AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #61 Skrevet 19. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså, hvor i alle dager får du det fra at jeg har slitt og stygt hår som aldri blir klippet? Til informasjon: Jeg klipper meg annenhver måned. Håret mitt er ikke slitt og stygt. Frisørene oooher og aaaher hver gang jeg er der. Jeg driter langt i om dere synes det er barnslig med langt hår. Jeg liker å ha langt hår, og det er en av de få tingene ved utseendet mitt jeg selv er fornøyd med, og som jeg også får mange komplimenter på. Det er helt utrolig med KG: Man stiller et rimelig enkelt spørsmål om et problem, og så får man masse dritt tilbake, i tillegg til at folk kommer med allskens piss som ikke har noe med problemet å gjøre. Problemstillingen var: jeg må legge meg med vått hår, hvordan løser jeg det uten at det sliter. Da er det ikke hjelpsomt med masse kommentarer om hvordan jeg kan unngå å måtte legge meg med vått hår. Jeg har klart og tydelig skrevet at jeg MÅ legge meg med vått hår. Hvorfor ikke bare gi råd ut ifra de gitte premissene, i stedet for å prøve å endre premissene? Anonymkode: 13efc...a2c Du har jo fått et knalltips her: Å føne det! Det har kommet så utrolig mange hjelpsomme svar på de første to sidene, men du avviser jo alle. Anonymkode: d614a...298 6
a l'orange Skrevet 19. februar 2016 #62 Skrevet 19. februar 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.2.2016 den 7.24): Problemstillingen var: jeg må legge meg med vått hår, hvordan løser jeg det uten at det sliter. Da er det ikke hjelpsomt med masse kommentarer om hvordan jeg kan unngå å måtte legge meg med vått hår. Jeg har klart og tydelig skrevet at jeg MÅ legge meg med vått hår. Hvorfor ikke bare gi råd ut ifra de gitte premissene, i stedet for å prøve å endre premissene? Anonymkode: 13efc...a2c Med all respekt, TS, det du sier der er ikke sant i det hele tatt. Det er du selv som endrer premissene. Og uansett så er premissene nokså vanskelig å få til å gå i hop med en brukbar løsning. Dette er etpar av dine innsigelser, kronologisk: AnonymBruker skrev (På 18.2.2016 den 13.22): Men når jeg fletter det mens det er vått, er det fremdeles vått når jeg våkner. Hvor skadelig er dette for håret? Jeg bruker aldri føner, siden håret mitt er omtrent en meter langt vil jeg ikke slite så mye på det. Hva gjør dere andre som må vaske håret rett før leggetid? Anonymkode: 13efc...a2c AnonymBruker skrev (På 18.2.2016 den 13.43): Ja, det er egentlig litt det jeg lurer på: hva er mest skadelig av å sove med vått hår og det å føne det. Om det er mer skadelig å sove med vått hår er det jo bare dumt å ikke føne det i stedet. Anonymkode: 13efc...a2c Og i tillegg, det at du blir tatt for å være barnslig skyldes nok ikke at du har langt hår, men at du virker så jæskla trassig. Bare les måten du svarer etter å ha fått temmelig mange forslag til å løse et nokså flokete problem. Min utheving: AnonymBruker skrev (På 19.2.2016 den 7.24): Jeg driter langt i om dere synes det er barnslig med langt hår. Jeg liker å ha langt hår, og det er en av de få tingene ved utseendet mitt jeg selv er fornøyd med, og som jeg også får mange komplimenter på. Det er helt utrolig med KG: Man stiller et rimelig enkelt spørsmål om et problem, og så får man masse dritt tilbake, i tillegg til at folk kommer med allskens piss som ikke har noe med problemet å gjøre. Problemstillingen var: jeg må legge meg med vått hår, hvordan løser jeg det uten at det sliter. Da er det ikke hjelpsomt med masse kommentarer om hvordan jeg kan unngå å måtte legge meg med vått hår. Jeg har klart og tydelig skrevet at jeg MÅ legge meg med vått hår. Hvorfor ikke bare gi råd ut ifra de gitte premissene, i stedet for å prøve å endre premissene? Det her ^^ er grunn nok til å tenke at noen er barnslige. Eventuelt at de bør føne håret sitt så de sover godt og er litt mer blide? Endret 8. desember 2020 av a l'orange 3
Upadiela Skrevet 19. februar 2016 #63 Skrevet 19. februar 2016 Har du hørt om "plopping"? Funker best for krøller, men du kan jo prøve det. Er på mobil så får ikke googlet for deg, men det finnes endel fine videoer ute! Basically tar du en stor t-skjorte og legger håret i dets naturlige fall "opp ned" på skjorta, og binder sammen som en turban. Håret tørker bedre og det legger seg fint :-) Har du rett hår så kan du prøve å legge håret i små spiraler sånn at det ikke blir rart men da får du litt fall på kjøpet :-) håper du prøver det! 1
Rotemor Skrevet 20. februar 2016 #64 Skrevet 20. februar 2016 (endret) Til tross for mye engasjement og gode råd så nytter det ikke å finne en god løsning til deg, TS. Prinsessen på erten hadde det også slik! Du er ikke alene. Endret 20. februar 2016 av Rotemor 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #65 Skrevet 20. februar 2016 Den 18.2.2016 at 13.22, AnonymBruker skrev: Hvor skadelig er dette for håret? Jeg bruker aldri føner, siden håret mitt er omtrent en meter langt vil jeg ikke slite så mye på det. Hva gjør dere andre som må vaske håret rett før leggetid? Anonymkode: 13efc...a2c Du har fått mange svar TS. Hvis jeg må vaske håret rett før leggetid, sprayer jeg varmespray og føner, for jeg synes det er ubehagelig å sove med vått hår. Så spør du hvor skadelig det er å sove med vått hår. Svaret er at det er mer skadelig enn om du føner det først, nettopp fordi det er svakere når det er vått. Men, om du absolutt må sove med vått hår (slik som du sier du må), så hjelper det litt på slitasjen om du fletter det og har et glatt putetrekk. Anonymkode: 3d778...f52 1
muffinshaker Skrevet 20. februar 2016 #66 Skrevet 20. februar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, hvor i alle dager får du det fra at jeg har slitt og stygt hår som aldri blir klippet? Til informasjon: Jeg klipper meg annenhver måned. Håret mitt er ikke slitt og stygt. Frisørene oooher og aaaher hver gang jeg er der. Jeg driter langt i om dere synes det er barnslig med langt hår. Jeg liker å ha langt hår, og det er en av de få tingene ved utseendet mitt jeg selv er fornøyd med, og som jeg også får mange komplimenter på. Det er helt utrolig med KG: Man stiller et rimelig enkelt spørsmål om et problem, og så får man masse dritt tilbake, i tillegg til at folk kommer med allskens piss som ikke har noe med problemet å gjøre. Problemstillingen var: jeg må legge meg med vått hår, hvordan løser jeg det uten at det sliter. Da er det ikke hjelpsomt med masse kommentarer om hvordan jeg kan unngå å måtte legge meg med vått hår. Jeg har klart og tydelig skrevet at jeg MÅ legge meg med vått hår. Hvorfor ikke bare gi råd ut ifra de gitte premissene, i stedet for å prøve å endre premissene? Anonymkode: 13efc...a2c Jeg har ikke så langt hår som deg, men problemstillingen dukker opp her og iblant. Min løsning er å ha det veldig varmt i leiligheten samt å gjøre noe som får opp kroppstemperaturen. Da lufttørker håret mye raskere. Om sommeren tørker håret noen ganger så fort som på en time, mens om vinteren kan det være vått hele dagen om jeg ikke føner det. Prøver også å unngå føning pga slitasje og løsningen her ble altså varmeovner på fullt og litt dansing eller effektivt husarbeid. Det hjelper virkelig! Men vet ikke hvor lang tid du har før du hopper til køys da, dette tar jo mer enn 5 min, og du er kanskje sliten fra trening og orker ikke å danse/vaske gulvet/power- yoga når du kommer hjem:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå