AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Opplevde plutselig at treningssenteret jeg er (nå snart "var") (støtte)medlem på skrudde opp prisene sine. Oppdaget det da jeg sjekket nettbanken. Kunne ikke huske å ha fått noe varsel om det, så jeg sendte en mail til treningssenteret. Fikk svar tilbake at de hadde skrudd opp prisene sine etter å ha gitt varsel om det på plakater på selve treningssenteret i noen uker, "i tråd med kontrakt". Da aksepterte jeg å betale den økte prisen, men jeg ba samtidig om å få tilsendt de vilkårene de snakket om slik at jeg kunne se det med egne øyne. Jeg fikk ikke svar. Da ble jeg såpass irritert at jeg bestemte meg for å melde meg ut. Sendte mail til samme adresse om utmelding. Da fikk jeg svar relativt raskt, hvor de beklaget for at det tok så lang tid før jeg fikk svar, og fikk også tilbud om en t-skjorte eller noe sånt dersom jeg meldte meg inn igjen. Likevel, hadde de ikke lagt ved vilkårene jeg ba om. Jeg svarte da på mailen, og sa at jeg fortsatt gjerne ville få tilsendt vilkårene. Det var for 6 dager siden, og de har fortsatt ikke svart meg! Hva kan jeg gjøre? Nå går det mer på prinsippet at jeg vil se det svart på hvitt at de ga beskjed om prisøkningen i tråd med kontrakten, de 100,- kronene eller hva det var er ikke så viktig. Har jeg krav på å få sett vilkårene? Hvem kan jeg snakke med? Anonymkode: 4ca75...d2b
stan Skrevet 18. februar 2016 #2 Skrevet 18. februar 2016 Be om å få et innmeldingskjema. Der bør det jo stå hva man forplikter seg til som medlem. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #3 Skrevet 18. februar 2016 6 timer siden, stan skrev: Be om å få et innmeldingskjema. Der bør det jo stå hva man forplikter seg til som medlem. De har online innmelding, og jeg får ikke gått gjennom innmeldingsskjemaet siden nummeret mitt allerede er registrert hos dem... Anonymkode: 4ca75...d2b
stan Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Gå igjennom skjemaet, der bør jo alle vilkår stå.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 5 minutter siden, stan skrev: Gå igjennom skjemaet, der bør jo alle vilkår stå. TS skrev jo at hun ikke får gått gjennom det. Anonymkode: 70afd...c85
stan Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 (endret) Angi et annet nummer om mulig? Virker ikke som en veldig seriøs bedrift. Endret 18. februar 2016 av stan
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 40 minutter siden, stan skrev: Angi et annet nummer om mulig? Virker ikke som en veldig seriøs bedrift. Nei, det er det de ikke er... Nå handler det om prinsippet for min del - jeg vil sjekke at de faktisk fulgte vilkårene sine da de skrudde opp prisen. Jeg må skrive inn mobilnummeret for å motta en vertifiseringskode. Har kun én mobil, og bor alene, så ikke så lett å få sjekket sånn umiddelbart i alle fall... De har også sagt at jeg må levere inn igjen adgangskortet mitt når medlemsskapet går ut - tror dere jeg kan droppe å gjøre det når de aldri svarer meg? De deaktiverer kortet uansett, så jeg får ikke tilgang. Anonymkode: 4ca75...d2b
Astrum Skrevet 18. februar 2016 #8 Skrevet 18. februar 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har også sagt at jeg må levere inn igjen adgangskortet mitt når medlemsskapet går ut - tror dere jeg kan droppe å gjøre det når de aldri svarer meg? De deaktiverer kortet uansett, så jeg får ikke tilgang. Anonymkode: 4ca75...d2b Dersom avtalevilkårene slår fast bestemte beføyelser når noen ved utmelding ikke leverer tilbake adgangskortet, vil det kunne utløse erstatning i henhold til kontrakten. (Ikke misforstå meg, jeg forstår frustrasjonen din med at problemet er at du ikke får se avtalen. Men du burde, rent deskriptivt, levere tilbake kortet om du ikke kjenner til avtalens innhold. Det er i din interesse at det ikke dukker opp en faktura i etterkant som må bestrides.)
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #9 Skrevet 18. februar 2016 29 minutter siden, Astrum skrev: Dersom avtalevilkårene slår fast bestemte beføyelser når noen ved utmelding ikke leverer tilbake adgangskortet, vil det kunne utløse erstatning i henhold til kontrakten. (Ikke misforstå meg, jeg forstår frustrasjonen din med at problemet er at du ikke får se avtalen. Men du burde, rent deskriptivt, levere tilbake kortet om du ikke kjenner til avtalens innhold. Det er i din interesse at det ikke dukker opp en faktura i etterkant som må bestrides.) Jeg det jo lurer på er jo om det ikke finnes noe form for regelverk som beskytter meg som forbruker som ikke får tilgang til vilkårene som de hevder sier noe. Når jeg ber om å få se dem burde jeg i mitt eget hode få det. "Problemet" er jo at det sikkert har betydning at jeg for tre år siden da jeg meldte meg inn hos dem fikk vilkårene på et-eller-annet ark. Fikk svar fra dem i sted om at det har tatt så lang tid fordi folk har vært syke, og at de "må inn i arkivene sine". Fælt så lite tilgjengelige de vilkårene er, da... så har fortsatt ikke fått dem nå heller. Anonymkode: 4ca75...d2b
Astrum Skrevet 18. februar 2016 #10 Skrevet 18. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg det jo lurer på er jo om det ikke finnes noe form for regelverk som beskytter meg som forbruker som ikke får tilgang til vilkårene som de hevder sier noe. Når jeg ber om å få se dem burde jeg i mitt eget hode få det. "Problemet" er jo at det sikkert har betydning at jeg for tre år siden da jeg meldte meg inn hos dem fikk vilkårene på et-eller-annet ark. Fikk svar fra dem i sted om at det har tatt så lang tid fordi folk har vært syke, og at de "må inn i arkivene sine". Fælt så lite tilgjengelige de vilkårene er, da... så har fortsatt ikke fått dem nå heller. Anonymkode: 4ca75...d2b Det vil i utgangspunktet være en lojalitetsplikt i avtaleforholdet som tilsier at du burde få se kontrakten når du ber om det. Slikt er imidlertid ikke nedfelt i lov, og sanksjonsmulighetene dine er nok få. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå