AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #21 Del Skrevet 17. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men kan jeg nekte å snakke med vekter og butikksjefen og kreve at politiet kommer? Du kan nekte å si noe som helst, kun oppgi personalia (vise legitimasjon). Da får du gå. Anonymkode: af4a3...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 17. februar 2016 #22 Del Skrevet 17. februar 2016 Vektere og butikkansatte kan strengt tatt ikke gjøre så mye. Du trenger hverken å oppgi personalia eller vise frem innholdet i lommer, vesker etc. til andre enn politiet. Med mindre et lovbrudd har en strafferamme på over seks måneder, så foreligger heller ikke grunnlaget for at noen kan holde deg igjen og foreta en "borgerarrest". I prinsippet kan du derfor bare spasere inn, plukke med deg noen varer og spasere ut igjen. Jeg vil imidlertid fraråde deg å gjøre dette! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #23 Del Skrevet 17. februar 2016 Så dumt da:( kunne tenkt meg å bli kroppsvisitert av en kjekk betjent Anonymkode: 0d180...d2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. februar 2016 #24 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. februar 2016 #25 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 17. februar 2016 #26 Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg er muligens naiv, men jeg leser jo og hører på nyhetene at den slags tyverier er veldig vanlig. Men jeg blir likevel trist av å lese at folk tar så lettvindt på det. Ingen big deal liksom. Bare gjør sånn og sånn... Syns uansett at man ikke skal komme med tips om hvordan det gjøres og lære bort triksene sine til andre og oppfordre folk til å stjele. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. februar 2016 #27 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #28 Del Skrevet 17. februar 2016 En kvinne ble tatt for nasking på det lokale kjøpesenteret. Hun ble hentet av politiet, lagt i jern og ført vekk. Jeg vil tro det var rimelig flaut for henne. Anonymkode: 5c7e0...af5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #29 Del Skrevet 17. februar 2016 Der en venn av meg jobber, tilkalles politi og de avhører og visiterer. Alle som stjeler blir anmeldt. Anonymkode: b45f4...142 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #30 Del Skrevet 17. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Der en venn av meg jobber, tilkalles politi og de avhører og visiterer. Alle som stjeler blir anmeldt. Anonymkode: b45f4...142 Det kommer vel på rullebladet også. Gjør det ikke? Anonymkode: 65cbb...f33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #31 Del Skrevet 17. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel på rullebladet også. Gjør det ikke? Anonymkode: 65cbb...f33 Skulle tro det ja. Anonymkode: b45f4...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 17. februar 2016 #32 Del Skrevet 17. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet? Anonymkode: 0d180...d2c Personen har plutselig varer for 500 kroner og butikken får mer svinn. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kan jeg nekte å snakke med vekter og butikksjefen og kreve at politiet kommer? Anonymkode: 0d180...d2c Du trenger selvsagt ikke snakke med hverken vektere eller butikksjefer. Men du kan ikke kreve at politiet kommer, du kan ringe de og be de komme men de bestemmer selv om de vil rykke ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helicase Skrevet 17. februar 2016 #33 Del Skrevet 17. februar 2016 Mange steder de sjekker vandel vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 17. februar 2016 #34 Del Skrevet 17. februar 2016 1 minutt siden, Helicase skrev: Mange steder de sjekker vandel vet du De fleste har begrensede vandelsattester. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle stjele fra en dagligvarebutikk. Coop har jo 100% fornøyd garanti på mat. Jeg har vært 100% fornøyd tre ganger i mitt liv, og aldri med noe jeg har kjøpt fra en Coop-butikk. Spis opp maten og kom tilbake og si du var 0 til 99.9% fornøyd for pengene tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #35 Del Skrevet 17. februar 2016 5 minutter siden, Helicase skrev: Mange steder de sjekker vandel vet du Nei, denne typen lovbrudd blir ikke sjekket mange steder. Hvis du tenker på å jobb i skole/barnehage, så er det sedelighetsparagrafer som sjekkes. Som allerede nevnt, har man ikke planer om bli politi så er det lite å tape. Anonymkode: af4a3...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #36 Del Skrevet 17. februar 2016 6 minutter siden, Dwight skrev: Hvor bor du? Jeg vil komme og stjele litt mat av deg. Din mat går jo under butikkens "innebakte" svinn så du taper ingenting på det. Ok. Jeg er da en privatperson, ikke en butikk. Jeg ser ikke helt poenget ditt. Bor i Oslo. Anonymkode: af4a3...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #37 Del Skrevet 17. februar 2016 anmeldelse, bot og prikk på rulleblad.. Jeg fikk 3500kr i bot for å stjelt kjeks for 100kr i matbutikken... ikke verdt det. Anonymkode: f3ca1...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belladonna Skrevet 17. februar 2016 #38 Del Skrevet 17. februar 2016 Gjøre seg til tyv for 500 usle kroner hadde jeg aldri giddet. Rane en bank derimot... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 18. februar 2016 #39 Del Skrevet 18. februar 2016 Tråden er ryddet for personangrep, oppmuntring til lovbrudd og svar til dette. Frk.K, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordpedant Skrevet 19. februar 2016 #40 Del Skrevet 19. februar 2016 Den 17.2.2016 at 17.37, AnonymBruker skrev: Men hva skjer akkurat i det man blir busta? Kommer det vektere da? Må man åpne veska? Anonymkode: 0d180...d2c Enten blir du tatt av butikkpersonalet eller vekter. I begge tilfeller vil de kunne pågripe deg i påvente av politiet. Så vidt jeg vet har en del vaktselskaper ferdige skjema der de skriver anmeldelser, og der vil de så vidt jeg vet slippe deg og la deg gå om du legitimerer deg, og erkjenner forholdet. De har ikke rett til å visitere deg, utover sikkerhetsransaking som følger med at du er pågrepet, men når du ikke gir vekteren eller butikkpersonalet noen grunn til å tro at du skal ha noe farlig på deg, eller at det er fare for at du vil bruke vold, er det i mine øyne ikke forholdsmessig å ransake. Derfor vil du ikke bli ransaket heller. Vekteren kan for all del spørre om å se hva du har i lommene eller i veska, men det er bare politiet som har rett til å se. Ofte blir politiet tilkalt nettopp av den grunnen. Vekteren kan heller ikke kreve at du skal legitimere deg, noe som også bidrar til at politiet må inn i bildet (de kan om nødvendig visitere deg både for tyvegods og legitimasjon). Nasking avgjøres med et forelegg utstedt av politiadvokat, med mindre du nekter å vedta det ender ikke saken i retten. Den 17.2.2016 at 18.02, AnonymBruker skrev: Men kan jeg nekte å snakke med vekter og butikksjefen og kreve at politiet kommer? Anonymkode: 0d180...d2c Joda. Det kan du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå