Gå til innhold

Jeg liker å være alene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg leser en del her og artikler som får meg til å lure på om det er feil. Når jeg har fri, kan jeg veldig gjerne tilbringe tid alene hjemme foran å ta kontakt med venner. Jeg har noen få venner. Jeg har ikke behov for å være rundt folk hele tiden. Er det tegn på depresjon?

Anonymkode: 4c95b...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest noe om Aspergeers ? Kan være det

Skrevet (endret)

Aspergers sydrom*  da foretrekker man gjerne å gjøre ting alene, fremfor å være sosial med andre.

Ellers kan du være helt normal, er godt med alene tid også. 

Endret av Sakkas20
  • Liker 1
Skrevet

Jeg å :) av å til må jeg bare være alene å koble av.

Anonymkode: c6eae...44f

Skrevet

Høres ut som du er introvert? Ikke noe gale med det :) 

• Liker 1
Skrevet

Haha, man trenger da ikke å ha Aspergers for å foretrekke å være alene! Jeg tror det er ganske normalt og så lenge TS trives, så er det ingen grunn til å lete etter symptomer hverken for den ene eller den andre diagnosen. Noen trenger ganske enkelt bare mer alenetid enn andre. Det er helt normalt :)

Anonymkode: b5cab...902

• Liker 10
Skrevet

Lol, enkelte vet ikke hVA asperger er.

Introvert er du ts :)

Anonymkode: 2b8a5...ebd

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg leser en del her og artikler som får meg til å lure på om det er feil. Når jeg har fri, kan jeg veldig gjerne tilbringe tid alene hjemme foran å ta kontakt med venner. Jeg har noen få venner. Jeg har ikke behov for å være rundt folk hele tiden. Er det tegn på depresjon?

Slutt å bry deg hva andre sier om det. Det er ingenting galt å like å være alene.

Skrevet

Dere som nevner det med AS. Typisk kg at alt skal ha en diagnose. Jeg mener at de fleste kan ha snev av alt, adhd, as, bipolar, psykopati, men at en må skåre et vist antall poeng for å få den. Jeg kan sosiale regler, bare ikke så god på smalltalk. Men jeg sier heller ikke barnslige tulleting. 

Skrevet

Herlighet, man må da ikke ha en diagnose for å like å være alene.

• Liker 2
Skrevet

Herregud, for et meningsløst og unaturlig sted å trekke inn Asperger...

TS: Mange som sliter med depresjoner holder seg mye for seg selv, men de aller fleste som trives godt alene er jo ikke deprimerte av den grunn. Du sier selv at du bare "gjerne tilbringer tid alene" og at du ikke har noe stort behov for å sosialisere til enhver tid, og da høres det virkelig ikke ut som om det er noe depressivt over det. Ikke noe sykelig, ikke noe skadelig, bare det du foretrekker. Det høres bare ut som om du er litt introvert, slik mange av oss er. Jeg kan fint droppe å legge planer med venner en uke trives helt godt med det. Det er ingen sykdom, ikke noe problem, bare en preferanse.

Hadde dette vært del av et skadelig mønster av atferd som plaget deg og reduserte funksjonsnivået ditt betraktelig, da kunne man problematisert det. Men dette høres helt harmløst og fint ut.

Anonymkode: 98171...143

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også slik. Folk er ok, men ikke lenge av gangen. Tror aldri jeg har kjedet meg i eget selskap heller. :)

Det er nok flere enn vi tror som liker å være alene. 

Gjest chisandra
Skrevet
2 timer siden, Sakkas20 skrev:

Har du lest noe om Aspergeers ? Kan være det

Asberger? Dette hadde du greie på ser jeg. :skratte:

Skrevet

Jeg liker også godt å være alene. Synes det er koselig å være med venner innimellom, men i en travel hverdag med skole og jobb setter jeg også pris på å bare få være helt alene iblant:) Synes ikke det er noe galt i det:) 

Anonymkode: da25a...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...