Gjest Eini Skrevet 15. oktober 2004 #1 Del Skrevet 15. oktober 2004 Har mye vondt i hodet, og for en stund siden hadde jeg konstant hodepine i en måneds tid. Har derimot ikke kjent noe på et par uker, før i dag. 1 time før jeg gikk fra jobb så kom den snikende. Og nå er det helt uutholdelig. Orker ikke en slik periode til. Typisk nå som ferien min er begynt :veldigsur: Ei venninne som lurte på om jeg kunne ha migrene, men er det vanlig å ha slik langvarig hodepine da? Skal til legen til uka om det ikke er bedre. Synes ikke det hjelper med smertstillende. Mistenker at det kan ha en sammenheng med smerter i nakke og skuldre/rygg, og har gått til fysioterapeut før. Hjalp ikke stort, og tok ikke lang tid før det var like ille igjen. Skal egentlig ut å spise med noen venninner i dag, men tror ikke jeg klarer det nå... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 15. oktober 2004 #2 Del Skrevet 15. oktober 2004 gå til lege da menneske! Det er derfor vi har dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 16. oktober 2004 #3 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg har også vært svært mye plaget med hodepine, og har gått til fysioterapaut. Det hjalp fint mens jeg gikk der, men med en gang jeg slutta kom det tilbake igjen. Jeg tror det er veldig viktig å gjøre øvelser sel, og å trene litt, øvelser som ikke er for harde men som kan myke opp litt. For meg har det hjulpet veldig godt å svømme, og ta gjerne badstu etterpå - alt dette hjelper på å myke opp muskulaturen. Men uansett, gå til legen - det er det vi har dem for! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2004 #4 Del Skrevet 16. oktober 2004 Tror nok ikke det er migrene. De anfallene pleier å vare pluss/minus 48 timer, ikke 30 dager. Migreneanfall kjennetegnes på at det gjerne er halve hodet som er i smerte, og at smertene er pulserende. Noen blir kvalm eller får synsforstyrrelser også. Har du smerter i nakke/rygg, er det nok der hodepinnen stammer fra. Finn ut hva de smertene kommer fra (ulykke/madrass/arbeidsstilling etc) og ta det derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 16. oktober 2004 #5 Del Skrevet 16. oktober 2004 Jeg fikk vondt i hodet av anspente muskler i nakke, skuldre og rygg. Jeg gikk til tannlegen her for en stund siden og der fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha bittskinne til å bruke om natta fordi muskla i kjeven var så anspente at jeg omtrent ikke kunne spise. Nå har jeg brukt bittskinne i 14 dager og jeg har blitt mye bedre. Har nesten ikke vondt i hodet lenger og nakken og skuldra er heller ikke så stive lenger. Jeg går også til akupunkturbehandling og der blir det brukt noe spesielle greier i nakke, skuldre og rygg for å løsne opp anspente muskler. En type massasje. Har blitt utrolig mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelblå Skrevet 17. oktober 2004 #6 Del Skrevet 17. oktober 2004 et migrene anfall kan faktisk vare opp til 72 timer i følge min nevrolog. når jeg får migrene er heg alltid dårlig mye lenger pga jeg blir tung i hodet flere dager etter anfallet er over. men 1 mnd er kanskje litt lenge. ville fått meg en time hos legen. for mange hjelper det med muskelavslappende tabletter for å løse opp i evt stive muskler. Magnesium tilskudd skal også hjelpe mot hodepine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 17. oktober 2004 #7 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg gikk så lenge med stive og vonde nakke- og skuldermuskler at jeg fikk en ganske kraftig betennelse, så jeg synes du bør gå til legen å høre hva han sier uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå