Gå til innhold

Tips til fargeblyanter - fargelegging for voksne


MarinaC

Anbefalte innlegg

Dere som fargelegger i disse fargeleggingsbøkene for voksne. Hvilke blyanter bruker dere? (trenger ikke tips om tusjer) Og hvor store sett bør man ha? (12,24,36,48,72) Og gjerne tips om hvor man får kjøpt :)

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en tråd her "fargelegging for voksene" hvor det er kommet mange fine tips om farger. Verdt å sjekke ut ☺️

Anonymkode: ac745...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et 72-skrin med Koh-i-Noor Polycolor som jeg er veldig fornøyd med. Blant de som fargelegger kommer dette merket høyt opp på lista over gode blyanter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Marco Raffine kjøpt på Ebay. Jeg kjøpte min 72 pk til under 200kr, men ser at de har steget en del i pris det siste halvåret. Vil tro du kan finnede til under 300kr uansett. Jeghar kjøpt noen 24 pk av dyrere merker senere, men bruker fortsatt disse mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall fonøyd med marco raffine, kjøpte de på ebay men tror de kan kjøpes her i norge også. 

Har også faber castell og lyra groove slim, de er også veldig gode. 

Også er jeg veldig fornøyd med prismacolor-settet jeg har. Har det med 150 blyanter. Men, det er jo rimelig dyrt da... tror det koster sånn over 2000 kroner i norge om jeg ikke tar feil. 

Anonymkode: 848ac...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MarinaC skrev:

som disse?

Marco.jpg

Jepp :)

Anonymkode: 848ac...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd med Faber-Castell art grip aquarelle. Jeg har settet med 60 farger og jeg fikk det i gave så jeg vet ikke pris. Jeg fargelegger både i bøker og bruker de når jeg maler med aquarelle maling! Jeg tror man får kjøpt det på akademika bokhandel :)

Anonymkode: c5447...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Faber Castell Colour Grip, rimelige og myke nok til hobbyfargelegging. Pluss for muligheten til å enkelt få tak i single blyanter på Panduro.

Anonymkode: ddaa7...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.2.2016 at 11.35, AnonymBruker skrev:

Jeg liker godt Faber Castell Colour Grip, rimelige og myke nok til hobbyfargelegging. Pluss for muligheten til å enkelt få tak i single blyanter på Panduro.

Anonymkode: ddaa7...583

Jeg synes disse er veldig harde og resultatet blir veldig "rablete", men har sett andre fargelegge med de og få fantastiske resultater, så det er gjerne teknikken min som er dårlig. Colour-grip er i utgangspunktet produsert for barn, men om det er en hobby som gjerne blir lagt på hylla etter noen mnd, så trenger man gjerne ikke noe med høyere standard. Har hørt mange er fornøyd med Marco Raffine som er bilde av over her. Har ikke prøvd de selv.

Anonymkode: bf939...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes disse er veldig harde og resultatet blir veldig "rablete", men har sett andre fargelegge med de og få fantastiske resultater, så det er gjerne teknikken min som er dårlig. Colour-grip er i utgangspunktet produsert for barn, men om det er en hobby som gjerne blir lagt på hylla etter noen mnd, så trenger man gjerne ikke noe med høyere standard. Har hørt mange er fornøyd med Marco Raffine som er bilde av over her. Har ikke prøvd de selv.

Anonymkode: bf939...ac2

Jaggu. Mine er medium myke og de i min samling som er best for meg til fargelegging. Har også et sett med staedler og et sett med bic, de settene er harde. I tillegg har jeg et sett med Rembrandt Polycolor, men de er for myke til at jeg syns de egner seg til fargelegging, de er for meg bedre egnet til frihånd.

 

Anonymkode: ddaa7...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaggu. Mine er medium myke og de i min samling som er best for meg til fargelegging. Har også et sett med staedler og et sett med bic, de settene er harde. I tillegg har jeg et sett med Rembrandt Polycolor, men de er for myke til at jeg syns de egner seg til fargelegging, de er for meg bedre egnet til frihånd.

 

Anonymkode: ddaa7...583

Det kommer vel an på hva en er vant til. Jeg har Koh-i-noor, og synes disse fargelegger mye jevnere. Har også Rembrandt Polycolor og angrer som bare det, jeg får de bare ikke til. Godt å høre jeg ikke er den eneste som ikke digger dem :P

Anonymkode: bf939...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel an på hva en er vant til. Jeg har Koh-i-noor, og synes disse fargelegger mye jevnere. Har også Rembrandt Polycolor og angrer som bare det, jeg får de bare ikke til. Godt å høre jeg ikke er den eneste som ikke digger dem :P

Anonymkode: bf939...ac2

 

Jeg må også si at det er godt å høre jeg ikke er den eneste som digger Rembrandt Polycolor til fargelegging! Kanskje jeg må prøve Koh-i-noor neste gang jeg får "behov" for nye blyanter til fargelegging :) 

Anonymkode: ddaa7...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...