Gå til innhold

leilighet i 4mannsbolig - fellesstrøm! hjeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerer dette egentlig? Betaler dere til henne, som betaler til huseier? Hva om hun krever mer penger av dere enn det som tilsvarer husleien? Hva om dere alle betaler 2000kr, mens husleien bare er 4000?

Anonymkode: 0513a...291

vi eier hver vår leilighete, så vi betaler hver vår strøm. men hun sier at all strømmen fra kjelleren går via henne, derfor betaler vi 600 kr til henne for den fellesstrømmen.. lys i gang og ja, kjelleren..

Anonymkode: 1e82e...938

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

ja det er det jeg mener.. fellesstrømmen skal vel dekke de rommene i kjelleren..

Hva annet går innenfor "fellestrømmen", annet enn oppvarming ?

Anonymkode: 195c2...535

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

vi eier hver vår leilighete, så vi betaler hver vår strøm. men hun sier at all strømmen fra kjelleren går via henne, derfor betaler vi 600 kr til henne for den fellesstrømmen.. lys i gang og ja, kjelleren..

Inkludert strømutgiftene til vaskeriet som finnes der?

Anonymkode: 03301...8b4

• Liker 2
Skrevet

Alle dere 4 burde jo gå sammen om å få ordnet med en egen måler og kurser som går til all felles-strømmen. Kun da blir det rettferdig

Merkelig at det går gjennom hennes strøm

Har dere papir på /dokumentert det dere betaler til henne med begrunnelse?

Hvor lenge har dere betalt til henne?

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Inkludert strømutgiftene til vaskeriet som finnes der?

nei, vaskemaskinene går på den leiligheten de hører til..

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket sikringsskap i kjelleren, og sett inni skapet  hva som står på dette angående kurser og hva de går til?

• Liker 3
Skrevet

Det fremkommer ikke klart hvormofte du betaler disse 600 kr. For flestrøm. En gang pr. År eller oftere? Fellesstrøm kan og være varmekabler i felles innkjørsel, utelys og lys på loftet. 

Det du gjør er å henvende deg til dem som leverer strøm på hele huset. Forklar krhjelp. aftselskapet om konflikten, og be dem spesifisere hva som er av punkter for strøm på hele bygget. Da kan du lettere se hva som er fellesstrøm og din egen strøm. 

Huseiernes landsforbund er og greie å ha i ryggen. Gå og meld deg inn på nett, betal med kort, og du kan ringe jusstelefonen deres i morgen og få hjelp.

Anonymkode: 6b6a4...0b9

• Liker 3
Skrevet

Alle dere 4 burde jo gå sammen om å få ordnet med en egen måler og kurser som går til all felles-strømmen. Kun da blir det rettferdig

Merkelig at det går gjennom hennes strøm

Har dere papir på /dokumentert det dere betaler til henne med begrunnelse?

Hvor lenge har dere betalt til henne?

vi blir 3 uten henne da hun er en av de 4 som har leilighet der..  jeg har betalt til henne i de 3 årene jeg har bodd der..
ingen kontrakt eller dokument.. som den yngste og redd for å få inkasso har jeg bare betalt for å slippe problemer.. men når hun plutslig vil gjøre det på denne måte pga EN lyspære blir jeg litt sint..

• Liker 1
Skrevet

Evt be om å få se hennes sikringsskap, for å kontrollere at det hun sier stemmer (dvs at kurser og sikringer til felles-strøm er i hennes sikringsskap på hennes strømmåler)

• Liker 2
Skrevet

Har du sjekket sikringsskap i kjelleren, og sett inni skapet  hva som står på dette angående kurser og hva de går til?

sikringskapet for kjelleren er i hennes leilighet fordi hun har bygget ned leiligheten sin...

• Liker 1
Skrevet

Gå sammen med de 2 andre eierne, og snakk med de, og undersøk sikringsskapene

• Liker 1
Skrevet

Det fremkommer ikke klart hvormofte du betaler disse 600 kr. For flestrøm. En gang pr. År eller oftere? Fellesstrøm kan og være varmekabler i felles innkjørsel, utelys og lys på loftet. 

Det du gjør er å henvende deg til dem som leverer strøm på hele huset. Forklar krhjelp. aftselskapet om konflikten, og be dem spesifisere hva som er av punkter for strøm på hele bygget. Da kan du lettere se hva som er fellesstrøm og din egen strøm. 

Huseiernes landsforbund er og greie å ha i ryggen. Gå og meld deg inn på nett, betal med kort, og du kan ringe jusstelefonen deres i morgen og få hjelp.

Anonymkode: 6b6a4...0b9

betaler 1 gang i året.. ingen loft, 1 utelys og ingen varmekabler i felles innkjørsel...

ja skal sjekke de ut..

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

600 pr mnd eller pr kvartal?

• Liker 1
Skrevet

Ville spurt om å få sett en regning på strømmen jeg, leit om den "bare" kommer på 1000 kr for hennes strøm og dere tre betaler 1800 bare for "fellestrømmen" ( satt på spissen da, men du skjønner tegninga)

Anonymkode: 195c2...535

• Liker 1
Skrevet
Sitat

men når hun plutslig vil gjøre det på denne måte pga EN lyspære blir jeg litt sint..

Du er ganske dårlig på å forklare deg. Slike ting er det ingen av de som leser som skjønner noe av. Dersom du vil ha skikkelige svar er du nødt å forklare skikkelig hva greia er. Alle disse små innleggene med bittelitt informasjon er tidskonsumerende og tungvinte.

Anonymkode: 0513a...291

• Liker 4
Skrevet

600 pr mnd eller pr kvartal?

pr år.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sikringskapet for kjelleren er i hennes leilighet fordi hun har bygget ned leiligheten sin...

Ok. Da er det kanskje hun som må ta klostnaden med elektriker for å få lagt ledninger m.m i forbindelse med flytting av sikringsskap m.m. for felles-strømmen :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Felles strøm på 2400 i året skurrer alvorlig mye. Hvis ikke oppvarming, vaskemaskiner eller andre energikrevende installasjoner er med i denne prisen, vil jeg mene dere betaler alt for mye.

I forhold til bodstrømmen din gir du bare beskjed om at du kobler ut lyset og bruker en batteridrevet installasjon. 

Endret av Ulven
  • Liker 4
Skrevet

I den 4 mannsboligen jeg bor betaler vi 3 leiligheter 600 kr pr år til hun ene for fellesstrøm! det jeg trodde var fellesstrøm hos oss var lyspærer i bod, gang og ute. kanskje 5-6 lyspærer. vaskemaskinene som står der nede går til rett leilighet. men nå vil hun at jeg trekker ny ledning fra MIN bod å opp til meg fordi strømmen fra boden går på hennes strømmåler som hun må betale.. trodde det var derfor jeg betalte fellesstrøm til henne .. tror ikke jeg får forklart det på en annen måte.. 

den ledningen for å få boden på min strøm vil koste 5-10k sier folk ..

• Liker 1
Skrevet

Uten kontrakt så kan du vel strengt bare la være å betale? Hvilken vei kommer hun med inkasso når hun ikke har din underskrift på at disse pengene skal betales?

Anonymkode: 6c822...805

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...