Gå til innhold

Moteblader dobbelt moralske ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg bladd gjennom noen magasiner og jeg ble litt overrasket. De bruker syl tynne kjendiser og skikkelig vakre modeller til å fronte artiklene sine, men redaktørene og mange av de som jobber i bladene ser helt alminnelige ut. Se på redaktørene i KK Stella kamile og Det nye, Costume er vell unntaket. For meg blir det dobbelt moralsk 

Anonymkode: 6870d...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det? Må man være perfekt modell for å jobbe i et motemagasin? Syns det er mer dobbeltmoralsk å ha artikler om sykelig perfekthet og det at man skal være fornøyd med seg selv og samtidig bruke bilder av perfekte, photoshoppede modeller i samme artikkel da. 

Skrevet

Og jouralistene i dagsavisene er verken politikere, finanskjendiser, utsatt for mer ulykker eller mer kriminelle enn andre, og allikevel jobber de i avisa og skriver om andre som er slike? Og skjønnlitterære forfattere skriver om rent oppspinn, til og med fra historiske tider, andre universer eller fra fremtiden? Og redaktøren i forlagene, de er gjerne ikke forfattere en gang. Og folk som jobber i forskjellige tidsskrifter: De er journalister, ikke fagfolk!

Anonymkode: 9e6fd...dd0

Skrevet

Det opplever jeg ikke som dobbeltmoralsk. Jeg opplever det som mer dobbeltmoralsk at et blad en måned kan ha artikler som går ut på "å elske kroppen sin slik den er", "slik ser en helt naturlig kropp ut", og "du kan være vakker uavhengig av fasong". I neste utgave er det slanketips, og alle mulige tips til hvordan du kan forbedre deg, med den underliggende tonen at du nettopp IKKE er god nok som du er. 

Anonymkode: 1b9fa...dd0

• Liker 2
Skrevet

Men er ikke det rart hvis en redaktør skriver varmt om anti rynke behandlinger eller detox kurer i lederen og ikke lever etter prinsippet selv? Forleder de ikke folk til å tro at virkeligheten er nær illusjon 

Skrevet

Vil vel heller si at det er dobbeltmoralsk at de skriver artikler om at det er det indre som teller o.l., men fortsetter å bruke syltynne modeller.

Anonymkode: 3f5f6...28d

• Liker 2
Skrevet

Syns det er dobbeltmoralsk at de hevder å være et positivt blad for kvinner, når det de gjør er å fylle hodene deres med tull og fjas. Så har de kanskje et intervju med en politiker en gang i året slik at de kan hevde å være modent og lærerikt.

Anonymkode: 63ebe...de0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De siste ukene har jeg bladd gjennom noen magasiner og jeg ble litt overrasket. De bruker syl tynne kjendiser og skikkelig vakre modeller til å fronte artiklene sine, men redaktørene og mange av de som jobber i bladene ser helt alminnelige ut. Se på redaktørene i KK Stella kamile og Det nye, Costume er vell unntaket. For meg blir det dobbelt moralsk 

Dobbelt moralsk blir noe annet en dobbeltmoralsk. Modellene er vel heller ikke syl tynne, men syltynne.

Anonymkode: e9f7a...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...