Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde samleie 7. Februar, idag er det 10 dager siden. Jeg var på slalom idag sammen med venner sa jeg måtte på do, jeg så på papiret at jeg blødde litt, ikke sånn mye men trudde jeg skulle få mensen dro hjem så fort som mulig så jeg ikke skulle blø meg ihjel der oppe.. men etter 4 timer blødde jeg ikke noe mere? det hadde heller ikke kommet noe serlig på bindet?

Er dette festeblødning eller snart menstrasjon ?

Anonymkode: 067ad...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt umulig for oss å vite...? 

Skrevet

Jeg er litt symptomjeger selv, så jeg kan godt hjelpe deg å sortere tanker. Når er IKM?

La oss si du hadde EL 8 februar, og hadde sex på best mulige tidspunkt. Da ble egget befruktet 8 februar, og bruker deretter i snitt mellom 3-8 (tror jeg?) på å feste seg. La oss si at egget ditt brukte laaang tid.. Da kan det være festeblødning. Det kan også være menstrusjon. Dersom det er menstrusjon og du hadde EL 8 februar, og du begynte å spotte før menstrusjonen i går, så betyr det 9 dagers lutealfase, noe som er litt kort.

HCG begynner å stige etter at egget fester seg, så beste du kan gjøre nå, er å vente i 3-4 dager, for å deretter ta en test. 

Skrevet
9 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg er litt symptomjeger selv, så jeg kan godt hjelpe deg å sortere tanker. Når er IKM?

La oss si du hadde EL 8 februar, og hadde sex på best mulige tidspunkt. Da ble egget befruktet 8 februar, og bruker deretter i snitt mellom 3-8 (tror jeg?) på å feste seg. La oss si at egget ditt brukte laaang tid.. Da kan det være festeblødning. Det kan også være menstrusjon. Dersom det er menstrusjon og du hadde EL 8 februar, og du begynte å spotte før menstrusjonen i går, så betyr det 9 dagers lutealfase, noe som er litt kort.

HCG begynner å stige etter at egget fester seg, så beste du kan gjøre nå, er å vente i 3-4 dager, for å deretter ta en test. 

Spotting som tegn på at mensen er på vei er ikke å regne som menstruasjon. Så TS har ikke 9 dagers lutealfase, for hun har ikke fått mensen ennå. 

Anonymkode: a1919...5bb

Skrevet

Åh, beklager. Det er appen min som teller spotting som første syklusdag (første menstrusjonsdag) som har vranglært meg. 

Skrevet
2 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Åh, beklager. Det er appen min som teller spotting som første syklusdag (første menstrusjonsdag) som har vranglært meg. 

Ikke bare bare å vite det, jeg måtte selv google det da jeg var prøver. ;)

Anonymkode: a1919...5bb

Skrevet

Ta deg test 😊

Anonymkode: 1a783...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...