Jessica! Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Har gått og tenkt på dette i en lang periode og endelig har dagen kommet. Jeg fant en frivillig organisasjon som hjelper fattige barn i Tyrkia (et land som ligger hjertet mitt ekstra nært), og i dag er jeg verdens stolteste "storesøster" til ei liten jente på 9 måneder! I utgangspunktet skal jeg betale inn 200,- mnd, men jeg tenker også å sende bursdagsgave og eventuelle andre småsaker. Er allerede igang med å titte på klær og leker som jeg kan sende nedover. Hun som driver organisasjonen (Barnas Brobygger) kunne idag fortelle at moren til jenta knakk fullstendig sammen når hun fikk høre de fikk litt hjelp fremover. Det er helt utrolig rørende at 200,- kan bety så vanvittig mye for medmenneskene våre der ute. Er det andre her som har fadderbarn? Har lest om flere andre småbedrifter som gjør en veldig god innsats ulike steder i verden, og må si jeg tar av meg hatten av respekt og ydmykhet ovenfor disse ildsjelene som finner sin livsoppgave i å bistå de som trenger det mest. Dagens gladhilsen fra meg 9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Utnytter du fattige barn?!!!! Anonymkode: 9193c...ff7 1
Jessica! Skrevet 17. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2016 Jeg prøver å gjøre en forskjell i en families liv 5
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 18. februar 2016 #4 Skrevet 18. februar 2016 Gratulerer med fadderbarn!
Millimani Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Jeg har fadderbarn i ScanAid. Dette er en "billig og bra" organisasjon, hvor det koster 1200 kroner i året å være fadder for et barn i førskolen og grunnskole, og 3000 kroner i året å være fadder for en på gymnaset. Organisasjonen holder til i Brufut i Gambia, med hovedkontorer i Norge. Det er lett å bestille ris, sko, såpepulver, skolesekk via en butikk i Brufut. Det er også fullt mulig å sende gaver til fadderbarna via organisasjonen. Ansatte i organisasjonen i Norge, er med jevne mellomrom på besøk i Brufut for å se hvordan det går. Jeg har god kontakt med fadderbarn jeg har i organisasjonen, skriver brev og postkort også, - og får alltid bilde, brev eller tegning i retur. 3
Jessica! Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2016 Tusen takk Sunflower Det føles som det mest riktige jeg noen gang har gjort. Jeg har fått oppdatering fra familien idag og den fikk meg regelrett til å gråte. For noen triste skjebner som finnes der ute - og all ære til de som reiser ned i feltet og gjør en endring for de som trenger det mest. Hun som driver denne organisasjonen er virkelig fantastisk, hun viser et uhyre engasjement og har allerede utgjort en betydelig forskjell. Jeg er så glad for å få være med på dette! Millimani, takk for at du deler Jeg har lest om organisasjonen din og synes den ser knallbra ut! Likte det med at man kan gå inn i nettbutikken og handle varer til fadderbarnet. Så heldige vi her som kan være med å hjelpe de som trenger det mest 1
Millimani Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 Ja vi er veldig heldige ScanAid trenger også faddere, så bare å melde seg der folkens 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 Gratulerer med fadderbarn! SOS barnebyer her, og så støtter jeg Butterfly Home i Kina, en organisasjon som tar vare på veldig syke foreldreløse barn og gir dem medisinsk hjelp, omsorg og kjærlighet. De gjør en fabelaktig jobb. Mange flotte organisasjoner, og det viktigste er at alle vi som har muligheten gjør noe. Flott at du engasjerer deg i andre menneskers liv! Selv har fadderbarnet mitt i SOS barnebyer blitt en flott ungdom som skal begynne på yrkesskole til høsten. Blir nesten rørt, jeg Anonymkode: ae5c8...34f 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer med fadderbarn! SOS barnebyer her, og så støtter jeg Butterfly Home i Kina, en organisasjon som tar vare på veldig syke foreldreløse barn og gir dem medisinsk hjelp, omsorg og kjærlighet. De gjør en fabelaktig jobb. Mange flotte organisasjoner, og det viktigste er at alle vi som har muligheten gjør noe. Flott at du engasjerer deg i andre menneskers liv! Selv har fadderbarnet mitt i SOS barnebyer blitt en flott ungdom som skal begynne på yrkesskole til høsten. Blir nesten rørt, jeg Anonymkode: ae5c8...34f Det var da voldsomt så "flott" alt sammen var, da. På tide å variere ordbruken litt, men dere skjønner hva jeg mener Anonymkode: ae5c8...34f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var da voldsomt så "flott" alt sammen var, da. På tide å variere ordbruken litt, men dere skjønner hva jeg mener Anonymkode: ae5c8...34f Dagens negative kommentar Anonymkode: 8fc6e...600 1
Gjest Notatboka Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 Jeg har hatt et fadderbarn siden jeg var tolv år og jeg elsker å vite at jeg gjør hverdagen til jenta hakket bedre. Skulle aller helst hjulpet hele verden, men man må hjelpe der man kan og litt er bedre enn ingenting. Får en eller to oppdateringer i året og sender ned litt ekstra rundt bursdager og jul
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 Den 17.2.2016 at 16.50, Jessica! skrev: Jeg prøver å gjøre en forskjell i en families liv Anonymkode: 1348c...ff1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dagens negative kommentar Anonymkode: 8fc6e...600 Hæ, den var jo til meg selv? Unektelig litt smør på flesk å bruke samme ordet tre ganger på tre setninger, men innholdet står ved lag Anonymkode: ae5c8...34f 1
Jessica! Skrevet 20. februar 2016 Forfatter #14 Skrevet 20. februar 2016 Jeg kjenner meg igjen i det å bli rørt med tanke på fadderbarnet. Jeg blir det selv, enda jeg bare har vært "storesøster" i noen få dager ennå. Tar meg selv i å sende tanker dit både nå og da og gleder meg over alt jeg eventuelt kan bidra med i fremtiden. Jeg koser meg faktisk så veldig med dette at jeg bestemte meg for å ta ei til i samme slengen. Så nå er jeg stolt fadder til to små jenter i regi av Barnas Brobygger Måtte fremtiden bringe dem hell, lykke og kjærlighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå