Gå til innhold

Tykk pus

Blåklokke

Anbefalte innlegg

Jeg har en nydelig jentepus på seks år. Hun er sterilisert. Takket være en noe bedagelig livsstil og en litt for oppvartende mor (meg) har hun dessverre lagt en del på seg i det siste. Har forsøkt med light-fôr, men det har ikke hjulpet noe særlig. Og det er jo ikke så enkelt å få pus til å drive noe særlig form for mosjon heller..

Har dere noen gode råd til meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I stedet for å la foret stå fremme hele tiden, ville jeg prøvd å mate henne 4-5 ganger om dagen med små porsjoner. (Hvis du er på jobb etc, så begrens foret som står fremme).

Angående mosjon..du får prøve å leke litt med henne.

Når det er sagt..hvis ikke katten er skikkelig overvektig, og det ikke ser ut til å plage henne, så skal du ikke bekymre deg så mye :) Jeg vet om flere bedagelige katter med litt pondus, og de er glade og fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja, jeg har latt maten stå fremme hele tiden, kanskje ikke så lurt. Skal heretter prøve å porsjonère litt og se om det hjelper. Egentlig tror jeg ikke hun får mer i seg enn det hun skal ha. Så det kan jo være alder og anlegg som gjør seg gjeldende. Men hun virker glad og fornøyd og i god form. Jeg er bare litt engstelig for at det skal blir en kilo til i året liksom... Tusen takk for svar ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har 2 puser, bror og søster, og hun er ei litta lubben dame, han er for tynn... Så jeg sliter litt selv, hvordan fôre 2 katter med forskjellig problem

Hun er mindre enn ham, men veier faktisk 600 gram mer :-? Han har ikke dårlig appetitt, men ser jo at hun spiser mer hver gang, enn det han gjør (er vel som meg...)

Vel, så lenge det ikke er stor fare for liv og helse, så lar jeg det være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...