AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Jeg lurer på hvordan det er mulig å lukte godt og "nyvasket" hele dagen. Jeg dusjer hver morgen, vasker håret med shampo+balsam og vasker kropp og ansikt med såpe. Har olje i håret etterpå, og bruker deodorant og parfyme. Bruker også tøymykner på klærne mine. Jeg lukter veldig godt når jeg drar hjemmefra, men i løpet av dagen bare forsvinner lukten og jeg lukter liksom ingenting. Er så mange andre som lukter utrolig godt hele arbeidsdagen, og skjønner ikke hvordan de får det til? Føler både klærne og håret mitt slutter å lukte etter en stund. Og jeg vet at det ikke bare er jeg som ikke klarer å lukte meg selv lenger, har fått bekreftet at jeg ikke lukter noe utover dagen. Noen som lukter godt hele dagen som har tips? Anonymkode: 46ded...863
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Bodylotion med parfyme som lukter godt hele dagen? kroppsspray etc? Og man kan tilsette litt av parfymen sin i skyllemiddelet hvis skyllemiddelet er luktfri. Anonymkode: aafb2...ce4
Gjest snowz Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Hva med å ta med en liten parfyme i vesken? Da kan du spraye litt når du slutter å lukte godt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 det er bare nesa di som er vandt til lukta. hvis du skal gå å spraye parfyme hele dagen så vil du til slutt stinke.... Anonymkode: be981...0b5 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 Men bedre å ikke lukte noe enn å lukte vondt.. Anonymkode: aafb2...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #6 Skrevet 17. februar 2016 Som noen andre her sier så er det nok endel fordi du har blitt vant til lukten. Så pass på at det ikke blir for mye. I tillegg virker det som om du har en altfor mange lukter som konkurrerer mot hverandre. Ikke heldig. Leste et tips om at du kan spraye noen qtips med parfymen din og legge i en liten plast/brødpose. Da kan du ta ut en slik qtips og smøre litt på halsen osv utover dagen. Men pass på så du ikke går rundt og lukter helt parfymeri. Det er ubehagelig, både for de med og uten allergier. Anonymkode: 733dc...92f 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #7 Skrevet 17. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan det er mulig å lukte godt og "nyvasket" hele dagen. Jeg dusjer hver morgen, vasker håret med shampo+balsam og vasker kropp og ansikt med såpe. Har olje i håret etterpå, og bruker deodorant og parfyme. Bruker også tøymykner på klærne mine. Jeg lukter veldig godt når jeg drar hjemmefra, men i løpet av dagen bare forsvinner lukten og jeg lukter liksom ingenting. Er så mange andre som lukter utrolig godt hele arbeidsdagen, og skjønner ikke hvordan de får det til? Føler både klærne og håret mitt slutter å lukte etter en stund. Og jeg vet at det ikke bare er jeg som ikke klarer å lukte meg selv lenger, har fått bekreftet at jeg ikke lukter noe utover dagen. Noen som lukter godt hele dagen som har tips? Anonymkode: 46ded...863 Tro meg, du stinker 24/7. Med alt det du bruker er du inne i en sky av parfyme, og nesen din er vant til lukten din og du kjenner den ikke. Vil du lukte godt hele dagen, kutt ut alt sammen og vær naturlig, det er det beste. Anonymkode: 6f429...5c5 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #8 Skrevet 17. februar 2016 Så mange forskjellige lukter må da bli til en fabrikk av div slag når du vimser forbi.Hva med å begrense seg litt ? Litt diskre parfyme går mye lengre enn parfymefabrikk på høye heler Anonymkode: 2dba9...3a6 2
a l'orange Skrevet 18. februar 2016 #9 Skrevet 18. februar 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.2.2016 den 17.46): Tro meg, du stinker 24/7. Med alt det du bruker er du inne i en sky av parfyme, og nesen din er vant til lukten din og du kjenner den ikke. Vil du lukte godt hele dagen, kutt ut alt sammen og vær naturlig, det er det beste. Anonymkode: 6f429...5c5 Enig! Mennesker som lukter "godt" er et minst like stort - om ikke større - problem i hverdagen enn litt svettelukt, dårlig ånde eller røylukt i ny og ne. Det verste er nok at de venner seg til lukten selv og pøser på med mer. Det stinker faktisk, jeg er ikke allergisk, men får lyst til å rygge. Og jeg unngår slike folk. Vil du lukte friskt og godt: - stump røyken - spis sunt og godt, og google gjerne hvilke matvarer som lukter ut av huden, noe dufter godt, noe lukter vondt - sørg for å svette litt i ny og ne og dusj rett etter - dusj eller vask deg normalt - mye såpe bare ødelegger bakteriefloraen - puss tennene - og parfyme ødelegger for de naturlige feromonene - kutt alle andre parfymerte produker, de bare forsøpler inntrykket - men dersom du absolutt må bruke parfyme, bruk ordentlig parfyme som du smører på eller dusjer bittelitt bak øret/på håndledd og ikke for mye - eller enda bedre, bruk kun en lotion med parfyme så det blir diskret Og tips utover dagen: - drikk vann, særlig etter kaffi - tygg tyggis - puss tennene ekstra gang etter mat som setter seg i munnen - luft klærne dersom de lukter mat eller røyk - smør hendene inn med en håndkrem som dufter godt i ny og ne, det gir ofte en god duft uten å irritere andre så mye - det samme gjør en kopp med frukt-te - eventuelt kan du gå for duften av nybakte boller, brød og kaffi, men da bør du gjerne dele for at folk skal være fornøyde Endret 8. desember 2020 av a l'orange 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #10 Skrevet 18. februar 2016 En dusj med parfyme er nok. Etter en tid blir du vant med lukta og du kjenner den ikke. Da er det du kan gjøre det verste som finst; spraye på til du kjenner lukta selv. Vi andre syns da at du stinker parfyme. En sprut er nok! Anonymkode: 6f965...f80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå