Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2004 #1 Del Skrevet 15. oktober 2004 hva vil det si? kan noen være så snill og definere objektivt og subjektivt...? feks objektiv skyld subjektiv skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. oktober 2004 #2 Del Skrevet 15. oktober 2004 Å forklare fra et subjektivt ståsted betyr at man trekker inn personlige meninger. Dvs; jeg mener..., jeg synes at..., osv. Å forklare fra et objektivt ståsted betyr at du ikke trekker inn dine egne meninger, men forklarer og trekker inn nøytrale konklusjoner, som f. eks er basert på fakta. Dvs;mange mener...., noen sier..., osv. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Farid Skrevet 11. november 2009 #3 Del Skrevet 11. november 2009 Å forklare fra et subjektivt ståsted betyr at man trekker inn personlige meninger. Dvs; jeg mener..., jeg synes at..., osv. Å forklare fra et objektivt ståsted betyr at du ikke trekker inn dine egne meninger, men forklarer og trekker inn nøytrale konklusjoner, som f. eks er basert på fakta. Dvs;mange mener...., noen sier..., osv. Mvh Yvonne Hei Yvonne, du hadde en veldig kort og godt forklaring på det. Lurte på om du hadde noe referanse på det? fordi jeg skal bruke det på eksamen og ville bare vite at det var 100% korrtekt Jeg studerer statsv. tror nok du gjør det og? hehe send meg på [email protected] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 11. november 2009 #4 Del Skrevet 11. november 2009 objektiv adj. 1. # fordomsfri # lidenskapsløs # nøktern # realistisk # saklig # sann # uegennyttig # uengasjert # uhildet # upartisk # upersonlig # virkelighetsnær # vitenskapelig 2. # allmenngyldig # faktisk # reell # virkelig su´bjektiv adj. lat. * som angår el. hører til subjektet * (filos.) som bare er til for subjektet, som avhenger helt av vesenet el. personen som oppfatter, som utgår fra en rent personlig oppfatning * personlig, ensidig, partisk ( mots. objektiv) # partisk # personlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå