Gå til innhold

Hva er det med feite folk og "elsk kroppen din"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med disse kraftig, sykelig overvektige og "jeg er så fornøyd med kroppen min,elsk deg selv som du er" greiene? (Som en viss blogger...)

Om en sykelig undervektig hadde sagt det samme, ville neppe noen sagt "åh du er så motiverende og flott".

sykelig overvekt er faktisk farlig, og om du trimmer hver dag og (over)spiser sunnt, så er du faktisk ikke "sunn". 

Om en undervektig trener og spiser sunnt, men altfor lite, så er dem jo ikke "sunn"? Eller hva?

Anonymkode: 4ed00...02d

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er så enkelt å hate seg selv i dette samfunnet. 

• Liker 15
Skrevet

Hva er det med folks behov for å rakke ned på overvektige? Hva er det som gjør at det er greit å si til en overvektig "du kan jo bare spise mindre", mens det ikke er greit å si til en undervektig "du kan jo bare spise mer"? Hvorfor får undervektige hjelp, men ikke overvektige? Tankegangen din er snever og banal, på tide å sette seg inn i problemstillingen.

Anonymkode: cc193...479

• Liker 27
Skrevet

Jeg ville heller vært undervektig enn overvektig. Greit med litt kroppspress i disse dager.

• Liker 9
Gjest Amémonos
Skrevet

Jeg tror bare det er en forsvarsmekanisme. Svært få har lyst til å være overvektig. Jeg er helt for at man skal elske seg selv, altså, men den beste måten å gjøre det på er jo ved å ta vare på seg selv.

Skrevet

De mener:Elsk kroppen min.

Anonymkode: 6fcea...1e9

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er fint at folk liker kroppen sin uansett hvor liten eller stor den er, jeg. Å trives med egen kropp er faktisk viktig, uansett hvor fin, stygg, sunn eller usunn den er. Med det sagt, så burde ikke det å trives med kroppen stå i veien for å gjøre endringer som vil gjøre kroppen sunnere og friskere, uansett hvilken ende av skalaen man er i. 

• Liker 7
Gjest ashanti
Skrevet

Det jeg syntes er verst er når overvektige kvinner (overvektige, ikke de med store pupper og stor rumpe, men slanke ellers), snakker om at "alle menn fortrekker EKTE kvinner".

Eh :dry:Jeg er da en ekte kvinne selv om jeg er slank fra naturens side. Jeez.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med folks behov for å rakke ned på overvektige? Hva er det som gjør at det er greit å si til en overvektig "du kan jo bare spise mindre", mens det ikke er greit å si til en undervektig "du kan jo bare spise mer"? Hvorfor får undervektige hjelp, men ikke overvektige? Tankegangen din er snever og banal, på tide å sette seg inn i problemstillingen.

Men overvektige får jo også hjelp, om dem bare vil ha det. Men når man heller velger å se seg selv som "sunn og rund", så er det jo ikke bare bare: kan jo ikke tvangshjelpe dem heller!

• Liker 2
Skrevet

Hva er det som gjør at noen irriterer seg over at noen er fornøyd med seg selv? Må jo har enorme problemer med seg selv.

Anonymkode: 0f857...a4d

• Liker 22
Skrevet (endret)

Selv om en er glad i seg selv som overvektig betyr ikke det at det er en livsstil som en mener andre bør følge. En er fullt klar over selv at en burde være innenfor en viss ramme for å være helsemessig best, men det er faktisk lov å ha det bra med seg selv til en kommer dit også!

Ekstra: det å rakke ned på andre kroppstyper for å fremme sin egen synest jeg er tull uansett.

Endret av Moonwalker
  • Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at noen irriterer seg over at noen er fornøyd med seg selv? Må jo har enorme problemer med seg selv.

Anonymkode: 0f857...a4d

Psykopater

Anonymkode: cb99d...3d3

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje for å få litt oppmerksomhet? De ønsker at folk skal skryte dem og si at de har fin kropp, at de er tøffe som tør å vise seg frem osv. Er det ikke dobbelt moralsk å hylle overvekt, og tråkke ned de undervektige når de snakker om at man skal elske kroppen sin...?

Skrevet
3 minutter siden, ashanti skrev:

Det jeg syntes er verst er når overvektige kvinner (overvektige, ikke de med store pupper og stor rumpe, men slanke ellers), snakker om at "alle menn fortrekker EKTE kvinner".

Eh :dry:Jeg er da en ekte kvinne selv om jeg er slank fra naturens side. Jeez.

Ikke dra alle overvektige under samme kam takk.

• Liker 3
Gjest ashanti
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke dra alle overvektige under samme kam takk.

Skrev jeg ALLE? :sprettoy:

Skrevet
2 minutter siden, ashanti skrev:

Skrev jeg ALLE? :sprettoy:

Nei men du skrev ikke spesifikt noe som helst. Da kan det leses som at det er flesteparten du mener. Ikke et angrep forøvrig.

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg har vel brukt minst 30 av mine 43 år på å være misfornøyd med kroppen min, både når den har vært tynn og når den har vært tjukk. Og vet du - nå er den tjukk og jeg er veldig fornøyd med den - den funker og den er flott!

Hvorfor i alle dager skal jeg bruke min tid og mitt liv på å gå rundt å være misfornøyd med meg sjøl? Fordi noen kanskje ikke har lyst til å ha sex med meg? Vet du hva - det er jaggu meg ikke alle jeg har lyst å ha sex med på tross av at de oppfyller Ken og Barbie kriteriene heller.

Du blir verken lykkeligere eller et bedre menneske av å være tynn, men jeg lover deg TS at du blir mye lykkeligere av å bry deg mindre med andres saker og jobbe med å bli fornøyd med deg sjøl i stedet.

Anonymkode: 82a50...abe

• Liker 20
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har vel brukt minst 30 av mine 43 år på å være misfornøyd med kroppen min, både når den har vært tynn og når den har vært tjukk. Og vet du - nå er den tjukk og jeg er veldig fornøyd med den - den funker og den er flott!

Hvorfor i alle dager skal jeg bruke min tid og mitt liv på å gå rundt å være misfornøyd med meg sjøl? Fordi noen kanskje ikke har lyst til å ha sex med meg? Vet du hva - det er jaggu meg ikke alle jeg har lyst å ha sex med på tross av at de oppfyller Ken og Barbie kriteriene heller.

Du blir verken lykkeligere eller et bedre menneske av å være tynn, men jeg lover deg TS at du blir mye lykkeligere av å bry deg mindre med andres saker og jobbe med å bli fornøyd med deg sjøl i stedet.

Hvorfor skal man være fornøyd med fedme? Man er jo ikke fornøyd med kreft, eller andre helsefarer!

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man være fornøyd med fedme? Man er jo ikke fornøyd med kreft, eller andre helsefarer!

Hmm, da regner jeg med at du har sjekket deg for arvelige sykdommer? Gener som kan gi deg kreft? Høy tilbøyelighet for hjerte og kar? Kan du være fornøyd med kroppen din om du har økt risiko for hudkreft? Hva med brystkreft? Det er mange ting som er helsefarer. Røyker du? Drikker du? Du kan da vel ikke være fornøyd med å utsette kroppen din for stekt mat? Du vet at knekkebrød er kreftfremkallende? Og ikke minst potetgullet ditt?

• Liker 6
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men overvektige får jo også hjelp, om dem bare vil ha det. Men når man heller velger å se seg selv som "sunn og rund", så er det jo ikke bare bare: kan jo ikke tvangshjelpe dem heller!

Hehe, for en naiv verden du lever i. Overvektige får ikke hjelp bare de vil ha det, overvektige får beskjed om å spise mindre og gå seg en tur. Det er ikke hjelp, det er latterliggjøring og viser manglende forståelse for problemet. 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...