Gjest Enhjørning Skrevet 17. februar 2016 #1 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, jeg skal etter planen skaffe meg pomeranian mellom desember og våren 2017. Jeg kommer til å kjøpe fra en god oppdretter og får hjelp med dette av en venninne som er i miljøet. Siden det blir min første hund kommer jeg til å gå flere kurs og, blant annet valpekurs og andre kurs. Noen som har eller har hatt pomeranian som kan dele noen erfaringer? Har lest mye men foretrekker personlige erfaringer. Jeg har også tenkt til å kjøpe endel utstyr litt spredt utover tilfelle jeg finner noen gode kupp og lurer på størrelse på alt fra hundeseng, til bur, halsbånd/sele (både som valp og voksen). Vet størrelsen varierer litt men skal ha tispe. Setter stor pris på alle svar, enten det er erfaringer, størrelser på utstyr eller begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 17. februar 2016 #2 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Så fint at du gjør undersøkelser og har planer om valpekurs osv. Har du allerede valgt en oppdretter? I så tilfellet ville jeg brukt oppdretter for svar på en del av disse tingene du spør om. Det er litt av oppdretters jobb mener jeg. Men selvsagt ingenting feil med å få andres erfaringer i tillegg Jeg har dessverre ingen egen erfaring med rasen, selv om jeg har sett en god del individer på utstilling og vet en del om rasens opprinnelse, litt om standarden og den slags som en "hundenerd" gjerne gjør. De virker som kvikke og trivlige små hunder som absolutt kan brukes til mer enn reint selskap, akkurat som sine større "søsken" Klein, Mittel og Gross spitz + Keeshoun Håper du får noen mer informative svar enn mitt! PS, hvis du kommer til hundesonen så vet jeg at det i alle fall er en som hadde en pomeranian hun var aktiv med der inne, og en annen har en kleinspitz. Endret 17. februar 2016 av Sapientia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enhjørning Skrevet 17. februar 2016 #3 Del Skrevet 17. februar 2016 17 minutter siden, Sapientia skrev: Så fint at du gjør undersøkelser og har planer om valpekurs osv. Har du allerede valgt en oppdretter? I så tilfellet ville jeg brukt oppdretter for svar på en del av disse tingene du spør om. Det er litt av oppdretters jobb mener jeg. Men selvsagt ingenting feil med å få andres erfaringer i tillegg Jeg har dessverre ingen egen erfaring med rasen, selv om jeg har sett en god del individer på utstilling og vet en del om rasens opprinnelse, litt om standarden og den slags som en "hundenerd" gjerne gjør. De virker som kvikke og trivlige små hunder som absolutt kan brukes til mer enn reint selskap, akkurat som sine større "søsken" Klein, Mittel og Gross spitz + Keeshoun Håper du får noen mer informative svar enn mitt! PS, hvis du kommer til hundesonen så vet jeg at det i alle fall er en som hadde en pomeranian hun var aktiv med der inne, og en annen har en kleinspitz. Jeg er veldig opptatt av dyrevelferd og lignende så kunne aldri gjort et slikt kjøp uten å sjekke ut hva det innebærer. Legger av penger til hund, forsikring, kvalitetsfor, "sykdomskonto" og kurs! Jeg har ikke bestemt meg for oppdretter enda nei, men etterhvert skal jeg sjekke ut flere venninnen min kan anbefale Derfor kan jeg ikke spørre om alt der enda. Hva er hundesonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 18. februar 2016 #4 Del Skrevet 18. februar 2016 10 timer siden, Enhjørning skrev: Jeg er veldig opptatt av dyrevelferd og lignende så kunne aldri gjort et slikt kjøp uten å sjekke ut hva det innebærer. Legger av penger til hund, forsikring, kvalitetsfor, "sykdomskonto" og kurs! Jeg har ikke bestemt meg for oppdretter enda nei, men etterhvert skal jeg sjekke ut flere venninnen min kan anbefale Derfor kan jeg ikke spørre om alt der enda. Hva er hundesonen? Det høres bra ut Ingentinge er jo bedre enn en forberedt valpekjøper, synes jeg jeg i hvert fall. Oppdrettere er jo ulike. Sendt en PM også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå