AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Hei, min datter på 16 har bedt om lov til å dra på Slottsfjellfestivalen sammen med en del venner. Jeg er kjent med mange av vennene og deres foreldre og de er alle bra folk. Vi bor ganske i nærheten. Jeg var skeptisk til å la henne dra men gikk med på å la henne få lov hvis hun ble hentet klokken 8. Senere har dette blitt en stor konflikt da hun vil dra når konserten er ferdig sammen med resten av vennene. Vil gjerne høre om andres erfaringer om denne festivalen på kveldstid og om jeg burde la hun få bli til 11 takk på forhånd. Anonymkode: 394bc...484
Gjest Notatboka Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Ikke noe problem å la henne bli til 11, mener nå jeg. Det er lite som kan skje så lenge hun holder sammen med vennegjengen og det blir helt fantastiske minner av sånt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Hun er gammel nok til å bo alene så ja, jeg ville latt henne. Nå sier du ingenting om hun pleier å dra på fest, drikke og ha sex, men uansett så er hun gammel nok til å kunne få dra på konsert uten å måtte avbryte midt i. Jeg synes ikke kl 23 er sen innetid for en 16-åring. Husk at hun kunne bodd på hybel og bestemt dette selv (Jeg trodde spørsmålet skulle være om hun kunne sove der, trodde det var telt-festival. Da hadde jeg nok sagt nei) Anonymkode: ffa6a...efb 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Og bare for å ha sagt det, innetid på kl 20 på en 16-åring er ganske ekstremt! Anonymkode: ffa6a...efb 21
Ananas. Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 Folk drikker og er fulle hele dagen på Slottsfjell, sånn sett ser jeg ikke betydningen av å hente henne kl. 20 fremfor kl. 23, da vil hun jo også gå glipp av de største bandene. Jeg opplever Slottsfjell som en trygg festival, og tenker at dette handler mer om hvordan din datter er og hva slags venner hun har - for det er fullt mulig å f.eks. lure til seg alkohol om man er litt utspekulert, og mange av de yngre drikker mye før de drar dit. Om du stoler på at hun ikke gjør den slags, ser jeg ingen grunn til at hun ikke skal få være der til 23. Det er så folksomt at det er lite sannsynlig at noe alvorlig skjer, det har i alle fall ikke skjedd der tidligere. Det er vektere over alt, og det er mange folk som er edru, eller tilnærmet edru. Jeg ville som sagt avgjort det ut fra hva slags forhold din datter og hennes venner har til alkohol og det å teste grenser. Det er mange mindreårige der hvert eneste år, og de ser ut til å trives godt. Som sagt er de største konsertene de som er ferdig kl. 23, og om hun må reise hjem før det så går hun glipp av høydepunktene. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #6 Skrevet 17. februar 2016 Jeg syns det høres greit ut. Det blir på en måte det samme som å henge med vennene sine en vanlig kveld, bare at der er musikk til. Og det er vakter over alt, som passer på. hilsen ei som er på fjellet hvert år. Anonymkode: f8fb1...3da 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #7 Skrevet 17. februar 2016 Så lenge hun skal sove hjemme ser jeg ikke problemet. Og jeg skjønner veldig godt at hun vil være der til de siste konsertene er over til kvelden. Anonymkode: 905f8...4d7 2
MapleSirup Skrevet 17. februar 2016 #8 Skrevet 17. februar 2016 Hvis hun først får lov å dra må hun vel få lov å være der til det er slutt på kvelden. 16 år er ikke liten pike lenger 6
urenluren Skrevet 17. februar 2016 #9 Skrevet 17. februar 2016 Å være ute til 23 burde vel være ganske vanlig å få lov til når man er 16. Det er vakter over alt, så det burde være greit. Pass på å gjøre de oppmerksomme på hvor viktig det er at de holder sammen og passer på hverandre. 2
Gjest Blomsterert Skrevet 17. februar 2016 #10 Skrevet 17. februar 2016 Syns absolutt hun kan være ute til 23. Du har oversikt over hvem hun er med,og hun er ikke langt unna. En kan ikke ha full oversikt over 16-åringer,det er noe alle foreldre må leve med. En kan ikke være for engstelig og kontrollerende. Vis henne tillit og ansvar,dette er ingen stor sak.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #11 Skrevet 17. februar 2016 Jeg var på Roskilde da jeg var på hennes alder. Bare snakk med henne på forhånd om hva som er greit/ikke greit på en festival. (Ikke ta imot drikke fra ukjente osv), og be henne gjerne sende en melding innimellom. Anonymkode: 7d24d...bc2 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #12 Skrevet 17. februar 2016 Aldri i verden. Jeg vet hvordan jeg selv var som 16-åring Anonymkode: 48f9b...bdc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #13 Skrevet 17. februar 2016 Jeg og en venninne dro på camping tur til Gøteborg alene sommerferien før vi begynte første året på VGS,så ute på festival til kl 23.00 ser jeg virkelig ikke på som noe problem. Jeg var også hjemme alene 1 uke samme sommeren Anonymkode: f5861...b61 1
Fireflies Skrevet 17. februar 2016 #14 Skrevet 17. februar 2016 Hvis hun skal hjem 20:00 kan hun liksågodt droppe festivalen. Frem til 23:00 på en festival er ikke så ille.
Gjest snowz Skrevet 17. februar 2016 #15 Skrevet 17. februar 2016 Jeg ville latt henne være der frem til 23:00, og hente henne etter det. Hun burde jo få oppleve hele konserten når hun først er der.
Gjest O.G. Skrevet 17. februar 2016 #16 Skrevet 17. februar 2016 La henne dra med en beskjed om å bruke hodet, helt sprengt det der hvordan dagens foreldre behandler voksne tenåringer som bleieunger som trenger kontinuerlig tilsyn.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #17 Skrevet 17. februar 2016 Jeg ville hentet henne 23.00 tiden, om hun må dra i 8tiden, så får hun jo ikke med seg hovedkonserten, og noe av vitsen er jo vekk.. Anonymkode: 794de...ae0 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #18 Skrevet 18. februar 2016 Om hun sover hjemme så ser jeg ikke problemet. La nå jenta få litt luft under vingene. Innetid på 23 for en 16 åring er ikke ille, iallefall ikke når det er en spesiell anledning som det her. Anonymkode: 1116c...502 3
PrimaDonna_ Skrevet 18. februar 2016 #19 Skrevet 18. februar 2016 16 timer siden, Blomsterert skrev: Syns absolutt hun kan være ute til 23. Du har oversikt over hvem hun er med,og hun er ikke langt unna. En kan ikke ha full oversikt over 16-åringer,det er noe alle foreldre må leve med. En kan ikke være for engstelig og kontrollerende. Vis henne tillit og ansvar,dette er ingen stor sak. Enig! Kl 20 er alt for tidlig for en 16-åring. 1
sjøhest Skrevet 18. februar 2016 #20 Skrevet 18. februar 2016 Jeg ville sagt ja så lenge hun kom hjem kl 23, evt ble hentet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå