AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Jeg sliter med at jeg ikke får puste i bassenget. Jeg klarer ikke puste ned i magen, selv når jeg bare står helt i ro i bassenget. Pusten går bare ned øverst i lungene, så det blir grunne ubrukelige pust. Det er ille nok når jeg står i ro; å svømme er jo helt håpløst, jeg føler jeg blir kvalt allerede etter to-tre tak. Hva kan noe slikt komme av? Noen råd? Kan det være klorvannet jeg reagerer på? Hvordan det er i ferkvann/sjøvann vet jeg ikke, det er så mange år siden jeg har prøvd det. Anonymkode: 31e95...10c
Puny Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Pusen går nok ned i lungene ( da den ikke har noe annet sted å gå) men jeg skjønner hva du mener. Du får ikke kontakt med den abdominale pustemusklaturen. Prøv å sitt på bassengkanten og kjenn på hvordan hvilke muskler du bruker for å puste. Prøv å bevisstgjør deg selv. Det kan hjelpe å tenke at du skal blåse ut et lys som er langt borte. Virkelig trykke til, da er du nødt til å bruke bukmusklaturen. Kjenn på hvilke muskler du bruker.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Jeg driver mye med både kampsport og meditasjon, hvor fokus på pust er viktig, det er nok derfor jeg har lagt merke til at jeg ikke puster ordentlig i bassenget. Forrige gang sto jeg lenge bare helt i ro, og prøvde å få pusten til å gå helt ned, men det er som om det snører seg sammen likevel. Kan prøve lysteknikken, og se om hardt utpust hjelper med å få et godt innpust etterpå. Anonymkode: 31e95...10c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Høres ut som du har låst deg fast i tanken om at du ikke klarer å puste i vann. For fysisk sett skal du ikke ha problemer med dette. Men du er kanskje for fokusert på pust, og da at du sliter, som igjen hindrer pusten. Du må bare bryte mønsteret på en eller annen måte. Anonymkode: 20310...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 Jeg klarer ikke puste i vann i dag, det er faktum, ikke noe jeg har tenkt meg til. Jeg slet veldig med at jeg svømte som en snegl og følte jeg holdt på å dø, så jeg analyserte hva som skjedde, og fant ut at jeg puster jo ikke ned i magen. Så det var ikke slik at jeg først bestemte meg for at jeg ikke klarte puste, og så fikk problemer. Problemene med at jeg ble dødssliten etter bare få tak var det som gjorde at jeg oppdaget at jeg ikke pustet ordentlig. Anonymkode: 31e95...10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå