AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Jaa hvorfor trenger vi egentlig så mange ulike religioner? Anonymkode: b5a46...6e3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Fordi jeg ikke er slekt med aper det er rett å slett en fornærmelse ! Anonymkode: 386ec...3a8 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Vi trenger ikke religion. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke er slekt med aper det er rett å slett en fornærmelse ! Anonymkode: 386ec...3a8 Det er nok en mye større fornærmelse mot aper at de er i slekt med mennesker.
Gullik Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaa hvorfor trenger vi egentlig så mange ulike religioner? Anonymkode: b5a46...6e3 Vi trenger det ikke, men siden folk for tusener av år siden kom opp med mer eller mindre forskjellige gjettninger på hvordan ting og tang hang sammen, så ble det sånn.
Olava Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 (endret) Religion skaper tilhørighet og trygghetsfølelse. Kanskje følelse av å ha kontroll, fordi da "vet" man på en måte hvordan verden fungerer og hvorfor - fordi "Gud" skapte det sånn. Også har kanskje forskjellige menneskegrupper følt forskjellige behov for hvordan en gud skal være. Jeg tror at det bare er mennesker som i utgangspunktet bare har laget seg en egen virkelighet, også har flere mennesker hengt seg på fordi de føler trygghet i det de blir fortalt om den troen. Jeg er ikke religiøs selv da, men det er det jeg tenker om temaet. Endret 18. februar 2016 av Sasandra
Gjest Egiett Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Jeg tror mennesker har behov for å tro på noe som er større enn seg selv, og behov for noe som gir livet mening. I en verden hvor alt er i stadig forandring, mennesker svikter, og man aldri vet når en ulykke inntreffer, er det godt å ha noe som er trygt/konstant å tro på. Religion gir svar på mange av livets store spørsmål, slik som hva som skjer når vi dør. Med religionen følger også et sett normer, verdier og tradisjoner. I tillegg gir religionen ofte tilhørighet i et fellesskap
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 Den 18.2.2016 at 14.12, AnonymBruker skrev: Jaa hvorfor trenger vi egentlig så mange ulike religioner? Anonymkode: b5a46...6e3 Veeel, vi gjør ikke det. Vi har mye som vi ikke trenger, vet du. Inngrodde negler, hemorroider og kliniske depresjoner. Hva skal vi med det? Folk trenger religion på samme måte som en fisk trenger en mekanisk innretninng som ikke fungerer under vann!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 8 minutter siden, Mann 42 skrev: Folk trenger religion på samme måte som en fisk trenger en mekanisk innretninng som ikke fungerer under vann! Som en sluk uten krok, mener du? Anonymkode: dcd83...4a4
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Som en sluk uten krok, mener du? Anonymkode: dcd83...4a4 Jeg tenkte mer på en sykkel. Kanskje man må være oppvokst på 70-tallet for å ha fått det med seg. Det er et feministisk slagord: "En kvinne trenger en mann som en fisk trenger en sykkel!"
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, Mann 42 skrev: Jeg tenkte mer på en sykkel. Kanskje man må være oppvokst på 70-tallet for å ha fått det med seg. Det er et feministisk slagord: "En kvinne trenger en mann som en fisk trenger en sykkel!" Jeg vokste opp på 70-tallet, og husker det godt. Fin hersketeknikk. Anonymkode: dcd83...4a4
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokste opp på 70-tallet, og husker det godt. Fin hersketeknikk. Anonymkode: dcd83...4a4 huh?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #12 Skrevet 20. februar 2016 Vi trenger ikke religion , jeg trenger hvertfall ikke religion. Folk har ønske om tro, og gjort det i mange år, derfor finnes religion. Det hadde vært en mye roligere verden, mindre krig hvis vi ikke hadde hatt religion. Håper alle religioner utvaskes Anonymkode: ee237...74e 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #13 Skrevet 20. februar 2016 Den 18.2.2016 at 14.12, AnonymBruker skrev: Jaa hvorfor trenger vi egentlig så mange ulike religioner? Anonymkode: b5a46...6e3 Fordi enkle mennesker trenger enkle løsninger Anonymkode: 09edb...660 1
Gjest Castielz Skrevet 20. februar 2016 #14 Skrevet 20. februar 2016 (endret) Fordi religion var noe smarte mennesker oppfant for å enkelt kunne manipulere, utnytte og kontrollere dummere mennesker. Som før, som nå, som alltid. Ikke noe vi trenger, men det vil aldri bli mangel på dumme/ignorante mennesker, eller folk som vil utnytte dem. Endret 20. februar 2016 av Castielz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå