AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #1 Skrevet 18. februar 2016 På serveringssteder er det strengt med datoer. En gang fikk jeg spørsmål om jeg ville ha et kakestykke, fordi ellers hadde det blitt kastet. Dette hadde ikke blitt akseptert av min jobb. Jeg syns det bare er bra service og miljøvennlig å gjøre dette. Jeg syns det er så grådig med "betal eller søppel" holdningen. Anonymkode: 575e1...fba
Gjest GulSol Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Ga ofte bort en pølse eller to om vi skulle stenge bensinstasjonen for kvelden. Blir jo svinn uansett, bare dumt å kaste i søpla.. Om vi fikk lov? Eh. Usikker..
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 Vi fikk IKKE lov til dette på Meny. Det var feks alltid masse bakevarer og varm-mat igjen i skapet. Vi fikk ikke spise dette. Bakevaree ble bare kastet! og når man var dritsulten etter senvakt og skule kaste alt fristet det så klart å spise! På en annen side er det jævlig enkelt utnytte en sånn mulighet om man hadde fått lov til å spise overskudd på kveldene, da hadde så kalrt mange ansatte stekt opp ekstra både kaker og kyllinng for å kunne spise etter stengetid. Latterlig uansett. Det er nemlig ikke LITE som kastes i en butikk på en uke, tør ikke tenke på mengden i en hel by.... Anonymkode: e8f91...351
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk IKKE lov til dette på Meny. Det var feks alltid masse bakevarer og varm-mat igjen i skapet. Vi fikk ikke spise dette. Bakevaree ble bare kastet! og når man var dritsulten etter senvakt og skule kaste alt fristet det så klart å spise! På en annen side er det jævlig enkelt utnytte en sånn mulighet om man hadde fått lov til å spise overskudd på kveldene, da hadde så kalrt mange ansatte stekt opp ekstra både kaker og kyllinng for å kunne spise etter stengetid. Latterlig uansett. Det er nemlig ikke LITE som kastes i en butikk på en uke, tør ikke tenke på mengden i en hel by.... Anonymkode: e8f91...351 Hvorfor spiste du ikke bare? Var det noen som sånpå deg? Anonymkode: 575e1...fba
chouette Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Da jeg jobbet i kiosk fikk vi lov. Fine eks-sjefen Vi gav bort det som ble til overs til narkomane og tiggere som kom innom. Synes det var en fin greie. 1
Thorn Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Syns det er utrolig dumt å kaste så mye mat om man kan unngå det. I min stund på Meny hadde vi faktisk i kontrakten at vi kunne få ta med oss ett brød hjem hver kveld dersom det var til overs, men av sjefen fikk vi beskjed om at det ville være stjeling dersom vi faktisk gjorde det. Alt skulle registreres som svinn og kastes. Innimellom telte de over for å sjekke at ingenting var blitt spist eller tatt med. Føltes helt idiotisk, da det som regel var avdelingslederne som på dagtid stekte brød og la opp det som eventuelt skulle stekes ekstra på kveldstid, så noen mulighet for å lage ekstra for å ta med hjem var det egentlig ikke. Vi mumset gjerne pizza, fiskekaker og den slags, da. Det gikk bare rett i søpla, så ingen merket om vi spiste av det. Men lov var det ikke! Det skulle vel komme en app nå hvor man kan få halv pris på mat fra restauranter etc rett før stengetid? Mener å huske at jeg hørte at den er på vei inn i Norge. En genial idé!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 32 minutter siden, Thorn skrev: Syns det er utrolig dumt å kaste så mye mat om man kan unngå det. I min stund på Meny hadde vi faktisk i kontrakten at vi kunne få ta med oss ett brød hjem hver kveld dersom det var til overs, men av sjefen fikk vi beskjed om at det ville være stjeling dersom vi faktisk gjorde det. Alt skulle registreres som svinn og kastes. Innimellom telte de over for å sjekke at ingenting var blitt spist eller tatt med. Føltes helt idiotisk, da det som regel var avdelingslederne som på dagtid stekte brød og la opp det som eventuelt skulle stekes ekstra på kveldstid, så noen mulighet for å lage ekstra for å ta med hjem var det egentlig ikke. Vi mumset gjerne pizza, fiskekaker og den slags, da. Det gikk bare rett i søpla, så ingen merket om vi spiste av det. Men lov var det ikke! Det skulle vel komme en app nå hvor man kan få halv pris på mat fra restauranter etc rett før stengetid? Mener å huske at jeg hørte at den er på vei inn i Norge. En genial idé! Hahaha, for noen idioter. Stå og telle om noe var blitt spist xD Anonymkode: 575e1...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå