AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Jeg leier en leilighet og utleier hadde lagt noen hyller være hengende igjen på veggen. Hun sa vi kunne bruke dem. I tillegg til dette har hun sagt at vi kunne få lov til å henge opp ting på veggen ettersom hun ikke hadde satt lister opp, og dermed kunne ikke forlange noe annet. Jeg HADDE skriftlig melding på dette om hyllene, men de ble slettet dessverre. Her om dagen, fikk jeg melding om at jeg burde ikke ha revet ned hyllene fordi da jeg tok dem ned, hadde hun limt dem fast til veggen (Uten å ha fortalt meg eller samboeren) og dette pådro skade på veggen. Nå sier hun at det er vår feil og vi må ordne det før vi flytter. Juridisk sett, hvor står vi? Burde vi ikke ha lov til å kunne flytte på ting hun har lagt igjen, hvis vi ønsker det? Blir så provosert at hun sier en ting også får vi en epost som sier noe helt annet! Anonymkode: 86c2e...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Det er da en selvfølge at dere får lov til å bruke hyllene der dere flytter inn, hvorfor var det i hele tatt nødvendig å poengtere det? Men hvorfor skulle dere flytte hyllen da? Anonymkode: 9fecb...b1f 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Det er forskjell på å bruke hyllene og å rive de ned uten tillatelse. Her har du ikke annet å gjøre enn å reparere skaden. Det er ditt ansvar å ikke volde skade på leiligheten. Å rive ned fast inventar uten avtale er å volde skade. Anonymkode: 7c683...903 21
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Som en over her sier. Å bruke hyllene, er noe helt annet enn å rive de ned av veggen. Leier man må man nok spørre før man fjerner ting som sitter fast på vegger. Anonymkode: 619b0...038 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som en over her sier. Å bruke hyllene, er noe helt annet enn å rive de ned av veggen. Leier man må man nok spørre før man fjerner ting som sitter fast på vegger. Anonymkode: 619b0...038 Jeg reagerer at hun skrev **rive ned**. Vi tok dem NED, men siden hun var så smart og limte dem fast, ble selvfølgelig skade pådratt. Jeg reagerer også på at hun skrev i et sms at det gikk greit og at det var hennes feil for å deretter motta en epost hvor hun skriver noe helt annet. Ser at jeg juridisk ikke har noe ståpunkt siden meldingen jeg først fikk er slettet. Takk for svar Anonymkode: 86c2e...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #6 Skrevet 17. februar 2016 Jeg tror ikke dere kommer noen vei juridisk her. Hvis dere har skadet veggen ved å fjerne hyllene, må dere nok betale for skadene. Jeg forstår ikke hvorfor du blir provosert av det. Selv måtte jeg erstatte noe lignende selv om det var tvil om det var min feil. Hvordan kan du sidestile med å bruke hyllene, til å fjerne dem, eller flytte dem? Huseier mente helt klart at dere kunne bruke hyllene der de sto, man fjerner som sagt ikke ting som sitter fast i veggene når man leier. Anonymkode: 619b0...038 9
Rosa Sitron Skrevet 17. februar 2016 #7 Skrevet 17. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer at hun skrev **rive ned**. Vi tok dem NED, men siden hun var så smart og limte dem fast, ble selvfølgelig skade pådratt. Jeg reagerer også på at hun skrev i et sms at det gikk greit og at det var hennes feil for å deretter motta en epost hvor hun skriver noe helt annet. Ser at jeg juridisk ikke har noe ståpunkt siden meldingen jeg først fikk er slettet. Takk for svar Anonymkode: 86c2e...ec3 Har hun sagt at dere kunne bruke hyllene eller at dere kunne ta de ned? 3
Frøken I Skrevet 17. februar 2016 #8 Skrevet 17. februar 2016 Jeg tenker at det er enklere å bare sette opp hyllene igjen der de stod før dere flytter derifra, enn å skulle begynne å pusse og male for å få veggen fin. Bare lagre hyllene, og ha det slik dere vil mens dere bor der, og så når dere skal flytte er det bare å skru dem opp igjen. Og bruk selvfølgelig litt lim om nødvendig. Sånn, da er alt dekket over, og dere forlater det i samme stand som da dere overtok. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #9 Skrevet 17. februar 2016 Virker som om noen har misforstått, TS. Mulig du har sagt det på en slik måte at huseier trodde du spurte om 2 ting- om å bruke hyllene OG å henge opp ting på veggene. Mens det du kanskje egentlig spurte om var å ta ned hyllene og henge noe annet der i stedet? Men ja, du må nok betale her Anonymkode: 1889b...41b 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #10 Skrevet 17. februar 2016 1 time siden, Frøken I skrev: Jeg tenker at det er enklere å bare sette opp hyllene igjen der de stod før dere flytter derifra, enn å skulle begynne å pusse og male for å få veggen fin. Bare lagre hyllene, og ha det slik dere vil mens dere bor der, og så når dere skal flytte er det bare å skru dem opp igjen. Og bruk selvfølgelig litt lim om nødvendig. Sånn, da er alt dekket over, og dere forlater det i samme stand som da dere overtok. Men kan hun klage på at det ble pådratt skade selv om vi henger det opp igjen? Skaden hadde skjedd uansett om vi eller henne gjorde det. Anonymkode: 86c2e...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #11 Skrevet 17. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men kan hun klage på at det ble pådratt skade selv om vi henger det opp igjen? Skaden hadde skjedd uansett om vi eller henne gjorde det. Anonymkode: 86c2e...ec3 Ja det kan hun. Ditt ansvar når det er du som gjør det. Anonymkode: 9cd2d...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #12 Skrevet 17. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virker som om noen har misforstått, TS. Mulig du har sagt det på en slik måte at huseier trodde du spurte om 2 ting- om å bruke hyllene OG å henge opp ting på veggene. Mens det du kanskje egentlig spurte om var å ta ned hyllene og henge noe annet der i stedet? Men ja, du må nok betale her Anonymkode: 1889b...41b Jeg fikk en sms hvor hun sa at det ikke var vår feil da hun burde ha informert oss om at hyllene var limt. Det er kanskje dette som gjør at jeg reagerer så mye... Anonymkode: 86c2e...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #13 Skrevet 17. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en sms hvor hun sa at det ikke var vår feil da hun burde ha informert oss om at hyllene var limt. Det er kanskje dette som gjør at jeg reagerer så mye... Anonymkode: 86c2e...ec3 Hvorfor sa du ikke det før? Anonymkode: 9cd2d...aa5 1
dk73 Skrevet 17. februar 2016 #14 Skrevet 17. februar 2016 TS: Men spurte dere henne om det var greit å ta ned og flytte de hyllene før dere gjorde det? 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #15 Skrevet 17. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en sms hvor hun sa at det ikke var vår feil da hun burde ha informert oss om at hyllene var limt. Det er kanskje dette som gjør at jeg reagerer så mye... Anonymkode: 86c2e...ec3 Fint med ny og kritisk info langt nedi tråden... Har du denne SMSen, da? Ellers kommer du ingen vei. Ord mot ord. Anonymkode: 7b15e...b03 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #16 Skrevet 17. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint med ny og kritisk info langt nedi tråden... Har du denne SMSen, da? Ellers kommer du ingen vei. Ord mot ord. Anonymkode: 7b15e...b03 Jeg forklarte akkurat dette i mitt tredje innlegg. Jeg kan få tak i den sms, da man kan kjøpe utstyr for å få gamle sms tilbake, dette vil koste litt under en tusen lapp, så om det er verdt det, er en annen sak. Kanskje bare billigere å fikse veggen... Anonymkode: 86c2e...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #17 Skrevet 17. februar 2016 26 minutter siden, dk73 skrev: TS: Men spurte dere henne om det var greit å ta ned og flytte de hyllene før dere gjorde det? Ja. Har selvfølgelig ikke dette skriftlig. Anonymkode: 86c2e...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #18 Skrevet 17. februar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sa du ikke det før? Anonymkode: 9cd2d...aa5 Jeg gjorde det lenger opp. Anonymkode: 86c2e...ec3
dk73 Skrevet 17. februar 2016 #19 Skrevet 17. februar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Har selvfølgelig ikke dette skriftlig. Anonymkode: 86c2e...ec3 Ok. Men uansett kommer dere nok ingen vei. Dere må forlate leiligheten i samme forfatning som den var da dere overtok denne. Men dette løser dere enkelt med å sette opp hyllene og evt fikse veggen om den ble ødelagt når dere skal flytte ut. Burde vel ikke være så vanskelig det? 1
mjauritz Skrevet 17. februar 2016 #20 Skrevet 17. februar 2016 Men spurte du utleier om lov til å ta ned hyllene FØR du gjorde det? Hvis ikke så kan det jo være at utleier mente at det var greit at dere tok de ned (liksom i at så lenge dere bor der trenger dere ikke montere dem opp igjen), og at hun ikke ble sinna for det. Her vi bor så har kattene klort på en liten del av veggen og vi har sagt ifra til huseier sånn at de er klar over det for det er merker. Han har sagt at det går bra, men jeg regner med at vi må fikse det før vi flytter eller betale for det. Tror ikke han mente "det går bra, dere har bare ødelagt noe i leiligheten min, men ikke tenk på det for jeg har sagt det er greit med katt", tror heller det er noe som; "Det går bra at dette har skjedd og dere trenger ikke gjøre noe med det NÅ, men jeg forventer at dere fikser eller betaler for dette før dere flytter ut". Hvis du skjønner 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå