Gå til innhold

Bytte barnehage.. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Håper jeg kan få noen gode råd av dere kloke KG-damer i dag..
Jeg har et barn på 3 år som går i en barnehage som han startet på i august. Han ble overført til storbarn i januar og har begynt å finne seg til rette på den nye avdelingen. Hyggelige ansatte, fått seg venner og har egentlig ingenting å klage på når det gjelder denne barnehagen, og derfor er dette et vanskelig valg å ta...

Vi skulle flytte til nabokommunen pga. studiene mine, og derfor valgte vi å søke barnehage i nabolaget der vi skulle flytte. Han startet som sagt i august, og planen var å flytte inn i den nye leiligheten (leie) i midten av september, men pga. kontraktsbrudd fra huseiers side ble ikke dette noe av, og vi måtte begynne å lete etter ny boplass, og dette har tatt litt tid da vi har sett på i samme område som vi egentlig skulle flytte, i samme nabolag som barnehagen. Vi innså at dette ble nærmest umulig, og vi måtte utvide området litt. Vi fikk tilbud om en leilighet som er ca. 15-20 minutter busstur unna barnehagen (må ta buss). Men rett bak blokka vi skal flytte inn i er det en barnehage, der to venninner av meg også har barna sine i, som mitt barn kjenner godt. Barnet mitt trives jo i barnehagen nå, og derfor synes jeg det er litt trist hvis vi må bytte. Særlig iom at han nettopp har starta på ny avd. Og at det blir litt mye fram og tilbake for han. Men samtidig tenker jeg at dette gjør ting mye enklere for alle, og heller bytte nå enn senere? 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 06a12...175

Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg hadde byttet. 

Da får han gå med barn i nærområdet, og barn han mest sannsynlig skal starte på skole med.

Skrevet

I ditt tilfelle hadde jeg ikke vært engstelig for å bytte, såfremt du vet du skal være i området en god stund.

Anonymkode: 5d67d...dc5

Skrevet

Jeg synes to bytter er mye. Jeg hadde heller tolerert litt reisevei til/fra barnehagen mot at han slapp å bryte opp det kjente enda en gang på kort tid.

Anonymkode: cbb91...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...