AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Heeei. Noen som kan hjelpe til med å få fiksa den dårlige holdninga mi? Har vurdert lenge å dra til kiropraktor av noe slag for å få noen tips, men tenkte å høre med dere inne på KG først. Hvilke øvelser kan jeg gjøre, strekke ut, trene osv. Er faktisk rimelig desperaaat. Anonymkode: ce7b8...d54
Gjest Spiderman Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Du forklarer alt for lite til at jeg orker å hjelpe deg. Søk på lower og uppercross syndrome på google. Og så anbefaler jeg deg å utdype litt om hvor du har problemer.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 trene kjerne, rygg og mage. Har slk holdning selv.. Utrolig ubehagelig og har mye vondt i kulen bak i nakken.. Brennende følelse. Den er ganske utstående og, siden jeg «henger med hodet» hele tiden.... -.- Vet noen har brukt en slags korsett/vest for å rake seg ut! .P Anonymkode: 64bc9...035
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Facepulls er en glimrende øvelse for å få skuldrene godt tilbake. Den bidrar til å bedre en dårlig kroppsholdning som kjennetegnes av fremtrukne skuldre og innadroterte overarmer. Mer her: http://fitnessbloggen.no/5-gode-grunner-til-a-trene-face-pull/ Anonymkode: 1fe60...85d
Gjest willma Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Sliter med det der selv også, får mye vondt i nakke, som igjen blir hodepine.. Prøver å tenke over å ikke sitte/gå med hodet så mye med hodet nedover, men er neimen ikke lett å huske på det hele tiden.. Om det finnes noen måte å trene det "bedre" på så skal jeg jammen gjøre det
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 I yoga er det veldig mye fokus på styrking av kjernemuskulatur og bedring av holdning. Kanskje det er noe du kunne tenkt deg å prøve? Slet med lut rygg før og følte at jeg så ut som en gorilla, men får nå veldig mange komplimenter for holdningen min og at jeg har så fint ganglag. Trener bare yoga, så tror det er der det ligger, men andre styrkeøvelser kan også funke. Rumpemusklene og ryggmusklene burde du trene, men også magemusklene. Anonymkode: 7bbe7...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: I yoga er det veldig mye fokus på styrking av kjernemuskulatur og bedring av holdning. Kanskje det er noe du kunne tenkt deg å prøve? Slet med lut rygg før og følte at jeg så ut som en gorilla, men får nå veldig mange komplimenter for holdningen min og at jeg har så fint ganglag. Trener bare yoga, så tror det er der det ligger, men andre styrkeøvelser kan også funke. Rumpemusklene og ryggmusklene burde du trene, men også magemusklene. Anonymkode: 7bbe7...7dc Har leeeeenge tenkt på å starte med yoga, så det skal jeg absolutt gjøre nå som jeg vet det kan hjelpe på holdningen også. Er det noen spesielle øvelser som er bedre enn andre til akkurat dette? Anonymkode: ce7b8...d54
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 21 timer siden, willma skrev: Sliter med det der selv også, får mye vondt i nakke, som igjen blir hodepine.. Prøver å tenke over å ikke sitte/gå med hodet så mye med hodet nedover, men er neimen ikke lett å huske på det hele tiden.. Om det finnes noen måte å trene det "bedre" på så skal jeg jammen gjøre det 23 timer siden, AnonymBruker skrev: trene kjerne, rygg og mage. Har slk holdning selv.. Utrolig ubehagelig og har mye vondt i kulen bak i nakken.. Brennende følelse. Den er ganske utstående og, siden jeg «henger med hodet» hele tiden.... -.- Vet noen har brukt en slags korsett/vest for å rake seg ut! .P Anonymkode: 64bc9...035 Sliter heldigvis ikke med smerter. Synes bare rett og slett det ser skikkelig rart ut. Hver gang jeg er i prøverom for å prøve klær, og jeg ser meg selv i helfigur fra forskjellige vinkler, assa, nei. Jeg må få gjort noe med det her Anonymkode: ce7b8...d54
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 Den 2/18/2016 at 2.14, Plaskebrus skrev: Du forklarer alt for lite til at jeg orker å hjelpe deg. Søk på lower og uppercross syndrome på google. Og så anbefaler jeg deg å utdype litt om hvor du har problemer. Sliter heldigvis ikke med smerter. Jeg ser rett og slett ut som den "dårlige" på bilde ovenfor. Vil ha rett og strak holdning. Skuldrene mine bøyer seg litt fremover og. Synes rett og slett bare det ser rart ut. Vet ikke helt hvor mye jeg greier å utdype, det er liksom kort og greit det som plager meg. Anonymkode: ce7b8...d54
Gjest Spiderman Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sliter heldigvis ikke med smerter. Jeg ser rett og slett ut som den "dårlige" på bilde ovenfor. Vil ha rett og strak holdning. Skuldrene mine bøyer seg litt fremover og. Synes rett og slett bare det ser rart ut. Vet ikke helt hvor mye jeg greier å utdype, det er liksom kort og greit det som plager meg. Anonymkode: ce7b8...d54 Anbefaler deg fortsatt og lese deg opp på det jeg skrev i forrige innlegg. Holdningproblemer har ofte rot i mønstre man har i livet som gjør at enkelte muskler utvikler seg for mye for å støtte disse. Måten man fikser dette på er å kontre disse mønsterne. Uansett: Foroverproterte skuldre assosieres veldig ofte med stramme muskler foran skuldrene og brystet og lite aktivitet i musklene som trekker skulderbladene sammen. Ofte vil trekkøvelser som roing og nedtrekk samt tøying av brystet og framsiden av skuldrene hjelpe på dette problemet. Fokus på riktig teknikk hvor brystet skal frem og skulderbladene skal ned og tilbake er veldig viktigt her. Foroverproterte skuldre er negativt fordi skulderskader oppstår, lungekapasiteten blir dårligere og blodsirkulasjonen til hjernen ikke blir optimal. Stikker rumpa ut/korsryggen svaier mye utover dreier det seg ofte om stramme hofteleddsbøyere og lite aktivitet i kjernen og hamstringen på et generelt basis. Å tøye hofteleddsbøyerne samtidig som man styrker hamstringen, samt styrker og aktiverer kjernen vil korrigere rumpa tilbake på plass. Har man en veldig svai korsrygg vil man ofte merke at korsryggen tar unødvendig mye belastning for å holde ryggen oppe og den blir ofte stiv og vond på sikt. Nakke ønsker jeg ikke å si noe annet om enn at det skyldes at musklene bak nakken blir overutviklet. Ofte skjer dette i datayrker for man sitter mye foroverbøyd og musklene utvikler seg for å best mulig holde hodet på plass. Hodepine kan være en konsekvens av dette. Det er uansett ikke lurt å tukle med nakken uten veiledning fra en kiropraktor. Anbefaler forresten markløft som en fantastisk øvelse for bedre holdning hvis man gjør den riktig. Endret 19. februar 2016 av Plaskebrus
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 1 time siden, Plaskebrus skrev: Anbefaler deg fortsatt og lese deg opp på det jeg skrev i forrige innlegg. Holdningproblemer har ofte rot i mønstre man har i livet som gjør at enkelte muskler utvikler seg for mye for å støtte disse. Måten man fikser dette på er å kontre disse mønsterne. Uansett: Foroverproterte skuldre assosieres veldig ofte med stramme muskler foran skuldrene og brystet og lite aktivitet i musklene som trekker skulderbladene sammen. Ofte vil trekkøvelser som roing og nedtrekk samt tøying av brystet og framsiden av skuldrene hjelpe på dette problemet. Fokus på riktig teknikk hvor brystet skal frem og skulderbladene skal ned og tilbake er veldig viktigt her. Foroverproterte skuldre er negativt fordi skulderskader oppstår, lungekapasiteten blir dårligere og blodsirkulasjonen til hjernen ikke blir optimal. Stikker rumpa ut/korsryggen svaier mye utover dreier det seg ofte om stramme hofteleddsbøyere og lite aktivitet i kjernen og hamstringen på et generelt basis. Å tøye hofteleddsbøyerne samtidig som man styrker hamstringen, samt styrker og aktiverer kjernen vil korrigere rumpa tilbake på plass. Har man en veldig svai korsrygg vil man ofte merke at korsryggen tar unødvendig mye belastning for å holde ryggen oppe og den blir ofte stiv og vond på sikt. Nakke ønsker jeg ikke å si noe annet om enn at det skyldes at musklene bak nakken blir overutviklet. Ofte skjer dette i datayrker for man sitter mye foroverbøyd og musklene utvikler seg for å best mulig holde hodet på plass. Hodepine kan være en konsekvens av dette. Det er uansett ikke lurt å tukle med nakken uten veiledning fra en kiropraktor. Anbefaler forresten markløft som en fantastisk øvelse for bedre holdning hvis man gjør den riktig. Takk for ett skikkelig utfyllende svar! Anonymkode: ce7b8...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå