AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Del Skrevet 17. februar 2016 Har en gammel kjole som ikke passer oventil og har difor lyst til å sy den om til et skjørt. Vil ha skikkelig liv med glidelås og kjolen har allerede glidelås. Kan jeg bare klippe av overdelen og glidelåsen? Anonymkode: 8f245...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 17. februar 2016 #2 Del Skrevet 17. februar 2016 Du må skifte til kortere glidelås og sy en linning kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Del Skrevet 17. februar 2016 Det trodde jeg også, helt til jeg kom over denne: http://www.jennyskavlan.com/syom/trang-kjole-blir-yppig-skjort/ Men så er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønner hva hun har gjort. Anonymkode: 8f245...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 17. februar 2016 #4 Del Skrevet 17. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trodde jeg også, helt til jeg kom over denne: http://www.jennyskavlan.com/syom/trang-kjole-blir-yppig-skjort/ Men så er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønner hva hun har gjort. Anonymkode: 8f245...56e Nja, var ikke så veldig godt forklart, men skjønner hva hun har gjort. Dradingsen (glidenøkkelen) må være helt nede når du klipper av, og glidelåsen må sikres når du lager linning, antar hun har brettet ned øverste del av den, og sydd den fast, så ikke dradingsen ramler av når du drar opp glidelåsen. Siden glidelåsen er klippet av har den ikke lenger en "stopper" øverst som glidelåser har. Vliselin inni linningen som brettes dobbel og syes fast. Vips, så enkelt var det, muligens. Tror man skal være rimelig flink til å sy for å få til dette pent, men hvorfor ikke gi det et forsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå