Frøken askepott Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Vi skal kjøpe ny bilstol til minsten, men synes det er vanskelig å velge. Har sett på de som forbrukerrådet anbefaller Concord reversio og britax maxi fix ll. Vi hadde egentlig bestemt oss for at det denne gangen skulle være et sete som var svingbart, for å gjøre det enklere å få ungen inn og ut av stolen. Jeg klarer ikke finne ut hvilke seter som er svingbare og om jeg burde velge best i test. Hva har dere andre og hva er dere fornøyd med?
Arista Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Vi har cybex sirona. Veldig fornøyd med det, så mye enklere å ta ut/inn med svingbart sete. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Britax Dual Fix og Maxi Cosi Axiss Fix kan også svinges. Har ikke erfaring med de, men kunne nok vurdert de. Men hos oss må det stå i midten og der er ikke isofix. Du skriver 9-25 kg i overskriften, men de du nevner er med isofix og går dermed ikke lenger enn til 18 kg. Tror ikke noen av de svingbare går til 25 kg. Jeg tenker at de aller fleste setene fra de store produsentene er trygge å bruke selv om de ikke er best i test. Anonymkode: ce847...96b 1
Susa Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Vi har besafe izi plus, det går til 25 kg., veldig fornøyd med det. Men vi har ikke isofix i bilen, hadde jeg hatt det hadde jeg nok hatt svingbart sete.
My_Lady Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Vi har concord reverso, og selv om det ikke kan svinges er det veldig lett å få satt inn og ut barnet. Det går også opp til 23 kg
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Blirmlike frustrert og fortvilet hver gang det komme ren ny tråd om bilstoler i gruppe 2. Bilstol og bil må passe sammen, ellers kan en risikere at den sikreste i test bilstolen kommer dårlig ut ved en skade. Lås deg derfor ikke på en bilstol og ett bilstolnavn. Ta med deg bil og barn og prøv stolen i bilen med barnet oppi FØR du kjøper og bestemmer deg for stol. Ikke alle barn tves i alle typer bilstoler. Anonymkode: 15a12...cb9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Den Wednesday, February 17, 2016 at 10.49, Frøken askepott skrev: Vi skal kjøpe ny bilstol til minsten, men synes det er vanskelig å velge. Har sett på de som forbrukerrådet anbefaller Concord reversio og britax maxi fix ll. Vi hadde egentlig bestemt oss for at det denne gangen skulle være et sete som var svingbart, for å gjøre det enklere å få ungen inn og ut av stolen. Jeg klarer ikke finne ut hvilke seter som er svingbare og om jeg burde velge best i test. Hva har dere andre og hva er dere fornøyd med? Se heller på hvilke seter NAF anbefaler og har testet. I tillegg ta barn og bil med når du kjøper seter. Ikke alle seter fungerer i alle biler. Hvilket sete bilens merkeforhandler anfefaler bør du og undersøke, ford de tester og prøer ofte ut seter i egne biler. Er ikke så lenge siden en her inne var fortvilet fårdi sete kjøpt på nettet ikke passet i bilene hennes. Anonymkode: 15a12...cb9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 Men hvordan ser man at setet passer? Og hva avgjør om setet er farlig i min bil? Anonymkode: 79506...6f9
Amarone Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan ser man at setet passer? Og hva avgjør om setet er farlig i min bil? Anonymkode: 79506...6f9 De fleste produsentene har en liste over hvilke biler som er kompatible med setet. Søk på bilstolen og "car fitting list". Vi har concord reverso, og er veldig fornøyd.
PoisonIwy Skrevet 28. mars 2016 #10 Skrevet 28. mars 2016 Skal kjøpe det nye recaro zero one som kan svinges. Kollisjonstestes i mai. Så venter til da😊
Solstrålejenta Skrevet 28. mars 2016 #11 Skrevet 28. mars 2016 Vi har cybex sirona og kunne ikke vært mer fornøyd med det. Utrolig behagelig med svingbart sete! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå