AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Vi har flyttet til en middels stor by hvor vi ikke kjenner så mange. Vil det være lett å bli kjent med folk og få venner gjennom barna her? Noen erfaringer? De er i barnehagealder. Anonymkode: 80bcb...4e6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Vi gjorde det samme i fjor sommer, har ikke blitt kjent med noen enda. Men vi er nok ikke så "flinke" sosialt... Heldigvis har barnet venner i barnehagen. Anonymkode: c9d19...1f7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Jeg syns det var mye enklere å bli kjent med andre igjennom barna. Inviter til playdates, samle en gjeng fra barnehagen til aking for eksempel, eller nabolaget. Vær med på barneidrett og div, snakk med folk. Jeg er sjenert og liker ikke smalltalk, men med barn, så har man hvertfall noe å snakke om, og litt lettere å komme i gang. Anonymkode: d2958...598
GammelKaktus Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Jeg har ikke blitt kjent med noen nye gjennom barnet mitt, har heller gjenopptatt kontakt med gamle venner som har barn i samme alder, sånn at vi har noen å henge med på fritiden. I barnehagen vår så er det ikke vanlig at vi treffes på fritiden, de fleste har barn fra før av og har ikke behov for å sosialisere barna sine utenom barnehage og resten er ikke interessert.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 Det kommer mye an på hvor mye initiativ dere selv tar. Meld dere inn på så mange ting dere kan klare i begynnelsen. FAU i barnehagen/Vel-foreningen i lokalområdet deres, meld inn barna på fritidsaktiviteter etc. Da blir det flere dere ser fast som dere kan si hei til, også kan det utvikle seg derfra dersom dere gjør deres for det. Anonymkode: ee872...d42
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #6 Skrevet 17. februar 2016 23 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg har ikke blitt kjent med noen nye gjennom barnet mitt, har heller gjenopptatt kontakt med gamle venner som har barn i samme alder, sånn at vi har noen å henge med på fritiden. I barnehagen vår så er det ikke vanlig at vi treffes på fritiden, de fleste har barn fra før av og har ikke behov for å sosialisere barna sine utenom barnehage og resten er ikke interessert. Sånn er det her også dessverre. Og når vi da ikke har venner med barn i samme alder, så blir det ingen for barnet vårt å leke med på fritiden. Veldig synd ettersom han er veldig ivrig på det. Var helt i ekstase da vi hadde besøk av familie med barn, men de bor på andre kanten av landet, så det blir jo bare sånn ca en gang i året. Anonymkode: c9d19...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå