Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenignstidene mine er flyttet slik at jeg må vaske håret omtrent rett før jeg legger meg. Det får ca 20 minutter å tørke på, og siden jeg har veldig langt, tykt hår, blir det jo ikke i nærheten av tørt før leggetid, det er såvidt det har sluttet å dryppe, selv om jeg presser så mye vann ut med håndkleet som jeg kan, og kammer det. 

Til vanlig pleier jeg sove med håret flettet, eneste måte å unngå floker på. 

Men når jeg fletter det mens det er vått, er det fremdeles vått når jeg våkner. Hvor skadelig er dette for håret? Jeg bruker aldri føner, siden håret mitt er omtrent en meter langt vil jeg ikke slite så mye på det. 

Hva gjør dere andre som må vaske håret rett før leggetid?

Anonymkode: 13efc...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader ikke så mye å bruke hårføner. 

Anonymkode: 4eea5...18f

• Liker 4
Skrevet

Jeg lar det være vått. Om det fortsatt er vått når jeg våker bryr je gmeg ikke så mye om. Men noen sier du kan få sopp/mugg i håret av det.

Anonymkode: a3851...74b

Skrevet

Jeg håndkletørker håret først, også føner jeg det etterpå. Jeg takler ikke å sove med vått hår. Men nå blir ikke håret mitt særlig slitt heller da.. 

Anonymkode: 8c51a...674

Skrevet

Litt av problemet er at håret mitt er så langt. Det er oppimot meteren langt, noe som betyr at det nærmest tuppene er ganske mange år gammelt. Følgelig kan jeg ikke slite så mye på det, for jeg vil jo fortsette å ha så langt hår. Om håret blir slitt allerede ved skulderpartiet vil det se jævlig ut om noen år. Langt, slitt hår er ikke fint :/

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt av problemet er at håret mitt er så langt. Det er oppimot meteren langt, noe som betyr at det nærmest tuppene er ganske mange år gammelt. Følgelig kan jeg ikke slite så mye på det, for jeg vil jo fortsette å ha så langt hår. Om håret blir slitt allerede ved skulderpartiet vil det se jævlig ut om noen år. Langt, slitt hår er ikke fint :/

Jeg har også langt hår.. til midt på rumpa.. 

Anonymkode: 8c51a...674

Skrevet

Kan du ikke dusje kroppen men vente med håret til morgenen etter?

• Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, peppermyntete skrev:

Kan du ikke dusje kroppen men vente med håret til morgenen etter?

Nei. Håret er allerede helt vått av svette. IKKE digg å sove med, og det er jo da fremdeles vått når jeg skal legge meg, bare av svette og ikke rent vann. Blærk.. I tillegg sliter svette mer på håret enn vann, siden det er salt og ekkelt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Håret er allerede helt vått av svette. IKKE digg å sove med, og det er jo da fremdeles vått når jeg skal legge meg, bare av svette og ikke rent vann. Blærk.. I tillegg sliter svette mer på håret enn vann, siden det er salt og ekkelt. 

Da får du nesten bare føne eller sove med vått hår.

• Liker 10
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Føn det. Det skader virkelig ikke så mye som folk skal ha det til. Dersom du allikevel er redd så ta hårkur en ekstra dag i uka så går det nok helt fint.  

Skrevet

Ja, det er egentlig litt det jeg lurer på: hva er mest skadelig av å sove med vått hår og det å føne det. Om det er mer skadelig å sove med vått hår er det jo bare dumt å ikke føne det i stedet. 

Skrevet

Jeg sover ofte med vått hår, fordi jeg nekter å føne håret. Føler ikke det er spesielt skadelig, men jeg har jo egentlig ikke peiling :fnise:

Skrevet

Hvorfor fletter du det før leggetid da?

Kan du ikke bare legge deg på et håndkle? 

Skrevet

Dusj om morgenen, føn og bruk heat protector. 

Anonymkode: 38829...ddc

Skrevet
Et øyeblikk siden, Rotemor skrev:

Hvorfor fletter du det før leggetid da?

Kan du ikke bare legge deg på et håndkle? 

1 meter langt, tykt hår blir sinnsykt flokete om man legger seg uten å flette det.. tro meg. Og DET sliter på håret, det. Et håndkle vil også være veldig grovt mot vått hår, som er ekstra skjørt. Jeg har prøvd å sove med håret løst, hengende bak sengen. Det er fremdeles vått når jeg våkner, men i tillegg flokete som fy.. 

Skrevet

Du må jo ikke vaske det hver gang etter trening vel? Da hadde mange måttet vaske håret mange ganger. Ser du skriver at det blir så vått av svette. Men du kan vel sette det i en topp mens du trener? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg forstår at du ikke vil ha slitt hår siden det er så langt og du vil beholde det langt. Men så sant du ikke har et hår som blir veldig fort slitt og tåler lite, så tror jeg du er litt overbekymret (er det er ord? :fnise:). 

Er du veldig redd for at håret skal bli slitt av føner, så bruk varmebeskyttende spray i det først. Ellers har jeg selv aldri hørt at håret blir slitt av å sove med vått hår, men jeg har heller aldri spurt noen som har greie på hår så muligens derfor :P 

Endret av Cambria
  • Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dusj om morgenen, føn og bruk heat protector. 

Anonymkode: 38829...ddc

Som nevnt: det er vått av svette etter treningen. Salt svette sliter mer på håret enn rent vann, og åkke som vil håret være vått når jeg legger meg, bare langt eklere. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

1 meter langt, tykt hår blir sinnsykt flokete om man legger seg uten å flette det.. tro meg. Og DET sliter på håret, det. Et håndkle vil også være veldig grovt mot vått hår, som er ekstra skjørt. Jeg har prøvd å sove med håret løst, hengende bak sengen. Det er fremdeles vått når jeg våkner, men i tillegg flokete som fy.. 

Ok, jeg skjønner at det blir flokete :)

MEN: å ligge på et håndkle er ikke "veldig grovt mot vått hår". Det er å overdrive ;)  (jeg har også veldig langt hår)

• Liker 2
Skrevet

Hva med å legge olje-basert pleie på det våte håret? Det vil jo lage en hinne som burde forhindre eventuelt mugg/sopp, samtidig som det pleier tuppene/lengdene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...