AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #41 Skrevet 18. februar 2016 Jeg ville bare sovet med en skikkelig løs flette. På den måten holdes flokene unna samtidig som at håret får tørket litt mer Anonymkode: 99227...004 2
Rumle Skrevet 18. februar 2016 #42 Skrevet 18. februar 2016 (endret) 1 time siden, dreamerspalace skrev: Jeg sover ofte med vått hår, fordi jeg nekter å føne håret. Føler ikke det er spesielt skadelig, men jeg har jo egentlig ikke peiling Samme her, jeg gjorde dette i mange år når jeg hadde langt hår uten at det var noe problem. Kanskje ikke så smart å ligge i trekk akkurat, men det er det eneste jeg kan tenke på? Jeg fikk aldri floker heller, men jeg fikk masse krøller Endret 18. februar 2016 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #43 Skrevet 18. februar 2016 Jeg sover med vått hår i en klump hver natt, har fint og flott hår jeg. Vått når jeg våkner men da ser det også freshere ut. Anonymkode: 14673...e7d
Rotemor Skrevet 19. februar 2016 #44 Skrevet 19. februar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nåja, alle frisører anbefaler at man sover på satengsengesett, for bumull sliter sånn på håret. Frotte er enda grovere enn vanlig bomullsengesett. Men hvor mye det nå er i forhold til å sove med det flettet, eller føne det, vites ikke. Anonymkode: 13efc...a2c Så sov på satengsengetøy med vått hår da... håret ditt tåler neppe mye mindre enn gjennomsnittlig hår. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #45 Skrevet 19. februar 2016 Ehm, prøv å bytte treningstider igjen? Anonymkode: d614a...298 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #46 Skrevet 19. februar 2016 Jeg tror dette ganske greit plasserer seg i kategorien "i-landsproblemer" Anonymkode: f7169...ed1 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #47 Skrevet 19. februar 2016 Det kan faktisk være bedre for håret og hodebunnen om du føner håret før du legger deg. Klem ut overflødig vann og la det gjerne lufttørke litt før du tar på varmespray og føner. Grunnen til at det ikke er bra å sove med vått hår, er at når håret er vått er ikke skjelllagene helt lukket og dermed vil gnissing mot hodeputen være skadelig. Håret er altså mer sensitivt når det er vått enn når det er tørt. Håret består jo i i stor grav av proteiner, og disse stabiliseres ved hjelp av kjemiske bindinger. I kontakt med vann vil noen av disse bindingene brytes som følge av at vannmolekylene plasserer seg innimellom bindingene. Håret vil dermed utvide seg/strekke seg og bli svakere. Når håret tørker vil bindingene gjendannes. Hvis du likevel må sove med vått hår er det to ting du kan gjøre for å minimere skaden. 1. Ha et putetrekk i et glatt stoff (silke, sateng). 2. Flett håret. Men, det beste for håret og hodebunnen er at det er tørt. Anonymkode: 3d778...f52 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. februar 2016 #48 Skrevet 19. februar 2016 Klipp tuppene, spray varmebeskyttende i året og føn det. 3
MissPierce Skrevet 19. februar 2016 #49 Skrevet 19. februar 2016 Jeg føner mitt lange hår nesten hver dag. Å det er ikke slitt. Har en føner som gjør jobben kjapt. Noe som hjelper veldig. Etter at det er vasket klemmer jeg ut vann, surrer det inn i en turban på hode mens jeg ordner meg. Det får 20-30 min i turban. Så bruker jeg Biosilk og føner det tørt. Kurer håret med Castor olje en gang i uken. Lar den virke i ett par timer. Beste "kuren" jeg har brukt. Renser håret for rester av produkter også ☺😉
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #50 Skrevet 19. februar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde og samme "problem" og det løste seg da jeg klipte bort alt. Slet ikke lenger med hår i sluket, hår i maten eller overalt. Jeg har mye sunnere hår nå enn før. Kanskje du også vil vurdere å klippe håret ditt? Anonymkode: a3784...e58 Enig. TS , du overlever sikkert med noe kortere hår. Din besatthet av håret finner jeg barnslig. Halv meter har garantert mye slutte tupper så skjønner ikke hvorfor du på død og liv MÅ ha det så langt. Er det ikke litt tenåringsaktig... Anonymkode: 4da0d...62b 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #51 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. TS , du overlever sikkert med noe kortere hår. Din besatthet av håret finner jeg barnslig. Halv meter har garantert mye slutte tupper så skjønner ikke hvorfor du på død og liv MÅ ha det så langt. Er det ikke litt tenåringsaktig... Anonymkode: 4da0d...62b Kanskje ts er en tenåring Anonymkode: 12c75...bbf 2
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2016 #52 Skrevet 19. februar 2016 Det styggeste jeg vet er mega langt hår som aldri blir klippet. Så her er løsningen enkel og genial: begynn å gå til frisør en til to ganger i året der de klipper bort det slitte håret. Da kan du føne håret tørt uten å frykte at det blir ødelagt. Håret vokser selv om du klipper det, men du får et sunnere hår som også gjør at hverdagen din går opp. Jeg anbefaler ikke å sove med vått hår, det er virkelig kaldt og ufyselig.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #53 Skrevet 19. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehm, prøv å bytte treningstider igjen? Anonymkode: d614a...298 Igjen: organisert trening. Altså i en klubb. Sammen med et tyvetalls andre. Hvor vi leier lokaler i en by hvor det er kamp med nebb og klør om plassen for idrettslagene. Hvor aktuelt er det da å overtale styreformannen om å søke om andre treningstider, når vi allerede har vært utrolig heldige som i det hele tatt har fått lov å trene der vi gjør, og det er 20+ andre i klubben som også da får endret treningstidene sine? På grunn av hårvask?? Anonymkode: 13efc...a2c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #54 Skrevet 19. februar 2016 Kanskje du har et uløselig problem Anonymkode: 0026b...38c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #55 Skrevet 19. februar 2016 28 minutter siden, Blondie65 skrev: Det styggeste jeg vet er mega langt hår som aldri blir klippet. Så her er løsningen enkel og genial: begynn å gå til frisør en til to ganger i året der de klipper bort det slitte håret. Da kan du føne håret tørt uten å frykte at det blir ødelagt. Håret vokser selv om du klipper det, men du får et sunnere hår som også gjør at hverdagen din går opp. Jeg anbefaler ikke å sove med vått hår, det er virkelig kaldt og ufyselig. Altså, hvor i alle dager får du det fra at jeg har slitt og stygt hår som aldri blir klippet? Til informasjon: Jeg klipper meg annenhver måned. Håret mitt er ikke slitt og stygt. Frisørene oooher og aaaher hver gang jeg er der. Jeg driter langt i om dere synes det er barnslig med langt hår. Jeg liker å ha langt hår, og det er en av de få tingene ved utseendet mitt jeg selv er fornøyd med, og som jeg også får mange komplimenter på. Det er helt utrolig med KG: Man stiller et rimelig enkelt spørsmål om et problem, og så får man masse dritt tilbake, i tillegg til at folk kommer med allskens piss som ikke har noe med problemet å gjøre. Problemstillingen var: jeg må legge meg med vått hår, hvordan løser jeg det uten at det sliter. Da er det ikke hjelpsomt med masse kommentarer om hvordan jeg kan unngå å måtte legge meg med vått hår. Jeg har klart og tydelig skrevet at jeg MÅ legge meg med vått hår. Hvorfor ikke bare gi råd ut ifra de gitte premissene, i stedet for å prøve å endre premissene? Anonymkode: 13efc...a2c 1
skruf Skrevet 19. februar 2016 #56 Skrevet 19. februar 2016 Jeg har også langt hår som ikke er slitt, og jeg unngår å føne så godt jeg kan. De gangene jeg må vaske det om kveldene (ikke pga trening til meg da siden jeg alltid trener om morgenen, men de gangene jeg har mange tidligvakter etter hverandre så orker jeg ikke stå opp kl 5 for å vaske håret) så bruker jeg å la det lufttørke så lenge som mulig før jeg tar i morroconoil i lengdene og fletter ei veldig løs flette. Håret er da fortsatt litt fuktig om morgenen, så da løsner jeg opp fletta og lar den tørke helt. Dette har jeg gjort i flere år, og håret har ikke tatt skade av det. Fikk meg forøverig en kjempebra føner fra GHD i julegave, så jeg har noen ganger fønet håret før jeg legger meg og det ser ikke ut til at håret har tatt noe særlig skade av det Bruker en varmebeskyttende spray (aldri olje i håret før føning). 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #57 Skrevet 19. februar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hvor i alle dager får du det fra at jeg har slitt og stygt hår som aldri blir klippet? Til informasjon: Jeg klipper meg annenhver måned. Håret mitt er ikke slitt og stygt. Frisørene oooher og aaaher hver gang jeg er der. Jeg driter langt i om dere synes det er barnslig med langt hår. Jeg liker å ha langt hår, og det er en av de få tingene ved utseendet mitt jeg selv er fornøyd med, og som jeg også får mange komplimenter på. Det er helt utrolig med KG: Man stiller et rimelig enkelt spørsmål om et problem, og så får man masse dritt tilbake, i tillegg til at folk kommer med allskens piss som ikke har noe med problemet å gjøre. Problemstillingen var: jeg må legge meg med vått hår, hvordan løser jeg det uten at det sliter. Da er det ikke hjelpsomt med masse kommentarer om hvordan jeg kan unngå å måtte legge meg med vått hår. Jeg har klart og tydelig skrevet at jeg MÅ legge meg med vått hår. Hvorfor ikke bare gi råd ut ifra de gitte premissene, i stedet for å prøve å endre premissene? Anonymkode: 13efc...a2c Du får jo spørre frisøren din da. Du er jo der stadig vekk ser jeg så... Snakk om å vri og vrenge på ting og lage seg problemer. Anonymkode: 17724...2f7 1
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2016 #58 Skrevet 19. februar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hvor i alle dager får du det fra at jeg har slitt og stygt hår som aldri blir klippet? Til informasjon: Jeg klipper meg annenhver måned. Håret mitt er ikke slitt og stygt. Frisørene oooher og aaaher hver gang jeg er der. Jeg driter langt i om dere synes det er barnslig med langt hår. Jeg liker å ha langt hår, og det er en av de få tingene ved utseendet mitt jeg selv er fornøyd med, og som jeg også får mange komplimenter på. Det er helt utrolig med KG: Man stiller et rimelig enkelt spørsmål om et problem, og så får man masse dritt tilbake, i tillegg til at folk kommer med allskens piss som ikke har noe med problemet å gjøre. Problemstillingen var: jeg må legge meg med vått hår, hvordan løser jeg det uten at det sliter. Da er det ikke hjelpsomt med masse kommentarer om hvordan jeg kan unngå å måtte legge meg med vått hår. Jeg har klart og tydelig skrevet at jeg MÅ legge meg med vått hår. Hvorfor ikke bare gi råd ut ifra de gitte premissene, i stedet for å prøve å endre premissene? Anonymkode: 13efc...a2c Hvis du klipper håret så ofte er det helt problemfritt å føne det. Jeg synes ikke det er barnslig med langt hår, og tykt hår som ditt er mest sannsynlig kjempefint. Det lar seg ikke løse på en god måte å legge seg med vått hår, da det er usunt - Ikke for tuppene, for resten av håret. Det er beklagelig at du ikke vil ha denne typen råd, men jeg anbefaler deg å høre med frisøren din for gode råd om hvordan ta vare på håret, også mtp på vått hår om natten.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #59 Skrevet 19. februar 2016 Orker dere virkelig å sove med vått hår? Puta blir våt, man blir kald osv... Nei uff Anonymkode: b8369...29a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #60 Skrevet 19. februar 2016 Jeg tror det enkleste for TS må være å klippe av håret og kjøpe seg en parykk. Det kan hun henge til tørk om kvelden. Anonymkode: 5b0f0...e18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå