Gå til innhold

Vaske BH for første gang på 20 år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker å kaste de inni maskinen og håpe på det beste. Kommer ut ødelagt eller nesten ødelagt. 

Så jeg lurer på; Hvordan skal jeg vaske Bh'en?! 

Vet at det anbefales å vaske den for hånd, men hvordan? 
Kan du forklare det steg for steg? og hva slags vaskemiddel? Finner ikke bh'en på nettsiden, lappen bak er helt hvit, for skriften har forsvunnet i vask og slitasje. 

Et bonus spørsmål; 
Det å spørre de som jobber hos cubus f.eks om råd, er det lov? Kan de hjelpe meg eller kan de ikke noe om det og "gjetter" bare? Cubus er de eneste som har BH'er i min størrelse. Vurderer en operasjon for å gjøre de mindre, er så lei av dem! De er i veien, store, stygge, heslige, koster flesk å kjøpe BH! 

Anonymkode: 4d722...f0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask i maskin i vaskepose, du finner de i undertøys avdelingen :-)

Skrevet

Gå hjem til mamma og be om opplæringen du skulle hatt for 20 år siden. 

Anonymkode: f9181...e3b

• Liker 3
Skrevet

er ikke alle på klesbutikker som har den fjerneste anelse om klær, det er min oppfatning. bruker du vaskepose? hvor varmt vasker du de? 

ved håndvask finner du vaskemiddel beregnet på håndvask, alle butikker har det. det er mange som vasker bh'er for hånd. vri den veldig lett opp etterpå og heng til tørk. 

Anonymkode: 84466...4ca

Skrevet

Det er sånn man lærer, ved å tørre å spørre ;-)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det bare var så enkelt! Hun gjør det samme som meg, hiver dem inne i maskinen, håper på det beste, blir skuffet og neste gang må hun kjøpe nye bh!

ts

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du kan gå hjem til moren din å be om den folkeskikkoppdragelsen du har gått glipp av 

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, Labyrint skrev:

Vask i maskin i vaskepose, du finner de i undertøys avdelingen :-)

Kan jeg bruke vanlig vaskemiddel? Hvor mange grader? Hva med sentrifugering? 

ts

Skrevet

Jeg har aldri opplevd å få bh'en ødelagt i vask! Jeg lukker den igjen med hempene og har den i en vaskepose før den puttes i maskina! Bruker vanlig vaskemiddel og vaskeprogram på enten 40 eller 60 grader, det varierer!

Det er forresten helt vanlig at de som jobber i klesbutikker kan anbefale hvordan tøyet skal holde seg lengst og best mulig, noen gir tips uoppfordret, andre hvis du spør, så det er det jo bare å gjøre!

Anonymkode: f94c1...2e7

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker vanlig vaskeprogram, med sentrifugering, og vanlig vaskemiddel. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er ikke alle på klesbutikker som har den fjerneste anelse om klær, det er min oppfatning. bruker du vaskepose? hvor varmt vasker du de? 

ved håndvask finner du vaskemiddel beregnet på håndvask, alle butikker har det. det er mange som vasker bh'er for hånd. vri den veldig lett opp etterpå og heng til tørk. 

Det jeg tenker også. De bare gir deg en og sier "Prøv den" og that's it. Ikke noe råd og veiledning. Har ikke råd til å gå hos en skikkelig undertøysbutikk. 

Jeg har bare slengt de inn på hurtigvask 14 min. Aner ikke temperatur siden det står bare "hurtigvask, 14 min". 

ts

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker å kaste de inni maskinen og håpe på det beste. Kommer ut ødelagt eller nesten ødelagt. 

Så jeg lurer på; Hvordan skal jeg vaske Bh'en?! 

Vet at det anbefales å vaske den for hånd, men hvordan? 
Kan du forklare det steg for steg? og hva slags vaskemiddel? Finner ikke bh'en på nettsiden, lappen bak er helt hvit, for skriften har forsvunnet i vask og slitasje. 

Et bonus spørsmål; 
Det å spørre de som jobber hos cubus f.eks om råd, er det lov? Kan de hjelpe meg eller kan de ikke noe om det og "gjetter" bare? Cubus er de eneste som har BH'er i min størrelse. Vurderer en operasjon for å gjøre de mindre, er så lei av dem! De er i veien, store, stygge, heslige, koster flesk å kjøpe BH! 

1) bruk vaskepose :) om spilene faller ut kan de i verste fall sette seg fast i maskinen (særlig på eldre maskiner). Da blir det fort dyrt. 

2) det er mange andre enn Cubus som selger BHer i store størrelser, hvis du er villig til å gå litt opp i pris får du mye bedre hjelp og. F eks change, triumph+++. De mindre butikkene som kun selger undertøy. Min erfaring er at de ansatte kan myyye mer også. Og kvaliteten på undertøyet er også bedre. 

Om du kjenner størrelsen din finnes det jo også utallige butikker på nett :)

Endret av Finngirl
  • Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i undertøysbutikk, og har fått opplæring i hvordan BHer skal vaskes. Likevel gjør jeg det samme som deg :P Har aldri fått en BH ødelagt på annet vis enn at lyse farger fader, da.

Men dette har jeg altså fått beskjed om å råde mine kunder om:

- Vask med Milo og skill lys fra mørke farger. Ikke bruk tørketrommel.

- Bruk undertøyspose.

- Evt kan du vaske i balje som man gjør når man er på ferie (dette vet jeg min mor gjør).

Ganske simpelt egentlig :)

Skrevet

Jeg har alltid hatt bhene mine løst i maskinen sammen med andre klær. Etter mange år har ingen blitt ødelagt. Jeg trodde det var maskinen som kunne bli ødelagt av bh en jeg? Skjønner ikke hvordan bh ene kan bliødelagt av å være løs i maskinen. Jeg vasker på 30, 40'grader 

Anonymkode: 9fac7...23d

• Liker 1
Skrevet

Vaskepose, som de andre her sier. Ellers kan det lønne seg å kjøpe dyrere BHer. Jeg kjøper ganske dyre BHer og hiver de inn i maskina sammen med annet tøy på vanlig vask på 40 grader og de blir ikke ødelagt. Må ha dyre BHer pga store hengepupper.

Men du kan jo prøve å sette de på en skånsommere vask, feks ull eller silke. Jeg mener at man uansett bør gå for 40 grader. Men er mange som vasker på 30. Men på et slikt vaskeprogram vil de gjerne ikke bli ordentlig sentrifugert så da er det viktig at de får tørke på ordentlig på en plass med god nok lufting. Og ikke heng de opp etter den delen du tar rundt brystet slik at de henger fra ene hempen. BHer skal henges opp etter den delen som er mellom puppene. 

Anonymkode: 58a3b...918

• Liker 1
Skrevet

ok takk for hjelpen. Nærbutikken har vaskepose, skal kjøpe det i kveld. Så vaske BH'en, krysser fingrene for at den ikke blir ødelagt! Har bare 1 igjen, da den andre ble ødelagt for noen uker siden. 

ts

Skrevet

Har du ikke vasket bh'ene dine på 20 år????

Anonymkode: 467a1...9aa

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid putta dem i vaskemaskin uten vaskepose i 60grader og rett i tørketrommel etterpå. Jeg har ennå ikke opplevd at de er blitt ødelagt som følge av maskinvask. Er det billig-bh du har kjøpt? 

Anonymkode: c0135...139

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok takk for hjelpen. Nærbutikken har vaskepose, skal kjøpe det i kveld. Så vaske BH'en, krysser fingrene for at den ikke blir ødelagt! Har bare 1 igjen, da den andre ble ødelagt for noen uker siden. 

ts

Den andre ble ødelagt..... Ut å kjøp deg undertøy. Man kan ikke ha bare en bh. 

Anonymkode: 36e1b...a34

• Liker 1
Skrevet

Man trenger egentlig ikke vaskepose heller, man kan putte den i et putevar.

Anonymkode: c7fac...d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...