AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Noe skjer med meg under oppkjøring og jeg blir ett skjelvende vrak som gjør tullefeil som vanligvis er luket ut av kjøringen for lenge siden. Jeg er en voksen kvinne på nesten 30 år og jeg har små barn så man skulle tro jeg klarte å holde hodet kaldt under stress. Nå står min femte oppkjøring for tur. Er det noen som har noen tips til å roe nervene? Jeg kjører veldig fint når jeg kjører med kjørelærer og øvelseskjører privat. Men som sagt så blir jeg helt gelé når det virkelig teller. Ingen forstår hva som skjer siden jeg vanligvis kjører mer en godt nok til å stå (i følge kjørelærer). 1. Vikepliktsbrudd 2. Vikepliktsbrudd igjen (500 meter fra biltilsynet, på vei tilbake) 3. Hakkete giring 2 ganger mot rundkjøring, litt sen med blinklyset 1 gang. Ventet (1 gang) 30 sek ekstra for å få en god luke istedet for å hive meg inn på første og beste. Jeg sa ifra at jeg gjerne ville ha en god luke da jeg tidligere hadde strøket på vikepliktsbrudd, sensor mente dette var fornuftig, det var likevel oppgitt som strykgrunn. 4. Kjørte på ustrødd, usaltet landevei og fikk skrens når jeg skulle svinge av, kjørte forsiktig resten av turen (etter forholdene og maks 10 km under fartsgrense). Strykgrunn: Skrens og kjørte for forsiktig... Anonymkode: e13f8...87f
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Har du fått kjørt mye mellom hvert oppkjøringsforsøk? Synes det virker veldig rart å stryke så mange ganger, har det vært forskjellige sensorer? Vikepliktsbrudd er jo strykgrunn, mens den skrensen og forsiktig kjøring virker kanskje litt rart.. Man skal jo bidra til trafikkflyt og ikke sinke trafikken men, hvor rolig kjørte du lissom... ? Jeg kjørte opp rett før jul, og hadde endel småfeil (kom meg bla ikke ut av ei rundkjøring fordi jeg ikke skjønte hvilken utkjøring jeg skulla ta, haha), men tror jeg redda meg inn litt på slutten hvor sensoren spør om du har noe å kommentere. Da vil jeg tro det er viktig å fortelle og forklare sånn at de ser at du har forståelse for trafikken, selv om man gjør sånne dumme tabber pga nerver. Anonymkode: 41f5a...be2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Jeg har kjørt veldig mye, og ingen som jeg kjører med eller som sitter på, begriper hvordan jeg klarer det. Det har vært forskjellige sensorer ja, blandt annet ei som er kjent som "strykejernet" (nr 3). Og også forskjellige ruter hver gang. Vikepliktsbruddene er jeg helt enig med selv, begge gangene var på vei tilbake til biltilsynet og jeg ble nok litt ivrig etter å bli ferdig. Det er liksom utilgivelig. Jeg kjørte ikke 30 i 70 sone liksom men i 80 sone kjørte jeg kanskje i rundt 70. Hører også med at det fortsatt snødde og det var mørkt (0800 om morgenen) så det var ikke god sikt. Det siste kjørelærer sa før jeg dro var "kjør ekstra forsiktig idag". Her tror jeg neppe man hadde stått om man ikke hadde kommet seg ut av rundkjøring, det har til og med vært avisoppslag om hvor mange som stryker i distriktet. De er ekstremt strenge her. Jeg har hver gang vært obs på mine feil og 3 gangen skrev sensor ned ordrett det jeg selv påpekte at jeg hadde gjort feil og oppga det som strykgrunn. Kjenner jeg er skikkelig fortvilet og gruer meg ekstremt til neste oppkjøring. Anonymkode: e13f8...87f
PrimaDonna_ Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Nr 1 og 2 er jo forståelig, men de andre to... Har du hatt samme sensor hver gang? Og hvor lenge har det vært mellom oppkjøringene?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Be om å få ha med deg kjørelæreren din. Både for at du skal føle deg tryggere og for at dere kan jobbe med det som er feil hvis du skulle være så uheldig at det går galt igjen. Sånn at dere vet hva dere skal jobbe med. Men vi krysser fingrene for at du klarer det denne gangen. Lykke til! Anonymkode: 3dba8...2b5 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Har strøket 3 ganger jeg. Nr 1. Kom en råner som forsøkte å trenge seg onn ved siden av meg før innsnevring. Jeg reduserte farten istedenfor å gi på. Kjørte også litt for forsiktig. Nr 2. Var kjempenervøs etter den første stryken som jeg ikke kunne begripe og kjørte for fort. Nr 3. Enda mer nervøs.... fikk bykjøring, noe jeg ikke øvde på med kjørelærer. Var redd for å kjøre for fort og aggressivt. Sto en lastebil på den høyre siden av et kryss. Jeg hadde jo vikeplikt så ble stående. Ettet en stund fant jeg ut at det ikke var noen sjåfør der, men lysene sto på.... Strykgrunn: usikker og mangel på samhandling i trafikken... Anonymkode: 295a6...f3c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 Er dette i Trondheim? Siden du nevnte hun som er kjent som "Strykejernet", hehe. Skal kjøre opp selv i veldig nær framtid, og er skikkelig nervøs. Synes noen av strykgrunnlagene du nevner virker ulogiske, de blir jo aldri fornøyd. Vanskelig å finne den perfekte balansen mellom forsiktig og offensiv. Skulle jo tro at å ligge i 70 i 80-sone nesten var litt for raskt med tanke på forholdene du beskriver, det er i hvert fall inntrykket jeg får av kjørelæreren min. Forvirrende! Anonymkode: 06e6b...c1e
ajarRun Skrevet 18. februar 2016 #8 Skrevet 18. februar 2016 Kjør opp i Alta, eller en annen småby. Det er fryktelig mye lettere å kjøre opp på steder uten trafikklys, trafikk og folk. Mange rundkjøringer der, men de er ganske lette å kjøre gjennom. Hater lyskryss. 1
Gjest cheshirecat Skrevet 18. februar 2016 #9 Skrevet 18. februar 2016 En Sobril eller to blanda med noen glass vin hjelper med å roe nervene! Lykke til med oppkjøringa 👍
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #10 Skrevet 18. februar 2016 På tide å se skrifta på veggen og kjøpe busskort.. Når man stryker så mange ganger så er det på tide å innse realiteten. Ikke alle er skapt for å kjøre bil. Anonymkode: 543ea...2b2 8
ajarRun Skrevet 18. februar 2016 #11 Skrevet 18. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På tide å se skrifta på veggen og kjøpe busskort.. Når man stryker så mange ganger så er det på tide å innse realiteten. Ikke alle er skapt for å kjøre bil. Anonymkode: 543ea...2b2 Vanligvis hvis vi får et håpløst tilfelle anbefaler vi at de prøver seg på automat isteden. Men hvis man lider av angst er det vel mulighet for å bli behandlet for det. 3
Cordelia Skrevet 18. februar 2016 #12 Skrevet 18. februar 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Be om å få ha med deg kjørelæreren din. Både for at du skal føle deg tryggere og for at dere kan jobbe med det som er feil hvis du skulle være så uheldig at det går galt igjen. Sånn at dere vet hva dere skal jobbe med. Men vi krysser fingrene for at du klarer det denne gangen. Lykke til! Anonymkode: 3dba8...2b5 Støtter denne, det gjorde hele forskjellen for meg, for jeg ble mye roligere. Og sjokkerte sensoren min,(som forresten også gikk under navnet "strykjernet" tror det må være et vanlig kallenavn i kretsene.), over at jeg kjørte så mye bedre når hun ikke gikk meg på nervene fullt så mye. Endret 19. februar 2016 av Cordelia 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #13 Skrevet 18. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjørt veldig mye, og ingen som jeg kjører med eller som sitter på, begriper hvordan jeg klarer det. Det har vært forskjellige sensorer ja, blandt annet ei som er kjent som "strykejernet" (nr 3). Og også forskjellige ruter hver gang. Vikepliktsbruddene er jeg helt enig med selv, begge gangene var på vei tilbake til biltilsynet og jeg ble nok litt ivrig etter å bli ferdig. Det er liksom utilgivelig. Jeg kjørte ikke 30 i 70 sone liksom men i 80 sone kjørte jeg kanskje i rundt 70. Hører også med at det fortsatt snødde og det var mørkt (0800 om morgenen) så det var ikke god sikt. Det siste kjørelærer sa før jeg dro var "kjør ekstra forsiktig idag". Her tror jeg neppe man hadde stått om man ikke hadde kommet seg ut av rundkjøring, det har til og med vært avisoppslag om hvor mange som stryker i distriktet. De er ekstremt strenge her. Jeg har hver gang vært obs på mine feil og 3 gangen skrev sensor ned ordrett det jeg selv påpekte at jeg hadde gjort feil og oppga det som strykgrunn. Kjenner jeg er skikkelig fortvilet og gruer meg ekstremt til neste oppkjøring. Anonymkode: e13f8...87f Ikke få oppkjøring i mysen mer, be om drøbak ev. Anonymkode: 8251c...2dc
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 I DAG GIKK DET! Herregud så deilig! Jeg bor forresten i Haugesund så det er tydeligvis ikke bare her det er vanskelig! Anonymkode: e13f8...87f 12
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #15 Skrevet 19. februar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjørt veldig mye, og ingen som jeg kjører med eller som sitter på, begriper hvordan jeg klarer det. Det har vært forskjellige sensorer ja, blandt annet ei som er kjent som "strykejernet" (nr 3). Og også forskjellige ruter hver gang. Vikepliktsbruddene er jeg helt enig med selv, begge gangene var på vei tilbake til biltilsynet og jeg ble nok litt ivrig etter å bli ferdig. Det er liksom utilgivelig. Jeg kjørte ikke 30 i 70 sone liksom men i 80 sone kjørte jeg kanskje i rundt 70. Hører også med at det fortsatt snødde og det var mørkt (0800 om morgenen) så det var ikke god sikt. Det siste kjørelærer sa før jeg dro var "kjør ekstra forsiktig idag". Her tror jeg neppe man hadde stått om man ikke hadde kommet seg ut av rundkjøring, det har til og med vært avisoppslag om hvor mange som stryker i distriktet. De er ekstremt strenge her. Jeg har hver gang vært obs på mine feil og 3 gangen skrev sensor ned ordrett det jeg selv påpekte at jeg hadde gjort feil og oppga det som strykgrunn. Kjenner jeg er skikkelig fortvilet og gruer meg ekstremt til neste oppkjøring. Anonymkode: e13f8...87f Er det i arendal? Anonymkode: 210c5...967
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #16 Skrevet 19. februar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette i Trondheim? Siden du nevnte hun som er kjent som "Strykejernet", hehe. Skal kjøre opp selv i veldig nær framtid, og er skikkelig nervøs. Synes noen av strykgrunnlagene du nevner virker ulogiske, de blir jo aldri fornøyd. Vanskelig å finne den perfekte balansen mellom forsiktig og offensiv. Skulle jo tro at å ligge i 70 i 80-sone nesten var litt for raskt med tanke på forholdene du beskriver, det er i hvert fall inntrykket jeg får av kjørelæreren min. Forvirrende! Anonymkode: 06e6b...c1e Er noen år siden stryketjernet i Trondheim gikk av med pensjon. Anonymkode: c6035...392
kisskissbangbang Skrevet 19. februar 2016 #17 Skrevet 19. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: I DAG GIKK DET! Herregud så deilig! Jeg bor forresten i Haugesund så det er tydeligvis ikke bare her det er vanskelig! Anonymkode: e13f8...87f Gratulerer!!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #18 Skrevet 19. februar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette i Trondheim? Siden du nevnte hun som er kjent som "Strykejernet", hehe. Skal kjøre opp selv i veldig nær framtid, og er skikkelig nervøs. Synes noen av strykgrunnlagene du nevner virker ulogiske, de blir jo aldri fornøyd. Vanskelig å finne den perfekte balansen mellom forsiktig og offensiv. Skulle jo tro at å ligge i 70 i 80-sone nesten var litt for raskt med tanke på forholdene du beskriver, det er i hvert fall inntrykket jeg får av kjørelæreren min. Forvirrende! Anonymkode: 06e6b...c1e Strykejernet er også på vestlandet, så tror det er mange "strykejern" her i landet Anonymkode: 32726...219 2
PrimaDonna_ Skrevet 19. februar 2016 #19 Skrevet 19. februar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: På tide å se skrifta på veggen og kjøpe busskort.. Når man stryker så mange ganger så er det på tide å innse realiteten. Ikke alle er skapt for å kjøre bil. Anonymkode: 543ea...2b2 Ikke alle er skapt for å gi råd heller! Gratulerer til deg TS som fikk lappen i dag!! 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #20 Skrevet 19. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er noen år siden stryketjernet i Trondheim gikk av med pensjon. Anonymkode: c6035...392 Ei jeg kjenner hadde henne som sensor for et år siden. Kanskje det finnes flere strykejern i Trondheim også. Gratulerer TS! :D Anonymkode: 06e6b...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå