Gå til innhold

Lage Oreo-kake 2 dager før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lovet min nevø en Oreo kake til bursdagen hans på lørdag.Jeg skulle egentlig lage den fredag kveld,men nå ble det en endring i vaktplanen min slik at jeg må jobbe fredag kveld.Skal også jobbe lørdag morgen og formiddag.Så det eneste alternativet som gjenstår er å lage kaken torsdag kveld,dvs.2 dager før den skal serveres.

Noen som har erfaring med dette? Det er jo endel krem i den..ble den småsur eller ble kjeksene myke?Hadde vært supert med noen erfaringer rundt dette.

Anonymkode: f530e...843

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det skal gå fint! Har hatt oreokake liggende i kjøleskapet i noen dager før, og har smakt like godt som ny.

Skrevet

Det funker kjempebra! :) jeg synes oreokaken er mye, mye bedre når den får satt seg i ett par dager. 

Anonymkode: 8e624...bf9

• Liker 2
Skrevet

Den har bare godt av å stå i kjøleskapet litt!

Anonymkode: 79f77...84a

• Liker 1
Skrevet

Er så mye sukker, fett og drit i den at den holder ganske lenge!

Anonymkode: 613da...ef5

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!Høres veldig bra ut,da satser jeg på det :) Kjeksbitene som skal være på toppen kan jeg jo strø på toppen like før servering på lørdag.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lovet min nevø en Oreo kake til bursdagen hans på lørdag.Jeg skulle egentlig lage den fredag kveld,men nå ble det en endring i vaktplanen min slik at jeg må jobbe fredag kveld.Skal også jobbe lørdag morgen og formiddag.Så det eneste alternativet som gjenstår er å lage kaken torsdag kveld,dvs.2 dager før den skal serveres.

Noen som har erfaring med dette? Det er jo endel krem i den..ble den småsur eller ble kjeksene myke?Hadde vært supert med noen erfaringer rundt dette.

Ville du likt å få servert en gqmmel kake? 

Lag kaka fredag før du går på jobb. Det er bare å stå opp litt tidligere. 

Anonymkode: c4033...38b

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja for kaken blir jo så forferdelig gammel av å stå i kjøleskapet i 2 dager :rolleyes:

Som sagt, en oreokake blir bare bedre når den har stått i kjøleskapet i ett par dager. 

Anonymkode: 8e624...bf9

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er anbefalt å lage den 1 dag før,slik at den får "satt" seg.Jeg tenker at hvis den står kaldt i kjøleskapet hele tiden som den gjør, så har de andre her sikkert rett i at det går greit å lage den torsdag kveld.

• Liker 1
Skrevet

Til de som lurte: Dette gikk helt fint :)

hilsen ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...