Gå til innhold

Motivasjon og vedlikehold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satte meg et mål for trening, og etter å ha trent 2-3 ganger i uken i et halvt år har jeg nådd idealvekten min og har en kropp jeg er godt fornøyd med.  Dessverre merket jeg at all motivasjon forsvant det øyeblikket jeg nådde målet mitt.  Jeg har alltid hørt at trening etterhvert blir et mål i seg selv og at man etterhvert vil synes det er gøy for sin egen del.  Dit kom jeg aldri!  Trening er møkk kjedelig, og det eneste som fikk meg til å løfte de vektene i uke etter uke var tanken på drømmekroppen, og jeg gav det lille ekstra i håp om å ha gått ned enda litt før neste måling (hadde regler for hvor ofte jeg fikk veie meg).

Nå derimot ønsker jeg bare å sitte på sofaen med en sjokolade og potetgull.  Jeg har jobbet hardt, og vil belønne meg selv.  Etter to ukers pause prøvde jeg å trene igjen, men all motivasjon var borte, og jeg klarte bare halvparten av det jeg klarte før :(

Så nå har jeg to spørsmål som jeg håper de kloke damene på KG kan hjelpe meg med:

Hva skal jeg motivere meg med nå?

Hva slags trening er best for å vedlikeholde kroppen, uten nødvendigvis å gå ned i vekt eller bygge mere muskler?

Anonymkode: b7ff1...316

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...