Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har søkt jobb, og fikk beskjed om at før jeg eventuellt ble kalt inn til intervju ville de gjerne at jeg skulle komme bortom for å se på lokalene og treffe de som jobber der.. Hva kan jeg forvente meg da? Det er ikke et formelt intervju, så skal jeg ha med meg noe? Hva bør man snakke om? Hvordan bør jeg forberede meg? 

Og hva er vitsen? Er det noen regler som gjelder ved intervju som gjør at de ikke vil kalle dette for et intervju, for det er vel strengt tatt det det er. De vil se meg an, antar jeg, men hvorfor ikke bare ta det som er intervju?

Anonymkode: 81b0c...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et intervju som ikke er et formelt intervju. Forbered deg som om du skal på intervju, men vær forberedt på en med "avslappet" atmosfære. 

Anonymkode: de080...e69

Skrevet

Hva skulle du hatt med deg mener du? Hjemmelaget sjokoladekake og kaffe på termos? Neida.. Men nei, ser ikke helt hva det er du trenger å ta med til dette. Jeg har aldri opplevd å bli invitert til arbeidsplassen for en omvisning før jeg i det hele tatt har fått jobben, synes det hørtes ut som bortkastet tid all den tid du ikke vet om du faktisk skal jobbe der. Det er nok ingen regler som gjelder for hvordan et intervju skal gjennomføres, utover at det er enkelte spørsmål det ikke er lov å stille. Så de kan sikkert "kreve" at du kommer og hilser på før intervjuet, selv om det høres ut som veldig bortkastet tid. Jeg ville hatt på meg samme type klær som jeg også ville hatt på under intervjuet tror jeg, så fremt det ikke er veldig stiv antrekkskode på arbeidsplassen. Ellers høres det jo ikke ut som om det er så mye å forberede seg til for å være helt ærlig. Sett deg inn i firmaet, sånn som man gjør før et intervju, men virker jo ikke som om du må forberede deg på spm eller liknende.

Anonymkode: a5437...314

• Liker 1
Skrevet

Tenkte ikke kaffe og kaker, nei, mer dokumenter som vitnemål og andre ting man ville hatt med til et intervju. Men siden det ikke er et ordentlig intervju vet jeg ikke helt hva de vil snakke om, og om det er noe de ønsker å se på. 

Vet heller ikke hvor mye det er ok at jeg spør om. Skal jeg fokusere mer på de som jobber der? Eller på selve stillingen jeg har søkt på? Jeg vet hva jeg vil spørre om på et intervju, men hvor mye av det er greit på et ikke-intervju, liksom? 

Gah, synes dette er temmelig bortkastet tid jeg også.. ville mye heller bare fått intervjuet unnagjort med en gang.

Anonymkode: 81b0c...0b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...