

Tusen takk :) Betyr så mye <3 Veldig synd det med din, kondolerer<3 

Skrevet
13 timer siden, Nebel86 skrev:

Uff, kondolerer så mye! Det er dessverre prisen man alltid må betale når man blir glad i kjæledyret sitt.
La deg sørge, og etterhvert vil forhåpentligvis de gode minnene overskygge sorgen. Tenk på hvor godt han har hatt det, og at du tok en riktig avgjørelse slik at han slapp å lide. Det er ikke noe fasitsvar på hvordan man skal takle det, men jeg lover, det blir bedre etterhvert! Kom deg ut, gjør noe trivelig med venner, hold deg opptatt. :hug:

Tusen takk<3 Det hjelper når jeg får høre jeg tok det riktige valget :) :hug:

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er aldri noe godt å ta farvell med et dyr :( min katt ble brått og brutalt borte da han ble påkjørt.... takk gud for chipp! 

jeg begravde han med yndlingsleken sin ved et jorde hos en kompis og der satt jeg i en time etterpå og gråt. vondt som fy er det, å savnet vil ikke bli borte helt, men smerten vil bli lettere å leve med. 

Uff så trist! Det værste er jo at våres elskede blir påkjørt.. Det jo helt forferdelig! Kondolerer..<3 Tusen takk for støtte :) <3 :hug:

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor bør ikke katter sendes ut. Kondolerer deg dog, forstår det er trist  . Men det er virkelig ikke verdt det. Å risikere katt utsatt for skade, slåssing,  gift, tortur og jækli død? Nei , jeg lytter til internasjonale veterinær. 

Anonymkode: 85e0b...895

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...