Gå til innhold

Når du løper intervaller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg løper så jeg kan snakke samtidig (sånn ca.) ligger på ca. 12 kmt. er det dårlig? Burde jeg presse meg selv mer? Jeg er i greit god form, men er usikker på hvor hardt jeg skal presse meg? løper som regel 4X4 og 2 min på og ett av i 30 min...  løper ca. 3 ganger i uker, 2 intervalløkter og en langkjøring (+ 2 styrkeøkter).

Er dette vanlig, eler bør jeg presse meg?

Anonymkode: c7d09...d04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du trener intervaller bør du ha noe høyere intensitet enn at du kan prate samtidig. Det skal være tungt å prate mens du utfører intervallene. Har du pulsklokke bør pulsen være komme opp i 80-90% mot slutten av intervallene.

Anonymkode: 4ffda...474

Skrevet

Så flink du er! Men ville økt intensiteten på intervallene av og til. Tenk at på de siste intervallene skal du ikke klare å løpe i et sekund til. 

Anonymkode: b687e...ccd

Skrevet

Ja, her bør du variere mye mer, intervalldragene skal være betraktelig raskere enn tempoet i en langkjøring. Hvis ikke er det jo ikke noen intervall. Du skal ikke kunne holde en samtale ved siden av på det tyngste. Fokuser på en ordentlig intervalløkt og to lengre med lettere tempo så skal du se at du blir raskere. (Man blir jo ikke raskere uten å løpe fortere innimellom!)

Skrevet

Du bør øke intensiteten slik at du er såpass anpusten at du ikke kan prate. 

Anonymkode: fa358...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...