kathrinerr Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Hei!! Har en liten krise her nå.. Har influensa og får dermed ikke sove om natta, enn så trøtt jeg er ettersom at jeg bare ender med å hoste opp lungene mine. Satt på litt tevann i stad og merket det ikke før det var gått noen minutter at det begynte å lukte brent. Har da altså klart å skru på feil plate, og da satt på en hvor det sto en kjele med smørrester i, som nå har brent seg fast og helt svart og hele leiligheten lukter brent som bare det. Nå har jeg altså en leilighet som stinker brent, jeg er hvertfall ikke trøtt lenger engang og jeg har en muligens ødelagt kjele... Hva kan jeg ha i kjelen en vanlig student vil ha i skapene sine, og hvordan får jeg vekk den jæævlige lukta??? Jeg vil jo sove, men hele leiligheten lukter brent Noen som vil hjelpe en stakkars student med litt råd?? Har aldri brent noe så ille før og kan ikke akkurat ringe mor og far halv 3 på natta.. 1
kathrinerr Skrevet 17. februar 2016 Forfatter #2 Skrevet 17. februar 2016 Jeg stoler på at forumet kan gi meg svar, selv nå midt på natta! 1
Gjest pellepirat Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Sett kjelen i bløt med varmt vann og oppvaskmiddel(zalo el lignende). Så får du skrubbe den i morgen tidlig. Spørs hvilken kjele det er, men hvis det er skikkelig fastbrent kan stålull hjelpe. Og så får du åpne noen vinduer og/eller dører så du får litt trekk en stund.
Frida Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Oppvaskmiddel for oppvaskmaskin (sun eller lign.) oppløst i litt vann er konge når det gjelder fastbrent mat. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 33 minutter siden, kathrinerr skrev: Jeg stoler på at forumet kan gi meg svar, selv nå midt på natta! Husk at det er helseskadelig å puste inn de brente partiklene. Har du fått luftet godt ut? Det bør også rengjøres i leilligheten på spesielle måter etter røykskade for å få bort de skadelige partiklene, har jeg lest på KG. Anonymkode: 8879e...f06 1
Vox_populi Skrevet 17. februar 2016 #6 Skrevet 17. februar 2016 Maskinopppvaskmiddel og kokande vatn er best. Etter nokre timar skrubbar du med stålskrubb (ei nevestor pute laga av metalltråd). 1
kathrinerr Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2016 Takk for svar igår og ila dagen idag! Fikk lufta passe godt ut igår før jeg la meg, lukter helt fint her nå. Kjelen har fått stå i vann og zalo gjennom natta, så skrubba jeg vekk det overflødige og tok i nytt vann+zalo og det står den i nå. Fikk heldigvis lagt meg før det blei alt for seint! :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå