AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 http://www.dagbladet.no/2016/02/17/kultur/meninger/debatt/kommentar/mat/43194643/ Svært bra! Jeg vet ikke om jeg hadde greid det Har du gjort noe lignende? Anonymkode: 3c36d...1bb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Levde svært billig som student, kom nok til og med under 30 kr dagen. Synes ikke det var så "ekstremt ressurskrevende" som hun skal ha det til. Men nå synes jeg det er greit å spise restemiddag, og å ha den samme middagen 2 dager på rad, for de som ikke synes det er det jo klart det blir vanskeligere. Men da kan de ikke klage heller. Anonymkode: e0c82...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Ja da jeg var alenemor levde jeg og tre barn for 50 kr dagen. Nudler koster lite og man blir mett av det og. Brød til 4 kr og syltetøy holder lenge som pålegg. Innvandrerbutikker har også billig krydder og pasta. Kan finne mye billig der Anonymkode: 5d37c...959
Duckie Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Jeg hadde klart det, men det blir ensformig etterhvert. Og ikke spesielt sunt kosthold. Jf personen over her som oppfostret barn på nudler og billigbrød med syltetøy. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja da jeg var alenemor levde jeg og tre barn for 50 kr dagen. Nudler koster lite og man blir mett av det og. Brød til 4 kr og syltetøy holder lenge som pålegg. Innvandrerbutikker har også billig krydder og pasta. Kan finne mye billig der Anonymkode: 5d37c...959 Da ville jeg heller valgt å kutte ut på andre ting enn å servere barna nudler. Det metter lite og inneholder svært lite næring. Samme med billigbrød og pasta. Ville heller brukt penger på grønnsaker, fisk, kylling, ost og egg. Da kan du heller ha nudler/pasta som tilbehør til fisk/kylling og grønnsaker. Håper dine barn vokste opp og prioriterer å få i seg næring og livsviktige proteiner. Anonymkode: e034f...725 2
Arca Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg heller valgt å kutte ut på andre ting enn å servere barna nudler. Det metter lite og inneholder svært lite næring. Samme med billigbrød og pasta. Ville heller brukt penger på grønnsaker, fisk, kylling, ost og egg. Da kan du heller ha nudler/pasta som tilbehør til fisk/kylling og grønnsaker. Håper dine barn vokste opp og prioriterer å få i seg næring og livsviktige proteiner. Anonymkode: e034f...725 Da ryker 50-kroners budsjettet. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 Hun brukte ingenting av krydder. Jeg vet at dersom jeg skulle spise smakløs mat, så hadde jeg spist så lite at jeg hadde gått ned i vekt. Mangelsykdommer hadde sannsynligvis inntruffet. Krydder koster noen kroner. Kanskje du kan få det litt billigere i byen i innvandrerbutikker da. Jeg bruker igrunn ikke så mye penger på mat, men til og med jeg syns dette var tåpelig. Greit å leve en begrenset periode slik, men år etter år og det blir noe helt annet. Syns dette innlegget var ganske meningsløst. Litt som en riking som lever som "fattig" en uke og må fortelle alle hvor overkommelig og fint det kan være. Så går han tilbake til luksus og fråtsing. Disgusting Nå er ikke jeg fattig, men jeg klarer å leve meg inn i hvordan det kan være Anonymkode: ef05c...5b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 28 minutter siden, Arca skrev: Da ryker 50-kroners budsjettet. Derfor skrev jeg at jeg heller ville kuttet på andre ting. Som alenemor med tre barn i Norge i dag hadde en hatt en del mer enn 50 kr (for alle) per dag til mat. Om en ikke har mer enn det bør en se på hvor en har prioritert. Jeg vil si at jeg heller ville latt barna vokse opp med å måtte dele rom, arve alt, ikke ha fritidsaktiviteter osv enn å la dem vokse opp med et så til de grader mangelfullt kosthold. Anonymkode: e034f...725 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor skrev jeg at jeg heller ville kuttet på andre ting. Som alenemor med tre barn i Norge i dag hadde en hatt en del mer enn 50 kr (for alle) per dag til mat. Om en ikke har mer enn det bør en se på hvor en har prioritert. Jeg vil si at jeg heller ville latt barna vokse opp med å måtte dele rom, arve alt, ikke ha fritidsaktiviteter osv enn å la dem vokse opp med et så til de grader mangelfullt kosthold. Anonymkode: e034f...725 Takk for at du dømmer meg ut ifra et eneste innlegg her inne Anonymkode: 5d37c...959 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 38 minutter siden, Arca skrev: Da ryker 50-kroners budsjettet. Nettopp Dette var ei en tung periode av livet mitt. ikke i flere år heldigvis Er noen år siden nå da Anonymkode: 5d37c...959 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg heller valgt å kutte ut på andre ting enn å servere barna nudler. Det metter lite og inneholder svært lite næring. Samme med billigbrød og pasta. Ville heller brukt penger på grønnsaker, fisk, kylling, ost og egg. Da kan du heller ha nudler/pasta som tilbehør til fisk/kylling og grønnsaker. Håper dine barn vokste opp og prioriterer å få i seg næring og livsviktige proteiner. Anonymkode: e034f...725 Tydeligvis å se at du aldri har opplevd fattigdom og vet hva mat koster. Anonymkode: 5d37c...959 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 Har du ikke penger har du ikke noe valg, men ville aldri i verden basert meg på et slikt kosthold for barna kun for å spare noen kroner på matbudsjettet. Ref nudler og kneip med syltetøy. Barn som vokser trenger mat med næring. Anonymkode: f31c0...04c 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 Jeg tok med kastemat fra jobben og lette i søpla. Sparte veldig mye da! Anonymkode: 86bc0...6f3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå