AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 Tok hcg på mandag - 1900. Tok på onsdag, det var bare 2500. Nå i dag spotter jeg litt brunt også. Vet jo at det ikke kan være noe levende foster der. Men hva skjer nå? Kan jeg regne med en styrtblødning? Bør jeg til lege å få undersøkt? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Anonymkode: f7885...a51
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Når det er tidlig i svangerskapet så arter en SA seg som oftest som en vanlig; kanskje litt kraftigere, mens Anonymkode: dbab5...313
lunamuna Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Det er en stigning, det er bra. Det trenger ikke være en dobling, og at det skal dobles er bare en pekepinn, da dette varierer hos alle. Men, jeg mistet i MA for noen år tilbake, og hadde da en stigning (en relativt ok stigning, men ikke helt dobling). Så hCG er uansett bare en pekepinn, så lenge den stiger. Hadde den ikke steget i det hele tatt, ville jeg vært mer bekymret. Å spotte brunt er ikke uvanlig. Det er heller ikke uvanlig å blø litt. Det trenger verken bety det ene eller det andre. Men uansett, ved blødning, ville jeg kommet meg på tidlig ul. Vil ikke legen henvise, så kan du bestille privat ul.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Takk for svar Jeg tror ikke dette går veien. Har ringt til gyenkologen min, hun ringer meg opp ilpa dagen. Forstår ikke helt hvorfor det har fortsatt å stige, men er jo en stigning som er veldig liten, så kanskje det synker ved en ny måling. Kan jo hende det er MA på meg og (leit at du hadde det,Lunamuna!), vil en ul såfall vise noe? Hvilken uke hadde du MA i? Husker du hcgtallene? Og, er det noen som vet om sjansene for å bli gravid igjen nå? Blir vel lang ventetid på el og normal syklus? Anonymkode: f7885...a51
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Nå har jeg fått time til gynekologen min imorra. Hun sa at det ikke så lovende ut, mtp blodprøvene. Det vet jeg jo. Håper bare at hun kan se om alt er på vei ut eller hva.... Anonymkode: f7885...a51
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Og etter mye googling her...så lurer jeg på om noen har opplevd samme som meg, altså IKKE dobla hcg verdier, men steget noe. Og det evt har gått bra? Sikkert dumt å fiske etter, men klamrer seg visst til alt håp. SElv om jeg er ganske sikker inni meg på at dette ikke blir noe av Anonymkode: f7885...a51
gjärd Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 (endret) Du skriver i første innlegg at HCG ikke har steget så mye som ønsket og om du bør kontakte lege. Hvor har du tatt disse HCG målingene? Er det av en hjemmetest? For da hadde jeg ikke stolt på det! Bra du har fått time hos gyn i morgen, desverre lite og få gjort frem til da. Kjedelig hvis det ikke går veien. Lykke til :-) edit skrivefeil Endret 18. februar 2016 av gjärd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #8 Skrevet 18. februar 2016 Hei! Fikk rek. av gyn til å ta bp på hcg, siden jeg har hatt småblødninger da jeg testet positivt. Ringte til furst, som ga meg resultatene. Har kontakt med gyn ( jeg skal inn i morgen heldigvis!), men også ringt lege. Kommer til å be om SM, for er både lei meg og redd for hva som skjer videre. Smerter etc. Jeg håper liksom litt på at jeg er en av de få der det tar 3 dager mellom hver gang hcg dobles, men vet det er søkt. Vel, jeg finner vel ut av det imorgen. Men det er noe skikkelig dritt....Kunne ikke alt bare fungert liksom... Anonymkode: f7885...a51
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #9 Skrevet 18. februar 2016 Jeg opplevde dette for noen måneder siden. Altså først en stigning, før den deretter sank. Slitsomt å vente på Håper det går en annen vei med deg, men du spurte jo om noen hadde opplevd samme. Jeg begynte etter kort tid med blødninger,så da var det liksom ingen tvil. Anonymkode: f292f...ca5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #10 Skrevet 18. februar 2016 Så trist men er glad du svarte og delte, for jeg vil gjerne vite hva jeg kan forevnte meg. Husker du hva hcgnivåene dine lå på? Jeg håper at jeg evt bare får en stigning da ( den fra 1900 til 2500), og at de synker fra 2500 neste gang jeg tar bp....Var du og tok ul? Og er det sånn at evt blødinger kan begynne allerede i morgen? Anonymkode: f7885...a51
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #11 Skrevet 18. februar 2016 Nå blør jeg rødt... Merkelig at det skjer samme dag jeg får resultat av bp. Hvor mye kan jeg belage meg på at det blir? Tampong er kanskje ikke "lov"? Anonymkode: f7885...a51
Enamorada Skrevet 18. februar 2016 #12 Skrevet 18. februar 2016 Jeg blødde litt mer enn vanlig mens og så spottt lenge etterpå. Er mest vondt sykisk enn fysisk.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #13 Skrevet 18. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så trist men er glad du svarte og delte, for jeg vil gjerne vite hva jeg kan forevnte meg. Husker du hva hcgnivåene dine lå på? Jeg håper at jeg evt bare får en stigning da ( den fra 1900 til 2500), og at de synker fra 2500 neste gang jeg tar bp....Var du og tok ul? Og er det sånn at evt blødinger kan begynne allerede i morgen? Anonymkode: f7885...a51 Verdiene mine var helt andre enn dine. De kan variere veldig. Men det steg før det sank igjen. Jeg har vært gjennom to SA. Begge var som en litt kraftig mens smertemessig. Men en var overstått på en uke, og den andre tok et par måneder med blødninger til og fra. Men var helt overkommelig mtp smerte. Det er mest slitsomt psykisk. Synes jeg da. Jeg tok ul sist pga at blødningene varte og rakk. Ville sjekke at kroppen ordnet opp selv. Det gjorde den til slutt. Anonymkode: f292f...ca5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #14 Skrevet 18. februar 2016 Regner med t du er ganske kort på vei? hadde Sa i ellevte uke, det var mye blod og tre store klumper, så ingen tvil der.... Hadde vondt, rier i timesvis , like vondt som i fødsel, og kramper ved den minste anstrengelse de neste dagene. Håper det går bedre enn du frykter TS ! Anonymkode: 96a9c...c91
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #15 Skrevet 18. februar 2016 Leit høre at så mange har opplevd dette... Jeg er bare i slutten av uke 5. Så sånn sett "heldig"... Lurer på når blodet skal begynne å ta seg opp. Håper det skjer snart, og at det går greit. Skal jo til lege imorgen, så håper jeg er i god nok stand til det... Anonymkode: f7885...a51
lunamuna Skrevet 18. februar 2016 #16 Skrevet 18. februar 2016 Jeg krysser fingrene for deg. Jeg har hatt MA to ganger. Den første gangen ble det oppdaget ved OUL i uke 18. HCG prøve ble tatt for å registrere svangerskapet, jeg fikk beskjed om at alt så ok ut, altså en fin verdi (fikk ikke vite tallene), og vi sjekket ikke stigning, da det ikke var noe som tilsa at noe var galt. Embryoet sluttet å utvikle seg i ca uke 4, og prøven ble tatt i uke 14 (fant sent ut at jeg var gravid). Ved OUL fant de en utvidet livmor og tomt fosteranlegg, mener jeg å huske. Den andre gangen jeg hadde MA (to år etter første MA), var da jeg hadde en hCG-stigning. Jeg var skråsikker på at jeg hadde mistet igjen. I uke 6 var det ingenting å se - noe dårlig ul-apparat og ikke erfarent personell (ble gjort på legekontoret). De mente det trolig var en ny MA, men de var ikke sikre. Det kunne også bare være for tidlig. Ny ul i uke 9 bekreftet MA/BO, og at dette trolig var skjedd rundt uke 3-4. Det var kun utvidet livmor, det var null tegn til fosteranlegg. Mener å huske at hCG-tallene var 5500, og de steg til 9400. Dette var i uke 6-7. Et år senere ble jeg gravid, og fikk et barn. Etter det har ungene trillet ut etter ca et års prøving (og et par av dem er blitt til på Pergotime).
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #17 Skrevet 19. februar 2016 Hvordan går det? Anonymkode: cc7ea...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå