AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Jeg skulle ønske jeg fikk en positiv forsterkning av trening, så jeg kunne finne motivasjon til å gjennomføre det. Hva er det underveis i treningsøkten som gir DEG den forsterkningen? Anonymkode: c1f8a...f00
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Jeg logger når jeg trener, så jeg ser fremgang. Når jeg trener styrke får jeg positiv boost av å se at jeg løfter mer enn forrige gang, og blir sterkere. I tillegg trener jeg i singlet så jeg kan harryflekse og beundre gunnerne mine Når jeg løper bruker jeg pulsklokke, og har det artig med den. Når jeg trener kampsport får jeg jo boost av å prøve å være raskere/hardere/flinkere enn alle andre. Anonymkode: f724d...76e
Gjest Klaveret Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Min forsterkning er velvære etterpå og god nattesøvn.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg logger når jeg trener, så jeg ser fremgang. Når jeg trener styrke får jeg positiv boost av å se at jeg løfter mer enn forrige gang, og blir sterkere. I tillegg trener jeg i singlet så jeg kan harryflekse og beundre gunnerne mine Når jeg løper bruker jeg pulsklokke, og har det artig med den. Når jeg trener kampsport får jeg jo boost av å prøve å være raskere/hardere/flinkere enn alle andre. Anonymkode: f724d...76e Dette. Jeg får alltid en selvtillitsboost når jeg tenker tilbake på den tiden når jeg først begynte å trene, og hvor langt jeg har kommet siden da. Det å kunne løfte mer og løpe raskere/lengre er fint å tenke på. Anonymkode: 78f7e...38d
Gjest Runforit Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Ingenting slår følelsen etter en joggetur. Føler meg så fresh og opplagt og ikke minst så er det en herlig følelse etter jeg er nydusjet og kan starte dagen med å vite at jeg startet dagen med trening
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Det aller viktigste er at det gir merkbar effekt. Man blir i bedre form, og ting som før var tunge, blir lette og mer lystbetont. Dårlig fysisk form ødelegger gleden ved selv enkle ting. Nest viktigst er den ukentige tuden på badevekta.
urenluren Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 (endret) Jeg sover bedre og sovner fortere, konsentrerer meg bedre og har generelt mer overskudd. Edit: Glemte å nevne at jeg ikke har hatt min årlige runde vinterdepresjon etter at jeg begynte å trene. Endret 19. februar 2016 av urenluren
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, urenluren skrev: Jeg sover bedre og sovner fortere, konsentrerer meg bedre og har generelt mer overskudd. Det er i det hele tatt INGEN bakdeler med å trene.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske jeg fikk en positiv forsterkning av trening, så jeg kunne finne motivasjon til å gjennomføre det. Hva er det underveis i treningsøkten som gir DEG den forsterkningen? Anonymkode: c1f8a...f00 Helt ærlig - jeg har laget meg et belønningssystem, og tanken på at jeg er ett skritt nærmere belønningen er det eneste som motiverere meg med treningen for tiden. Anonymkode: 0b8e3...8b6 1
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Den eneste faren er selvsagt at man blir så begeistret for den gode fremgangen at man bestemmer seg for å trappe kraftig opp med et mer ambisiøst program. Man så opptatt av den prosentvise fremgangen i treningsloggen fra uke til uke at det blir en kilde til irritasjon og bekymring hvis progresjonen stopper opp. "Faen, jeg må ha en uke med maks-belastning for å bryte denne onde sirkelen av stagnasjon!" tenker man kanskje. Senefestebetennelse nest.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, Mann 42 skrev: Det er i det hele tatt INGEN bakdeler med å trene. Dette blir utenfor tema, men jeg blir litt lei meg når jeg leser slike bastante påstander, for selv om det stemmer for de fleste, stemmer det ikke for alle. Jeg blir ikke i bedre form av trening. Etter 5 år er jeg i dårligere form enn jeg noen gang har vært, jeg har ikke opplevd noen som helst fremgang, kun tilbakegang. Jeg løftet tyngre, og løp raskere, da jeg var helt utrent for 5 år siden enn jeg gjør i dag. Jeg vet hva som er problemet, men jeg vet ikke hvorfor jeg har det problemet, eller hva jeg kan gjøre med det, og det er frustrerende. Jeg har til ingen nytte spurt både fastlege og personlige trenere om hjelp, jeg har vendt hver eneste stein, lest til øyet har blitt stort og vått, men ikke funnet savr. Og likevel fortsetter jeg. Noe på grunn av trass, men mest fordi jeg håper at jeg en dag kan finne løsningen. Den eneste godfølelsen jeg har etter gjennomført økt, er at jeg er ferdig, og at det er to dager til neste gang, og det eneste resultatet jeg får er en ny gullstjerne i treningskalenderen min. Anonymkode: 0b8e3...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 Jeg logger alltid økta på mobilen, veldig kjekt å kunne gå tilbake å se hva jeg har tatt tidligere. Anonymkode: 82be4...8f3
Mann 42 Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette blir utenfor tema, men jeg blir litt lei meg når jeg leser slike bastante påstander, for selv om det stemmer for de fleste, stemmer det ikke for alle. Jeg blir ikke i bedre form av trening. Etter 5 år er jeg i dårligere form enn jeg noen gang har vært, jeg har ikke opplevd noen som helst fremgang, kun tilbakegang. Jeg løftet tyngre, og løp raskere, da jeg var helt utrent for 5 år siden enn jeg gjør i dag. Jeg vet hva som er problemet, men jeg vet ikke hvorfor jeg har det problemet, eller hva jeg kan gjøre med det, og det er frustrerende. Jeg har til ingen nytte spurt både fastlege og personlige trenere om hjelp, jeg har vendt hver eneste stein, lest til øyet har blitt stort og vått, men ikke funnet savr. Og likevel fortsetter jeg. Noe på grunn av trass, men mest fordi jeg håper at jeg en dag kan finne løsningen. Den eneste godfølelsen jeg har etter gjennomført økt, er at jeg er ferdig, og at det er to dager til neste gang, og det eneste resultatet jeg får er en ny gullstjerne i treningskalenderen min. Anonymkode: 0b8e3...8b6 Jeg skal være veldig forsiktig med å mene for mye om noe som høres ut til å være et komplekst problem. Særlig ettersom hverken lege eller personlig trener har kunnet hjelpe deg. Personlig kan jeg ikke se NOEN bakdeler ved trening, generelt. Men det er selvsagt fullt mulig å skade seg med å trene feil, for mye, for ofte eller mens man av en eller annen grunn får i seg for lite næring til at kroppen restituerer seg som den skal. Eller hvis man har en uoppdaget sykdom. Det virker ikke som om du trener for ofte, hvis det er to dager mellom hver økt, men kanskje det blir mye i kombinasjon med resten av livet ditt? Kanskje du trenger å se på totaliteten i dette, i stedet for å forsøke å håndtere det som om det var et isolert problem som bare er knyttet til det som foregår på gymen? En bekjent av meg kollapset med skyhøyt blodtrykk og genrell elendighet, noe som kom som en enorm overraskelse på alle som kjente henne. Hun virket alltid så energisk, gikk til og fra jobb hver dag, trente og stod i. Det viste seg at hun rett og slett var utbrent, og at stress på jobben var en stor del av det. Jeg nevner det bare som et eksempel.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 Den Thursday, February 18, 2016 at 13.57, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske jeg fikk en positiv forsterkning av trening, så jeg kunne finne motivasjon til å gjennomføre det. Hva er det underveis i treningsøkten som gir DEG den forsterkningen? Anonymkode: c1f8a...f00 Pulsklokke definitivt. Og den gode følelsen etterpå😊 Anonymkode: 76664...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå