Gå til innhold

Hvor lenge sover babyen ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå ligger babyen vår ute (1 mnd og 1 uke gammel), men hvor lenge kan egentlig sånne småtroll sove ute? Det er 5 - 6 grader, oppholdsvær og han er godt kledd.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare forsiktig sjekket litt innimellom om han er for varm (det er lettere å få en for varm enn for kald unge, for vi er som regel redd for at de skal fryse og tar på de for mye...) og latt han sove til han våknet av seg selv...

Det er ikke for kaldt i lufta til å ligge ute når det er 5-6 grader. Hvis han puster vanlig og sover så tror jeg ikke det er farlig å la han ligge ute.

Om han hadde syns det var ubehagelig, hadde han våknet, tror du ikke...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville ikke latt babyen sove ute, når det er minusgrader. Ellers er jeg enig med wander sitt innlegg. :wink:

Skrevet

Har akkurat vært ute og sjekka på han. Han er god og varm i nakken, men naturlig nok er han jo litt kjølig i ansiktet, og han virker som om han har det bra. Sover rolig, jeg måtte dulte litt i han for å se om det egentlig var liv der :oops: , men da grynta han i og snudde på hodet litt. Har ikke gitt uttrykk for at han mistrives der i vogna si nei, og regner med at han våkner til neste måltid. For ordens skyld: Han har på seg bomullsbody, en ikke for tynn strømpebukse, bomullsbukse, hel fleecedress, løs hals så det ikke skal trekke nedover halsen hans, tykk bomullslue, hetten på fleecedressen og votter. Så ligger han i mykbagen på vogna si med dyne over seg. Tok ut fleecepleddet idag.

Takk for svar :klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da sønnen min var baby sov han ute hele året. Men aldri i mer enn 10 kalde. Nå var jo sønnen min litt eldre da høsten kom enn det din er. Min var født i juli....

Gjest Anonymous
Skrevet

vår første datter sov ute hele tiden, hun er født i mars- i det tørre og kalde innlandet. hun sov til og med ute i minus 20 - men da var hun rundt året.... det var selvsagt med masse overvåkning fra voksne..... det er så sundt så.

Skrevet

Han sover vel ikke mer enn 3-4 timer av gangen? Så lenge han er varm, hadde jeg latt ham ligge til han våkner.

Skrevet

Han sov ute i nesten 3 timer.....Og var varm og god da vi tok han inn. Han sover normalt 4 - 5 timer hver gang han sover nå for tiden.

Skrevet

Jeg har ikke barn, så derfor lurer jeg på... hvorfor må barn sove ute? Jeg mener; jeg hadde ikke likt å sove ute i dette været. Å puste den kalde luften inn nesen er ikke akkurat behagelig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har ikke barn' date=' så derfor lurer jeg på... hvorfor må barn sove ute? Jeg mener; jeg hadde ikke likt å sove ute i dette været. Å puste den kalde luften inn nesen er ikke akkurat behagelig.[/quote']

Å, det er da ingenting som er bedre enn å ligge godt nedpakket på et iskaldt soverom og ta noen dype magedrag med kald luft :)

Jeg tenker at frisk luft er sunt for både store og små samt at vi sover bedre i kaldt enn varmt rom, og da er valget enkelt - sove ute året rundt!

- men så må jeg innrømme at samboer klager påat han våkner med istapper under nesa og frostskader i kinnene etter en vinternatt på soverommet da... :-?

Skrevet

Snuppa mi blei født i feb, og har ligget ute året rundt. Hun nekta å sove inne, og barn har GODT av frisk luft.

Her har vi til å med bundet vogna med tau under den værste snøstormen!

Monja: La gullet ligge til han våkner, du!

Skrevet
Jeg har ikke barn, så derfor lurer jeg på... hvorfor må barn sove ute? Jeg mener; jeg hadde ikke likt å sove ute i dette været. Å puste den kalde luften inn nesen er ikke akkurat behagelig.

Jeg hadde elsket å sove så godt inntulla ute i friskt vær!

Skrevet

Frisk luft er sunt året rundt!!

Jeg innbiller meg at barn sover bedre ute i frisk luft. Min lille gutt sover også utte i ca to til tre timer på formiddagen. Prøver jeg og legge han inne i senga, er han mere urolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...