Gå til innhold

Handlet på iherb

Anbefalte innlegg

Skrevet

handlet nettop på iherb for ca 650 kroner og valgte DHL shipping.....pleier ta den andre, da det ofte er tryggere pga dhl har egne toll priser eller noe.
Hva kan prisen ende på?? :P haha burde jeg kanselere??

Anonymkode: d9a4f...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på hva slags gebyr DHL tar, men regner med det er noe av det samme som Posten. 650*1,25+150=962.

Skrevet
41 minutter siden, Okapi skrev:

Usikker på hva slags gebyr DHL tar, men regner med det er noe av det samme som Posten. 650*1,25+150=962.

takk! får håpe det ikke blir mye mer. går jo greit, men kejdelig for jeg var rask... men pakken veier ikke så mye. Tror det kan ha noe å si

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk! får håpe det ikke blir mye mer. går jo greit, men kejdelig for jeg var rask... men pakken veier ikke så mye. Tror det kan ha noe å si

Den ene gangen jeg bestilte over tollgrensen og det ble sendt med DHL, så måtte jeg betale langt mer enn tilsvarende pris hos Posten. Tror jeg betalte mer i moms og diverse gebyrer enn varens verdi. Første og siste gang jeg gjorde det. En ting som har noe å si er hvor mange forskjellige varer/varegrupper du kjøper. Er det én vare til 650 kr blir det billigere enn hvis du har bestilt mange forskjellige varegrupper.

Anonymkode: c30be...375

• Liker 1
Skrevet

Kanseller hvis du kan. Jeg har samme dårlige erfaring med DHL. gebyr og faktagebyr og hva de nå enn kaller det er 3-4 ganger høyere enn postens.

• Liker 1
Skrevet

Vekt har absolutt ingenting å si. Det kan være DHL estimerer fraktbeløp til noe høyere enn det i realiteten er, slik at totalprisen blir høyere. Har lest artikler om dette, der folk har klaget, men blitt druknet i krav og standardbrev selv. Har brukt DHL mye selv uten problemer, så vet ikke hvor utbredt det er.

Men uansett, dette er ikke lotto. Satsene er faste. Du skal betale 25% moms (som regnes utfra samlet pris på vare og frakt), og speditøren (f.eks. Posten eller DHL) tar som regel et gebyr på en hundrelapp eller to oppå dette.

Skrevet
4 timer siden, Okapi skrev:

Vekt har absolutt ingenting å si. Det kan være DHL estimerer fraktbeløp til noe høyere enn det i realiteten er, slik at totalprisen blir høyere. Har lest artikler om dette, der folk har klaget, men blitt druknet i krav og standardbrev selv. Har brukt DHL mye selv uten problemer, så vet ikke hvor utbredt det er.

Men uansett, dette er ikke lotto. Satsene er faste. Du skal betale 25% moms (som regnes utfra samlet pris på vare og frakt), og speditøren (f.eks. Posten eller DHL) tar som regel et gebyr på en hundrelapp eller to oppå dette.

ånei trodde det jeg :S vet mange bestiller de dyre,lette tingene i en pakke, og tunge, billige eller motsatt! haha .
Takk. jada det blir jo uansett ikke noen superbom.. den ble jo sendt så fort, allerede rett etter dette innlegget, så rakk ikke kanselere :P kommer iorgen så får vi se 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...