Gå til innhold

Hcg nivå... Sammenheng med hvor sent/tidlig man tester positivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk svar på hcg måling jeg tok på mandag. Da var jeg, ifølge sånn terminkalkulator, 5+4 på vei. Jeg vet når eggløsning var, så sånn sett var jeg 25 dpo (mandag).

Hcg ble målt til bare 1900, og jeg synes dette virker veldig lavt? Hun som tok blodprøve nr 2 ( i dag) sa 1900 var "bra". Det greier jeg liksom ikke helt å tro på :)

Men, jeg testet positivt vekldig sent. Fikk en svak strek 3 dager over ikm. Var først sterke en uke etter det igjen. Kan det ha noe med at jeg ikke har særlig høyt hcg i blodet enda? Når jeg googler 5+4, så har jo folk gjerne 4000+... Men om de fikk utslag tidligere på test, så er det kanskje logisk at det er høyere?

Nåbare antar og lurer jeg. Prøver å berolige meg selv til jeg får svar på blodprøve nr 2. Er det noen med tanker/kunnskap/erfaringer? :)

Anonymkode: 670dc...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man lavt hcg-nivå vil man naturlig nok teste positivt senere enn de med høyt. Så det er logisk at du har lavere mtp at du testet positivt senere, ja.

Håper du får gode nyheter nå. :) 

Skrevet

Egget kan bruke 2-10 dager på å feste seg, og første etter det festes vil HCG begynne å stige. Kanskje du var sent ute med dette.

Anonymkode: 8caeb...9df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...